Vuokrani nousee tammikuussa 60€ ja korotuksen jälkeen vuokra on 850€/kk ja...
Vuokrani nousee tammikuussa 60€ ja korotuksen jälkeen vuokra on 850€/kk ja... Kela painostaa muuttamaan halvempaan mutta kun ei löydy halvempaa...
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan kouluttautumaan ammattiin jolla saat töitä. AP lukee lähihoitajaksi tai menee edes hoiva-avustajaksi ja pim, on varaa asua asunnossaan. Problem solved.
mulla on 3 ammattituktintoa aloilta missä on huutava pula tekijöistä. Palkka 300€ enemmän kuin tuet. Ja tuet ei kata kaikkia pakollisia laskuja.
Eli 300 euroa ei sulle ole riittävästi, et menisit töihin?
Oletko ajatellut eläikää? Näillä sossumenoilla ei eläkkeitä makseta enää kellekään
Ei se kyllä riittävästi ole jos tuet on 1400€ ja nettopalkka olisi 1700€ pk seudulla. Tietenkin jos lopettaa syömisen...
Olen milleniaali. En saa suomesta eläkettä kun pääsen eläke ikään.
Mulla ei nouse vuokra, ei ole. Muutenkaan mulla ei kasva asumismenot, ainoa mikä kasva on tuossa metässä puut, niistä saa sitä enempi polttopuuta mitä kauemmin odottelee niiden kaatamista. Nyt minulla on parinkolmen vuojen puut liiterissä.
Oottelen tässä jotta mehtä kasvaa ja muutenkin on mukavaa, emäntä kokelas paistelee lettuja lapuhellalla, jälkkäriksi lupasi karvatorttua...minä hillot.
Kannatti äänestää orpopiru valtaan. -
vigo-
Miksi Kelan pitää painostaa?? Eikö oma järki jo sano että homma ei toimi?? Muutto soluasuntoon, kaksi-kolme työpaikkaa tekemään tms. Mutta jos ei huvita niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainana korko nousi 400€/kk enkä valita. Vähän huvittaa asumismenoihin valitus 60€/kk noususta.
Työttömälle tuo 60€ iso raha, sillä ostaa jo 2 viikon ruoat.
ap
Jos työtön elää kuukauden 120 ruokaostoksilla, niin on hämmentävää, miksi hän pistää 850 euroa asunnon vuokraan! Itse olisin tuossa vaiheessa jo aikoja sitten katsellut halvempaa asuntoa tarvittaessamvaikka paikkakuntaa vaihtamalla!
Sitten hänellä olisi 400 euroa asunnon vuokraan ja 120 euroa kuukauden ruoka ostoksiin. Mikä muuttui? noh paikkakunta.
No, se oli jo huomattavasti parempi suhde asumisen ja muiden menojen välillä!
Niinkö meinaat? Jostain Espoon iso omenan vierestä varkauden lähiöön on parempi esim. palveluiden osalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aumiskuluni nousee joulukuussa korontarkastuksen yhteydessä 500 euroa kuussa. Kukaan ei niitä mulle ole korvaamassa mistään luukusta, joten mitä itkette jostain muutamasta kympisti?
Meilläkin westendissä nousi vastikkeet. Täytyy varmaan laittaa viinikaappia asteen pienemmälle ja luopua päivittäisestä oman asunnon saunasta siten että ei käy torstaina.
No se saunomisen rajoittaminen helpottaa vähän mutta miten on, pitäisikö uima-altaan veden olla astetta viileämpää myös?
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä verran joudut ITSE maksamaan 850€ arvoisesta asunnostasi ja mikä on valtion,eli kelan asuntosi vuokrasta maksama osuus? Vuokra sinulle on korotuksen jälkeen noin max 200euroa joka lasketaan sinulle menoksi toimeentulotuessasi, joten valtio maksaa myös SINUN osuutesi vuokrasta. KÄYTÄNNÖSSÄ SINÄ ET MAKSA SENTIN KOLIKKOA ASUMISESTASI ITSE! ET EDES SÄHKÖ TAIKKA VESILASKUA! MITÄ HITTOA SINÄ ULISET????
ÄLÄ LEVITÄ VALHEELLISTA "TIETOA"!
