Puhelinmyyjien nykyinen tyyli "mitenkäs teillä on päivä tänään sujunut"
Mitä mieltä olette tästä varsin tuttavallisesta tyylistä, joka on nykyään muodissa?
"Hei, Matti Möttönen tässä yrityksestä xyz! Mitenkäs siellä on päivä lähtenyt käyntiin?" 😒 Uppoaako tuo todellakin ihmisiin kun sama on käytössä useilla firmoilla? Itselläni lähtee vain heti ärsytyskäyrä nousuun.
Kommentit (89)
Miksei tuota puhelinmyyntiä kielletä tai edes valvota tarkkaan? Internetin aikakaudella iso osa tilaa netistä lehden, jos sille on tarvetta. Ihan jo senkin takia puhelinmyynti aika turhaa. Tuo homma sopii jollekin psykopaatille ennemmin, jos kykenee kauppaamaan muistisairaalle ihmiselle häpeämättä.
Jenkeissä olisi tuollaiset puhelinhäiriköt jo oikeuden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku soittaa markkinointimielessä, miettikää olisiko kotona jotain tarpeetonta kamaa, ja alkakaa välittömästi kaupata.
Miksi? Mitä sä sillä luulet voittavasi? Mulla on tuntipalkka, joten voit molottaa rojuistasi vaikka puoli päivää.
t. puhelinmyyjä
Tuntipalkka onkin äärimmäinen poikkeus noissa huijarilafkoissa.En noille edes vastaa puhelimeen.
Ihmettelen tämän ketjun ihmisiä. Olen ollut alalla. Puhelimessa tarjotaan aina halvimmalla hinnalla kylkiäisten kanssa. Meillä on hyvin tasokkaita lehtiä. Itse kuuntelen tarjouksen. Säästelen satasia, kun tilaan myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle eivät ole soittaneet vuosiin enää, eikä minulla ole mitään kieltojakaan. Se vaan kun en jätä yhteistietojani minnekään, en osallistu kilpailuihin jne.
Silloin kun joku vielä soitteli kysyin joka kerta mistä olivat saaneet numeroni, yksikään ei osannut vastata (joku rekisterihän se on). Muistan kuinka yksi myyjä katkaisi puhelun itse heti koska ei saanut suunvuoroa kun joka kerta tivasin tietoja.
Sen jälkeen on ollut hiljaista.
Meillä numerot otetaan ihan väestörekisteristä. Jos ei ole tietojenluovutuskieltoa aktivoituna, voi päätyä meidän listoillemme. <<Minulla on väestörekisterissä kiellot päällä.Lisäksi en jaa jokaiselle tutulle numeroani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin olevani holhouksen alainen ja minulla on edunvalvoja, joka hoitaa raha-asiani, niin loppui puhelinmyynnit lyhyeen.
Tämä on aika hyvä. 😁 Saatan testata.
Röyhkein myyjäkään ei raaski ruveta kauppaamaan holhouksen alaiselle tai alaikäiselle. Sanoin joskus 19-vuotiaana olevani alaikäinen ja uskoi sen :D
Saman summan saa tekemättä mitään. En halua koskaan kiusata ketään puhelimitse.Ihmiset osaavat tilata ihan itse lehtensä.
Puhelinmyynti olisi ainoa poikkeus, joka saisi minut olemaan ennemmin sossupummi. Ei tarvitse sossupummina olla terrorisoimassa muita ihmisiä.
En pidä liian tuttavallisesta myyntitavasta ja asiakaspalvelusta. Posti on malliesimerkki tällaisesta, sä tuot mä kuskaan vai mikä se oli. Myyjän tulee olla asiallinen ja kohtelias, ei mikään jutskaileva kaveri. Mieluummin liian formaali.
t. 31v nainen