Vuokrani nousee tammikuussa 60€ ja korotuksen jälkeen vuokra on 850€/kk ja...
Vuokrani nousee tammikuussa 60€ ja korotuksen jälkeen vuokra on 850€/kk ja... Kela painostaa muuttamaan halvempaan mutta kun ei löydy halvempaa...
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä yhteiskunnan piikkiin helvetin kalliissa kämpissä luumuilevia saa siirrettyä johonkin parakkeihin tai asuntoloihin? Miksi minun veronmaksajana pitää kustantaa omat kämpät joka elätille?
Jokainen köyhempi haluaisi sen halvemman kämpän, mutta kun niitä ei riitä kaikille.
Tälläkin hetkellä löytyy varmasti alle 850 €/kk vuokra-asuntoja ihan jokaisesta Suomen kaupungista.
Kuka maksaa monen sadan euron muuton? Kuka maksaa luottotiedot kuntoon että ylipäätään saa sen kämpän?
No se on ihan omaa typeryyttä jos on sössinyt luottotiedot heikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näitä yhteiskunnan piikkiin helvetin kalliissa kämpissä luumuilevia saa siirrettyä johonkin parakkeihin tai asuntoloihin? Miksi minun veronmaksajana pitää kustantaa omat kämpät joka elätille?
Jokainen köyhempi haluaisi sen halvemman kämpän, mutta kun niitä ei riitä kaikille.
Tälläkin hetkellä löytyy varmasti alle 850 €/kk vuokra-asuntoja ihan jokaisesta Suomen kaupungista.
Kuka maksaa monen sadan euron muuton? Kuka maksaa luottotiedot kuntoon että ylipäätään saa sen kämpän?
Ei ole aina omaa syytä, esim. puoliso tai vanhemmat voivat sössiä ihmisen luottotiedot...
Minulla menee vastikkeeseen ja lainanlyhennykseen saman verran kuin ap:lla vuokraan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tai vanhemmatkaan EIVÄT voi sitä tehdä ilman omaa myötävaikuttamista eli omaa sössimistä. Sinun pitää vain toimia oikein että väärinkäytökset tulee asianmukaisesti oikaistua.
Aumiskuluni nousee joulukuussa korontarkastuksen yhteydessä 500 euroa kuussa. Kukaan ei niitä mulle ole korvaamassa mistään luukusta, joten mitä itkette jostain muutamasta kympisti?
Jaa. No sitten vaan muuttamaan halvemmalle alueelle. Ketuttaahan nyt jokaista työssä käyvää elää hitosti huonommilla alueilla, kun ei se raha ilman työtä tule. Itse ainakin valitsen asuinpaikkani sen mukaan, mihin on varaa. Mutta näköjään paremmin voi elää, jos elää tukien varassa. Näin meillä Suomessa.
Ilmeisesti oikeisto ei tajua mitä on tekemässä. No eihän siinä mitään voi tehdä muuta kuin lähteä pois kalliilta seudulta ja vaihtaa työpaikkaa. Tai jättää kokonaan työelämä. Matalapalkkatyötä tai pätkätyötä ei missään nimessä kannata tehdä enää tuollaisen vuokran eteen. Ja kyllä ne helsinkiläiset pärjäävät ilman siivoajia, päiväkotitätejä, kaupan kassoja ja muita huonosti palkattuja. Hoitakoot vanhuksensa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SIksi kun ilman onnekkuutta ja saamaasi yhteiskunnan tukea (jonka pyrit aktiivisesti unohtamaan) olisit itse tuossa ryhmässä.
Unohdat, että suomessa on jokaisella jo syntyessään samat mahdollisuudet. Ihan jokaisella. Onnella ei ole mitään tekemistä varallisuuden kanssa.
Taidolla saadaan rikkaat vanhemmat tai taidolla voitetaan lotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat toiselle paikkakunnalle tietenkin. Suomi on täynnä edullisten asuntojen muuttotappiokuntia. Ei tämä yhteiskunta kestä sitä että toimettomat lojuvat omissa kalliissa privaattikämpissään veronmaksajien kustannuksella.
Kyllä ne vuokrakorotukset työssäkäyviäkin koskee. Mutta oikeassa olet, ei tämä enää kannusta. Ehkä otan loparit ja muutan maalle sossupummiksi.
Niin koskee, mutta jos nämä sossupummit muuttaisivat muuttotappiokuntaan, he ensinnäkin säästäisivät veronmaksajien rahoja, työllistäisivät paikallisia, mahdollisesti työllistyisivät itse, kun ei ole siellä pk-seudulla tärpännyt niin kannattaa kokeilla jostain muualta. Ennen kaikkea ympäristön vaihdos voi oikeasti parantaa ihmisen elämänlaatua.
