Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrani nousee tammikuussa 60€ ja korotuksen jälkeen vuokra on 850€/kk ja...

Vierailija
08.12.2023 |

Vuokrani nousee tammikuussa 60€ ja korotuksen jälkeen vuokra on 850€/kk ja... Kela painostaa muuttamaan halvempaan mutta kun ei löydy halvempaa...

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näitä yhteiskunnan piikkiin helvetin kalliissa kämpissä luumuilevia saa siirrettyä johonkin parakkeihin tai asuntoloihin? Miksi minun veronmaksajana pitää kustantaa omat kämpät joka elätille?

SIksi kun ilman onnekkuutta ja saamaasi yhteiskunnan tukea (jonka pyrit aktiivisesti unohtamaan) olisit itse tuossa ryhmässä. 

Vierailija
42/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksemme samariinin roikkupakarat pelastaa suomalaisten arjen kuin arjen!:3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset asu OKT:ssa? Vuokra 0 euroa, eikä taatusti tule korotuksia!

No kyll tulee korotuksia jos ei vuokraan niin asumiskustannuksiin, vuoden 2024 alussa nousevat ainakin: kaukolämpö, vesi, kiinteistövero, tontinvuokra, jäte,hulevesi, talvikunnossapito, sähkönsiirto (?)...onhan näitä nousevia kustannuksia myös omassa okt:ssa.

Vierailija
44/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa tulee ajautumaan vielä kaaokseen. 

Vierailija
45/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikilla nousee vuokrat vuoden alusta.

Itselläni nousee 56 euroa.

Ei voi mitään.

Sillä onhan lämmityskustannuksetkin nousseet ym.

Sitä paitsi myös vastikkeet nousevat omistusasunnoissa.

Mulla okt niin ei nouse yhtään mikään. 🙂 Sähkö aurinkopaneeleista,vesi porakaivosta, lämmitys oman metsän puilla, liha metsästä,kala merestä,perunat,kasvikset,omenat ja marjat omasta puutarhasta. Ainoa mikä huolettaa suuresti on polttoaineen hinta koska veneilystä tulee silloin kalliimpaa ja pitää vähentää sitä jonkinverran. On se rankkaa, mutta itsepä olen tämän kaiken valinnut joten en valita yhtään.

Ihmetyttää ihmiset jotka ovat valinneet työttömyyden,yksinhuoltajuuden ja vuokralla asumisen ihan itse ja nyt kehtaavat valittaa omista päätöksistään muille, ikäänkuin se olisi muiden vikaa? 

Olisiko kannattanut valita toisin? Opiskella itselleen ammatti,tehdä töitä, ansaita vähän omaisuutta,ostaa oma talo, auto, mökki järven rannalta ja pari sijoitus asuntoa vuokrattavaksi? Olisiko? Nyt ei ehkä vtuttais ne omat valinnat ihan niin paljoa. 

Näin se vaan menee..

Ne piirtää kellä on liitua.

Vierailija
46/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä verran joudut ITSE maksamaan 850€ arvoisesta asunnostasi ja mikä on valtion,eli kelan asuntosi vuokrasta maksama osuus? Vuokra sinulle on korotuksen jälkeen noin max 200euroa joka lasketaan sinulle menoksi toimeentulotuessasi, joten valtio maksaa myös SINUN osuutesi vuokrasta. KÄYTÄNNÖSSÄ SINÄ ET MAKSA SENTIN KOLIKKOA ASUMISESTASI ITSE! ET EDES SÄHKÖ TAIKKA VESILASKUA! MITÄ HITTOA SINÄ ULISET????

Mistä tiedät että ap saa tt-tukea?

Vierailija
47/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä verran joudut ITSE maksamaan 850€ arvoisesta asunnostasi ja mikä on valtion,eli kelan asuntosi vuokrasta maksama osuus? Vuokra sinulle on korotuksen jälkeen noin max 200euroa joka lasketaan sinulle menoksi toimeentulotuessasi, joten valtio maksaa myös SINUN osuutesi vuokrasta. KÄYTÄNNÖSSÄ SINÄ ET MAKSA SENTIN KOLIKKOA ASUMISESTASI ITSE! ET EDES SÄHKÖ TAIKKA VESILASKUA! MITÄ HITTOA SINÄ ULISET????

Siinähän se lukee aloituksessa. Kela painostaa muuttamaan.

-eri

Vierailija
48/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vähällä pääsit, jos vihreä siirtymä nostaa asumiskulujasi vain 60e. monilla nousi paljon enemmän

Vierailija
49/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näitä yhteiskunnan piikkiin helvetin kalliissa kämpissä luumuilevia saa siirrettyä johonkin parakkeihin tai asuntoloihin? Miksi minun veronmaksajana pitää kustantaa omat kämpät joka elätille?

