Puhelinmyyjien nykyinen tyyli "mitenkäs teillä on päivä tänään sujunut"
Mitä mieltä olette tästä varsin tuttavallisesta tyylistä, joka on nykyään muodissa?
"Hei, Matti Möttönen tässä yrityksestä xyz! Mitenkäs siellä on päivä lähtenyt käyntiin?" 😒 Uppoaako tuo todellakin ihmisiin kun sama on käytössä useilla firmoilla? Itselläni lähtee vain heti ärsytyskäyrä nousuun.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli tyyli jo 10v sitten, kun olin puhelinmyyjänä. Ei ole mikään uusi asia.
Sitä suuremmalla syyllä teikäläisistä pitää keskustella koska pilaatte ihmisten päivää soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä teikäläisistä pitää keskustella koska pilaatte ihmisten päivää soittamalla.
No ei se puhelinmyynti kyllä täällä "keskustelemalla" lopu. Että sen puoleen hyödytöntä. Ketään kun ei kiinnosta, jos sinun päiväsi menee puhelinsoitosta pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Luuletko, että soitot loppuvat, jos itket täällä miten elämäsi on pilalla? :D
Minulle eivät ole soittaneet vuosiin enää, eikä minulla ole mitään kieltojakaan. Se vaan kun en jätä yhteistietojani minnekään, en osallistu kilpailuihin jne.
Silloin kun joku vielä soitteli kysyin joka kerta mistä olivat saaneet numeroni, yksikään ei osannut vastata (joku rekisterihän se on). Muistan kuinka yksi myyjä katkaisi puhelun itse heti koska ei saanut suunvuoroa kun joka kerta tivasin tietoja.
Sen jälkeen on ollut hiljaista.
Savoa puhuva tuttavallinen puhelinmyyjä saa prskarvatkin pystyyn. Puhelin sulkeutuu valonnopeudella.
Vierailija kirjoitti:
Minulle eivät ole soittaneet vuosiin enää, eikä minulla ole mitään kieltojakaan. Se vaan kun en jätä yhteistietojani minnekään, en osallistu kilpailuihin jne.
Silloin kun joku vielä soitteli kysyin joka kerta mistä olivat saaneet numeroni, yksikään ei osannut vastata (joku rekisterihän se on). Muistan kuinka yksi myyjä katkaisi puhelun itse heti koska ei saanut suunvuoroa kun joka kerta tivasin tietoja.
Sen jälkeen on ollut hiljaista.
Meillä numerot otetaan ihan väestörekisteristä. Jos ei ole tietojenluovutuskieltoa aktivoituna, voi päätyä meidän listoillemme.
Voihan nyyhkiä puhelimeen ja soperrella:" meillä on tänään surun päivä eikä millään jaksaisi nyt puhua"
Vierailija kirjoitti:
Voihan nyyhkiä puhelimeen ja soperrella:" meillä on tänään surun päivä eikä millään jaksaisi nyt puhua"
Miksi pitäisi pelleillä, kun voi vain pyyhkäistä/painaa punaista luuria ja puhelu päättyy siihen.
"Meillä on nyt seksiaktio päällä ja ei nyt juuri ehdi keskustella"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi pelleillä, kun voi vain pyyhkäistä/painaa punaista luuria ja puhelu päättyy siihen.
Koska - minä haluan.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on nyt seksiaktio päällä ja ei nyt juuri ehdi keskustella"
Ei se mitään. Jatkakaa ihan rauhassa vain. Meillä onkin juuri teemaan sopiva tarjous, kun Me naiset lehdessä on suuren seksikyselyn tulokset seuraavassa numerossa. Laitetaanko heti vuoden kestotilaus tulemaan? Kaupanpäälle pari Jallua niin on isännällekin jotain luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska - minä haluan.
Ok. Älä sitten itke, kun soittelen sinulle uudelleen. Koska - minä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska - minä haluan.
Ja uusi pelleily jatkuu. Odotan soittoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku soittaa markkinointimielessä, miettikää olisiko kotona jotain tarpeetonta kamaa, ja alkakaa välittömästi kaupata.
Miksi? Mitä sä sillä luulet voittavasi? Mulla on tuntipalkka, joten voit molottaa rojuistasi vaikka puoli päivää.
t. puhelinmyyjä
Minä ja pari kaveriani pitkittävät puhelua ihan piruuttaan. Jopa toista tuntia....
Ihan vaan siksi että ette pääse sinä aikana kiusaamaan muita viattomia.
Pusi pusi! :)
Hienoa, jos saatoin olla avuksi ja tuottaa iloa päiväänne. Aina ilo tuottaa hyvää mieltä asiakkaille. Suukkoja sinullekin!
Voi kulta pieni.... tiedän oikein hyvin että puheluita painajaismaisiin mittoihin venyttävät hupiveikot ovat teille painajainen.
Silloin kaikki mittarit näyttävät teille häiriköille punaista.
Eli: kiusatkaa noita ääliöitä aina kun voitte, he todella vihaavat sitä! :D Pusi pusi!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska - minä haluan.
Ja uusi pelleily jatkuu. Odotan soittoasi.
Mukavaa. Soitankin sitten joka päivä. Ja nyt kun tiedän temppusi, en lopeta puhelua, vaikka miten nyyhkisit. Ja laitan sinulle kolmen vuoden kestotilauksen Avotakkaa halusit tai et.
Voi kulta pieni.... tiedän oikein hyvin että puheluita painajaismaisiin mittoihin venyttävät hupiveikot ovat teille painajainen.
Ei suinkaan. Minulle jopa maksetaan siitä, että kuuntelen sinunlaisiasi pöljäkkeitä. Mietipä sitä. Muista myös, että kaikki puhelinmyyyntipuhelut nauhoitetaan. Ovat muuten hauskaa viihdettä pikkujouluissa pikkupäissään kuunneltuna.
Itse sanon aina välittömästi "säästetään aikaa eli mitä olet myymässä?", oli kyseessä sitten puhelinmyyjä tai kasvokkain myynti. Usein heiltä menee pasmat sekaisin, mutta ihan oikeasti en jaksa kuunnella turhuuksia.,
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan. Minulle jopa maksetaan siitä, että kuuntelen sinunlaisiasi pöljäkkeitä. Mietipä sitä. Muista myös, että kaikki puhelinmyyyntipuhelut nauhoitetaan. Ovat muuten hauskaa viihdettä pikkujouluissa pikkupäissään kuunneltuna.
Ei. Normi puhelinmyyjille ei tietenkään makseta tuosta. :D Pusi pusi.
Ja jos tosiaan kuuntelette bileissä typerää "siis miten tää niinku meni" -jargonia niin se kertoo teistä ihan tarpeeksi.
Eli: vedättäkää noita ääliöitä -he vihaavat sitä vaikkeivät tunnusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon aina välittömästi "säästetään aikaa eli mitä olet myymässä?", oli kyseessä sitten puhelinmyyjä tai kasvokkain myynti. Usein heiltä menee pasmat sekaisin, mutta ihan oikeasti en jaksa kuunnella turhuuksia.,
"Riippuu siitä, mitä kaikkea olet valmis ostamaan. Minähän myyn vaikka oman mummoni, jos tarpeeksi maksat"
Hienoa, jos saatoin olla avuksi ja tuottaa iloa päiväänne. Aina ilo tuottaa hyvää mieltä asiakkaille. Suukkoja sinullekin!