Kela maksaa tiettyyn rajaan asti vuokrasta osan, ei koko vuokraa. Kunnissa eri MAKSIMIRAJAT, että ole sinä 🤫.
Ärsyttää kun täällä mellastaa nämä tyypit joilla ei ollut varaa ostaa kuukausimaksullista jäsenyyttä tietylle sivustolle ja nyt nää jämät melskata täällä palstalla provoamassa muita tähän hysteriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Maallakin toimii nettiyhteydet, voi hakea etätyötä tai sitten jotain paikallista siivous tms. työtä. Elämä on ehkä yksinkertaisempaa, mutta rauhallisempaa. Meidänkin pikkukylässä on vuokralla hyväkuntoisia rt-kaksioita omalla pihalla+saunalla 63 neliötä hintaan 300 euroa kuussa. Tervetuloa keski-Suomeen. Muuallakin voi elää.
Siivoajien palkat 1000 e brutto/kk
Kyllä sillä maksaisi tuon vuokran. Tai jos sossupummina niin halvempi yhteiskunnalle.
Mutta tilannehan on täysin sama plus joutuu kuitenkin menee sossun luukulle.
Oletko miettinyt kuinka paljon enemmän tällä valtiolla olisi varaa, jos näihin sossupummeihin ei kuluisi näin paljon rahaa? Ruokaa ja muita hyödykkeitä saataisiin pienemmällä alvilla, palkasta menisi vähemmän veroa jne. No etpä tietenkään ole miettinyt, mutta ehkä olisi jo aika.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän kannattaa mennä töihin
Vaikken ole työtön niin vihaan tätä "mee töihin" huutelua. Kaikille se ei tänä päivänä ole niin helppoa. Nyt kun suojaosakin poistetaan niin kuka tekee kaikki osa-aika työt?
Aika helppoahan on töihin meno on. Itse vaihdoin juuri työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän kannattaa mennä töihin
Vaikken ole työtön niin vihaan tätä "mee töihin" huutelua. Kaikille se ei tänä päivänä ole niin helppoa. Nyt kun suojaosakin poistetaan niin kuka tekee kaikki osa-aika työt?
Se suojaosan poisto EI tarkoita saman suuruista tukien pienentymistä.
Minulla ainakin pienenisi täsmälleen saman verran, enkä hyötyisi enää lainkaan muutaman tunnin iltatyöstä. Ollaan sitten kokonaan työttömänä, en nyt ihan huvikseni töissä viitsi käydä, et varmaan sinäkään. Kokopäiväistä en saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin vaihto tai töihin meno edessä. Ei mun tehtäväni veronmaksajana ole maksaa sun luksus luukustasi.
Työnteko ei ratkaise köyhyyttä. Tulot voi olla tasan samat.
Paikkakunnan vaihto ei muuta mitään kela maksaa tietyn prosentin vuokrasta.
Tulla logiikalla kaikkien kannattaa olla työttömiä. Muuta mulle vierashuoneeseen asumaan, niin tiedän edes ketä joudun keskipalkallani elättämään.
"Niinkö meinaat? Jostain Espoon iso omenan vierestä varkauden lähiöön on parempi esim. palveluiden osalta?"
Tämä. Kuvastaa erittäin hyvä etelässä asuvien ylimielistä suhtautumista muualla asuviin.
Siellä Varkaudessakin osa elää varsin tyytyväisenä. Mitä hemmetin palveluita pitää ihmisellä olla?? Nykyään ei vaan riitä että perusasiat on elämässä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset asu OKT:ssa? Vuokra 0 euroa, eikä taatusti tule korotuksia!
No kyll tulee korotuksia jos ei vuokraan niin asumiskustannuksiin, vuoden 2024 alussa nousevat ainakin: kaukolämpö, vesi, kiinteistövero, tontinvuokra, jäte,hulevesi, talvikunnossapito, sähkönsiirto (?)...onhan näitä nousevia kustannuksia myös omassa okt:ssa.
Asumme omistamassamme omakotitalossa, joten ei vuokraa, ei kaukolämpöä, ei vesimaksua, ei tonttivuokraa kun oma tontti, ei jätevesimaksuja kun oma imeytyskenttä, talvikunnossapito omilla koneilla. Kiinteistövero ainoa, joka nousee ja jonka joudumme maksamaan kahdesta talosta.