SIksi kun ilman onnekkuutta ja saamaasi yhteiskunnan tukea (jonka pyrit aktiivisesti unohtamaan) olisit itse tuossa ryhmässä. 

Unohdat, että suomessa on jokaisella jo syntyessään samat mahdollisuudet. Ihan jokaisella. Onnella ei ole mitään tekemistä varallisuuden kanssa.

Vierailija
50/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra väläyttää veronkiristyksiä duunareille. 

Vierailija
51/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdat, että suomessa on jokaisella jo syntyessään samat mahdollisuudet. Ihan jokaisella. Onnella ei ole mitään tekemistä varallisuuden kanssa.

Nämä ihmiset ovat siinä käsityksessä, että varallisuus tipahtaa tyhjästä, ilman omaa panostusta mihinkään.

He ovat tämän vuoksi istuneet perse homeessa kotisihvillaan ja nauttineet muiden heille avokätisesti tarjoamista ruhtinaallisista eduista. Nyt kun näitä etuisuuksia hieman lasketaan koska maksajien maksukyky on heikentynyt,he hajoavat oman ahneutensa luomaan katkeruuteen.

Vierailija
52/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nousee 30 euroa. On tämä kyllä tympeää. Kun muutin tähän viisi vuotta sitten, asunto oli edullinen. Ensi vuonna pitää taas alkaa katsoa halvempaa ja huonompaa asuntoa. Asun jo nyt huonomaineisella alueella pienessä kämpässä pääkaupunkiseudulla ja työmatkaan menee tunti suuntaan. Tästäkö pitäisi vielä kauemmas muuttaa. Ja ei, en saa asumistukea tai muutakaan tukea, vaan palkallani maksan kaiken.

Työssäkäyväthän tässä joutuvatki etsimään niitä halpoja luukkuja samaan aikaan kun nämä tuilla elävät asuu paremmin. Minulla on tuttuja jotka ovat joutuneet myymään asuntosa kun ei ole varaa omaa maksaa, korkojen nousut ja muut kulut alkoivat olemaan enemmän kuin tulot. Sitten nämä työttömät loiset kitisee kun pakotetaan muuttamaan halvempaan 

Vierailija
53/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noin halvallako olet asunut, vain 790 €/kk, etkä ole itse sitä edes maksanut?

Vierailija
54/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet toivottavasti jo kuitenkin alkanut kartoittamaan edullisempia vaihtoehtoja. Ehkä muutat toiselle paikkakunnalle tai kimppakämppään?

Voisitko kertoa, missä tälkaisia kimppakämppiä on tarjolla? M56

Esim. Facebookista löydät useita eri kommuunit-ryhmiä, joissa vuokrataan oma huone ja lisäksi käytössä on yhteiset tilat. Edullista asumista. 

Vierailija
55/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on työtön ja työmarkkinatukea jää alle 600 neljän viikon välein käteen. 

Vierailija
56/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalle. Oma vuokra 400e ja 41neliöö, keskustaan matkaa 300m.

Vierailija
57/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen köyhempi haluaisi sen halvemman kämpän, mutta kun niitä ei riitä kaikille.

Vierailija
58/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset asu OKT:ssa? Vuokra 0 euroa, eikä taatusti tule korotuksia!

No kyll tulee korotuksia jos ei vuokraan niin asumiskustannuksiin, vuoden 2024 alussa nousevat ainakin: kaukolämpö, vesi, kiinteistövero, tontinvuokra, jäte,hulevesi, talvikunnossapito, sähkönsiirto (?)...onhan näitä nousevia kustannuksia myös omassa okt:ssa.

Asumme omistamassamme omakotitalossa, joten ei vuokraa, ei kaukolämpöä, ei vesimaksua, ei tonttivuokraa kun oma tontti, ei jätevesimaksuja kun oma imeytyskenttä, talvikunnossapito omilla koneilla. Kiinteistövero ainoa, joka nousee ja jonka joudumme maksamaan kahdesta talosta.

Vierailija
59/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan kouluttautumaan ammattiin jolla saat töitä. AP lukee lähihoitajaksi tai menee edes hoiva-avustajaksi ja pim, on varaa asua asunnossaan. Problem solved.

Vierailija
60/201 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen köyhempi haluaisi sen halvemman kämpän, mutta kun niitä ei riitä kaikille.

Tälläkin hetkellä löytyy varmasti alle 850 €/kk vuokra-asuntoja ihan jokaisesta Suomen kaupungista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi