Puhelinmyyjien nykyinen tyyli "mitenkäs teillä on päivä tänään sujunut"
Mitä mieltä olette tästä varsin tuttavallisesta tyylistä, joka on nykyään muodissa?
"Hei, Matti Möttönen tässä yrityksestä xyz! Mitenkäs siellä on päivä lähtenyt käyntiin?" 😒 Uppoaako tuo todellakin ihmisiin kun sama on käytössä useilla firmoilla? Itselläni lähtee vain heti ärsytyskäyrä nousuun.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni.... tiedän oikein hyvin että puheluita painajaismaisiin mittoihin venyttävät hupiveikot ovat teille painajainen.
Ei suinkaan. Minulle jopa maksetaan siitä, että kuuntelen sinunlaisiasi pöljäkkeitä. Mietipä sitä. Muista myös, että kaikki puhelinmyyyntipuhelut nauhoitetaan. Ovat muuten hauskaa viihdettä pikkujouluissa pikkupäissään kuunneltuna.
Ei. Normi puhelinmyyjille ei tietenkään makseta tuosta. :D Pusi pusi.
Ja jos tosiaan kuuntelette bileissä typerää "siis miten tää niinku meni" -jargonia niin se kertoo teistä ihan tarpeeksi.
Eli: vedättäkää noita ääliöitä -he vihaavat sitä vaikkeivät tunnusta.
Kyllä mulle maksetaan jokaisesta puhelusta. Tai ei nyt puheluista sinällään, mutta tuntipalkalla kun olen niin jorinapuhelutkin ovat palkallisia. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli tyyli jo 10v sitten, kun olin puhelinmyyjänä. Ei ole mikään uusi asia.
Sitä suuremmalla syyllä teikäläisistä pitää keskustella koska pilaatte ihmisten päivää soittamalla.
Mitä sitten? Luuletko, että soitot loppuvat, jos itket täällä miten elämäsi on pilalla? :D
Loppuivat kuin seinään kun sanoin että olen sokea enkä näe lukea niitä teidän paskalehtiä, sen koommin ei ole soiteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle eivät ole soittaneet vuosiin enää, eikä minulla ole mitään kieltojakaan. Se vaan kun en jätä yhteistietojani minnekään, en osallistu kilpailuihin jne.
Silloin kun joku vielä soitteli kysyin joka kerta mistä olivat saaneet numeroni, yksikään ei osannut vastata (joku rekisterihän se on). Muistan kuinka yksi myyjä katkaisi puhelun itse heti koska ei saanut suunvuoroa kun joka kerta tivasin tietoja.
Sen jälkeen on ollut hiljaista.
Meillä numerot otetaan ihan väestörekisteristä. Jos ei ole tietojenluovutuskieltoa aktivoituna, voi päätyä meidän listoillemme.
No onneksi ei ole teistä kukaan soittanut moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä teikäläisistä pitää keskustella koska pilaatte ihmisten päivää soittamalla.
Mitä sitten? Luuletko, että soitot loppuvat, jos itket täällä miten elämäsi on pilalla? :D
Loppuivat kuin seinään kun sanoin että olen sokea enkä näe lukea niitä teidän paskalehtiä, sen koommin ei ole soiteltu.
Hyvä tietää. Laitankin sinut sitten D-vitamiinilistalle. Kiitos, kun kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan nyyhkiä puhelimeen ja soperrella:" meillä on tänään surun päivä eikä millään jaksaisi nyt puhua"
Miksi pitäisi pelleillä, kun voi vain pyyhkäistä/painaa punaista luuria ja puhelu päättyy siihen.
Koska - minä haluan.
Ok. Älä sitten itke, kun soittelen sinulle uudelleen. Koska - minä haluan.
Ja uusi pelleily jatkuu. Odotan soittoasi.
Mukavaa. Soitankin sitten joka päivä. Ja nyt kun tiedän temppusi, en lopeta puhelua, vaikka miten nyyhkisit. Ja laitan sinulle kolmen vuoden kestotilauksen Avotakkaa halusit tai et.
Hui kamala, nyt tais osua arkaan paikkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni.... tiedän oikein hyvin että puheluita painajaismaisiin mittoihin venyttävät hupiveikot ovat teille painajainen.
Ei suinkaan. Minulle jopa maksetaan siitä, että kuuntelen sinunlaisiasi pöljäkkeitä. Mietipä sitä. Muista myös, että kaikki puhelinmyyyntipuhelut nauhoitetaan. Ovat muuten hauskaa viihdettä pikkujouluissa pikkupäissään kuunneltuna.
Ja jos tosiaan kuuntelette bileissä typerää "siis miten tää niinku meni" -jargonia niin se kertoo teistä ihan tarpeeksi.