Monella työttömällä siihen oheen on tullut masennusta jne. Ei siinä oikeasti enää mitään läheisiä nähdä päivittäin, kun siitä tonnin yksiöstä ei ahdistukseltaan enää jaksa poistua.
Itse olen lähtöisin pienemmästä kaupungista, muutin Helsinkiin, sain burn outin ja masennuin, jäin sairaslomalle, muutin pienempään kuntaan, parannuin ja nyt olen onnellisempi kuin koskaan.
Vuokra-asuntoni on kauniimpi kuin mikään edellisistä asunnoistani, vaikka se on puolet halvempi. Löysin myös työpaikan, jossa minua ei haluta kuluttaa loppuun vaan oikeasti menen ilolla joka päivä töihin ja olen ylpeä työstäni. Mutta se aika ilman työpaikkaakin oli täällä niin paljon parempaa. Ei kärttyisiä, kiireisiä ja moniongelmaisia ihmisiä joka nurkalla aukomassa päätään. Noh eiköhän jokaisessa kunnassa ole omat häirikkönsä, mutta sen verran voi tutkia paikkoja ja päättää mihin asettuu, valinnanvaraa tässä maassa on.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti oikeisto ei tajua mitä on tekemässä. No eihän siinä mitään voi tehdä muuta kuin lähteä pois kalliilta seudulta ja vaihtaa työpaikkaa. Tai jättää kokonaan työelämä. Matalapalkkatyötä tai pätkätyötä ei missään nimessä kannata tehdä enää tuollaisen vuokran eteen. Ja kyllä ne helsinkiläiset pärjäävät ilman siivoajia, päiväkotitätejä, kaupan kassoja ja muita huonosti palkattuja. Hoitakoot vanhuksensa yksin.
Helsingissäkin on kymmeniä alle 850 €/kk maksavia asuntoja heti vapaana pelkästään YHDELLÄ vuokranantajalla joten se siitä "muualle muuttamisesta".
Eihän tuo nyt paha nousu edes ole . Mitä iniset ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SIksi kun ilman onnekkuutta ja saamaasi yhteiskunnan tukea (jonka pyrit aktiivisesti unohtamaan) olisit itse tuossa ryhmässä.
Unohdat, että suomessa on jokaisella jo syntyessään samat mahdollisuudet. Ihan jokaisella. Onnella ei ole mitään tekemistä varallisuuden kanssa.
Rikastua VOI muutenkin kuin noin. Esim kurinalaisella ja suunnitelmallisella sijoittamisella.
Nousee oikein 60 € !! Hui mikä nousu... :) olet säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikastua VOI muutenkin kuin noin. Esim kurinalaisella ja suunnitelmallisella sijoittamisella.
Sijoittamalla mitä?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No sitten vaan muuttamaan halvemmalle alueelle. Ketuttaahan nyt jokaista työssä käyvää elää hitosti huonommilla alueilla, kun ei se raha ilman työtä tule. Itse ainakin valitsen asuinpaikkani sen mukaan, mihin on varaa. Mutta näköjään paremmin voi elää, jos elää tukien varassa. Näin meillä Suomessa.
Ja kela maksaa ainoastaan tietyn prosentin vuokrasta oli se sitten 900 tai 90 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset ovat siinä käsityksessä, että varallisuus tipahtaa tyhjästä, ilman omaa panostusta mihinkään.
He ovat tämän vuoksi istuneet perse homeessa kotisihvillaan ja nauttineet muiden heille avokätisesti tarjoamista ruhtinaallisista eduista. Nyt
ei vaan alkavat rikollisiksi. ainoa ketkä hajoaa on rikkaat kun joutuu maksamaan enemmän veroja poliisien ja vankien takia.
Vierailija kirjoitti:
Siis noin halvallako olet asunut, vain 790 €/kk, etkä ole itse sitä edes maksanut?
Kadehdit jotakuta jolla ei ole rahaa maksaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Muuta maalle. Oma vuokra 400e ja 41neliöö, keskustaan matkaa 300m.
Hyvä idea! Asumistuki ym. tuet on sitten se 500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan kouluttautumaan ammattiin jolla saat töitä. AP lukee lähihoitajaksi tai menee edes hoiva-avustajaksi ja pim, on varaa asua asunnossaan. Problem solved.
mulla on 3 ammattituktintoa aloilta missä on huutava pula tekijöistä. Palkka 300€ enemmän kuin tuet. Ja tuet ei kata kaikkia pakollisia laskuja.