Nämä ihmiset ovat niin vieraantuneet todellisuudesta ja reaali elämästä koska ovat ikänsä saaneet asua valtion piikkiin ilmaiseksi, että kuvailemasi kaltainen normaali ihmisten elämä on heille täysin vieras jopa käsitteenä. Tähän todellisuuteen Purra haluaa heidät herättää. Elämä voi olla jotain muutakin kuin vuokralla asumista ja äidin tissin imemistä. Herätkää prinsessa Ruususet todellisuuteen ja uuteen aamuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainana korko nousi 400€/kk enkä valita. Vähän huvittaa asumismenoihin valitus 60€/kk noususta.
ap
Jos työtön elää kuukauden 120 ruokaostoksilla, niin on hämmentävää, miksi hän pistää 850 euroa asunnon vuokraan! Itse olisin tuossa vaiheessa jo aikoja sitten katsellut halvempaa asuntoa tarvittaessamvaikka paikkakuntaa vaihtamalla!
Sitten hänellä olisi 400 euroa asunnon vuokraan ja 120 euroa kuukauden ruoka ostoksiin. Mikä muuttui? noh paikkakunta.
No, se oli jo huomattavasti parempi suhde asumisen ja muiden meno
Ei niin Espoon Ison Omenan palveluihin ole kuitenkaan varaa, jos ruokaankin on vain 120 euroa kuussa. Kyllähän koko systeemi tervehtyisi, jos henkilöt vähän miettisi, 10% ruokaan ja 85%:ia asumiseen kuukauden rahoista, kuulostaako järkevältä? Eikä Varkauteen asti tarvitse muuttaa, että löytää 400-500 euron asunnon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä verran joudut ITSE maksamaan 850€ arvoisesta asunnostasi ja mikä on valtion,eli kelan asuntosi vuokrasta maksama osuus? Vuokra sinulle on korotuksen jälkeen noin max 200euroa joka lasketaan sinulle menoksi toimeentulotuessasi, joten valtio maksaa myös SINUN osuutesi vuokrasta. KÄYTÄNNÖSSÄ SINÄ ET MAKSA SENTIN KOLIKKOA ASUMISESTASI ITSE! ET EDES SÄHKÖ TAIKKA VESILASKUA! MITÄ HITTOA SINÄ ULISET????
Kela maksaa tiettyyn rajaan asti vuokrasta osan, ei koko vuokraa. Kunnissa eri MAKSIMIRAJAT, että ole sinä 🤫.
Ärsyttää kun täällä mellastaa nämä tyypit joilla ei ollut varaa ostaa kuukausimaksullista jäsenyyttä tietylle sivustolle ja nyt nää jämät melskata täällä palstalla provoamassa muita tähän hysteriaan.
Jos elä pelkillä tuilla niin MISTÄ ihmeestä se raha jota tuista ei saada sitten tulee, jolla se "oma osa vuokrasta" maksetaan? Vai olisikos kuitenkin että tuilla sekin katetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niinkö meinaat? Jostain Espoon iso omenan vierestä varkauden lähiöön on parempi esim. palveluiden osalta?
Mihin sä niitä palveluita tarvitset, kun ei sulla ole varaa maksaa niistä? Oletko jotenkin parempi ihminen, kun ansaitset elää palveluiden lähellä, tekemättä yhtään mitään sen eteen? Muuta sinne Varkauteen ja kutsu muut mukaan niin kyllä niitä palveluita sinnekin saadaan. Suomen suurin ongelma on se, että kaikki kaltaisesi haluavat kyhnöttää isossa omenassa muiden rahoilla.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Köyhille kelarotille on jo oma palvelunsa olemassa Hukkaruoka.com
Leipäjono.fi ym palvelut. Olkaa hyvä, bon apetit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin minä mussukka ostaa jäsenyyden.. mikä sun onlyfans tilisi on? 🎁🤗
Vierailia kirjoitti:
Purra väläyttää veronkiristyksiä duunareille.
Kohderyhmä on oikea.
Se suojaosan poisto EI tarkoita saman suuruista tukien pienentymistä.