Kyllä mulle maksetaan jokaisesta puhelusta. Tai ei nyt
No kiva. Vain työnantajasi tekee sillä persnettoa, hyvä homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan yritykseen. Mene estoon saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan nyyhkiä puhelimeen ja soperrella:" meillä on tänään surun päivä eikä millään jaksaisi nyt puhua"
Miksi pitäisi pelleillä, kun voi vain pyyhkäistä/painaa punaista luuria ja puhelu päättyy siihen.
Koska - minä haluan.
Mukavaa. Soitankin sitten joka päivä. Ja nyt kun tiedän temppusi, en lopeta puhelua, vaikka miten nyyhkisit. Ja laitan sinulle kolmen vuoden kestotilauksen Avotakkaa halusit tai et.&nb
Sori, en tajunnut että haluatkin kolmenKYMMENEN vuoden tilauksen. Pahoittelut tästä. Korjaan asian välittömästi. Kiitos aktiivisuudestasi!
Komiikka on laji jota harva osaa, edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle maksetaan jokaisesta puhelusta. Tai ei nyt
Mitä nyt olen asiaan perehtynyt niin joko valehtelet ihan suoraan tai vähintään tuo palkkiomalli on hyvin harvinainen.
Ja usko pois että jaksan kyllä venyttää puheluita.... lopetan ne aina laittamalla puhelimeni pöydälle.
Siinähän huutelet haloota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan yritykseen. Mene estoon saman tien.
Ei se haittaa. Meillä on onneksi vaihtuvat numerot, joten joka päivä saamme puhelun sinulle läpi. Tsemppiä vaan estoyrityksiin!
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon aina välittömästi "säästetään aikaa eli mitä olet myymässä?", oli kyseessä sitten puhelinmyyjä tai kasvokkain myynti. Usein heiltä menee pasmat sekaisin, mutta ihan oikeasti en jaksa kuunnella turhuuksia.,
Tuo on toinen ärsyttävä piirre jos ei suostuta millään kertomaan mistä on kyse ja mitä ollaan myymässä vaikka suoraan kysyisi. Jotkut ovat tehneet siitä kiertelystä ja kaartelusta lähes taidetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl
Tässä sinulle hieman lisää perehtymismateriaalia:
Maksamme myyntineuvottelijoille ict-alan työehtosopimuksen mukaisen tuntipalkan 11,63 €/h ja pk seutu (+ lisät).
Tuntipalkan lisäksi maksamme tietysti reilut bonukset myynneistä ja kilpailukykyinen bonusmallimme mahdollistaakin myynnin makuun pääseville varsin mukavan ansiotason. Myyjämme tienaavat keskimäärin noin 17,50 € tunnissa, huippumyyjät huomattavasti enemmän. Palkkakattoa meillä ei ole!
Lähde: Enia Oy:n kotisivut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska - minä haluan.
Mukavaa. Soitankin sitten joka päivä. Ja nyt kun tiedän temppusi, en lopeta puhelua, vaikka miten nyyhkisit. Ja laitan sinulle kolme
Voi v***u mikä pelle
Mitä nyt olen asiaan perehtynyt niin joko valehtelet ihan suoraan tai vähintään tuo palkkiomalli on hyvin harvinainen.
Ja usko pois että jaksan kyllä venyttää puheluita.... lopetan ne aina laittamalla puhelimeni pöydälle.
Siinähän huutelet haloota.
Et ole perehtynyt tarpeeksi. Nykyisin hyvinkin moni puhelinmyyntifirma maksaa pohjapalkaksi tuntipalkan, koska hyvin harva haluaa tehdä töitä ilman taetta palkasta. Juuri siitä erottaa kunnollisen firman ja huijarifirman. Jos ei ole tuntipalkkaa, kyseessä on huijarifirma. Itse olen ollut töissä A-lehdillä, Elisalla ja Fortumilla, Jokainen maksoi tuntipalkkaa. Riippumatta siitä, miten pitkään sinä venytit puheluita. Mukava, että helpotat työpäiviäni laittamalla puhelimen pois. Paljon miellyttävämpää huudella haloota kuin kuunnella sinun jaarituksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan yritykseen. Mene estoon saman ti
Ihan hyvin ovat toimineet. Ei ole kuulunut soittoja vuosiin.
Siellä taitaa sun päässä olla asiakaskato kun noin vihaisesti yrität trollailla.
Sanon että on syntinen ihminen ja Jeesus rakastaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kumma kun ei työttömille kelpaa sitten. Aika moni on kokeillut ja sanonut ettei nuo jutut pidä paikkansa alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanon että on syntinen ihminen ja Jeesus rakastaa häntä.
Eli teitä kiinnostaa uskon asiat. No meillä onkin tässä juuri Koti ja kirkko lehti hyvässä tarjouksessa. Kylkiäisenä tulee aivan upea ja laadukas Jeesus-koru. Laitetaanko tulemaan?
Harvoin tulee vastattua myyntitykeille, mutta lyhyt lopetus ja numeron lisäys estolistalle on vakiotoimenpiteitä.