Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjien nykyinen tyyli "mitenkäs teillä on päivä tänään sujunut"

Vierailija
08.12.2023 |

Mitä mieltä olette tästä varsin tuttavallisesta tyylistä, joka on nykyään muodissa?

"Hei, Matti Möttönen tässä yrityksestä xyz! Mitenkäs siellä on päivä lähtenyt käyntiin?" 😒 Uppoaako tuo todellakin ihmisiin kun sama on käytössä useilla firmoilla? Itselläni lähtee vain heti ärsytyskäyrä nousuun.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin heleä ääninen tyttönen oli soitellut niin asiakas oli alkanut viihdyttää itseään.

Vierailija
62/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon että on syntinen ihminen ja Jeesus rakastaa häntä.

Eli teitä kiinnostaa uskon asiat. No meillä onkin tässä juuri Koti ja kirkko lehti hyvässä tarjouksessa. Kylkiäisenä tulee aivan upea ja laadukas Jeesus-koru. Laitetaanko tulemaan?

Ei laiteta. En tilaa mitään. Mukavaa päivänjatkoa ja luuri korvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittäviä yrityksiä taas jollain höyrypäällä. Menisit hoitoon.

Vierailija
64/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku soittaa markkinointimielessä, miettikää olisiko kotona jotain tarpeetonta kamaa, ja alkakaa välittömästi kaupata. 

Ikivanha "nokkeluus" joka herättä myyjissä lähinnä säälin sekaista myötähäpeää. 

Onneksi kukaan ei välitä puhelinmyyjien mielipiteistä.

Vierailija
65/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli tyyli jo 10v sitten, kun olin puhelinmyyjänä. Ei ole mikään uusi asia. 

Vieläkö väännetään savoa, vaikka puheesta kuulee ettei siellä kyllä mikään aito savolainen ole puhumassa?

Vierailija
66/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää aika ajoin soitella Robinsoniin niin pysynee markkinointikielto voimassa. Enimmäkseen puhelinmyynnillä myödään tuotteita tai palveluja joita en tarvitse tai ole rahaa. Kymmenen vuotta sitten tosin tilasin erään lehden kun tulin kysyneeksi puhelinmyyjältä, joten se pantakoon merkille.

Se mikä ärsyttää on sitten toreilla ja käytävillä päivystävät myyjät, varsinkin jos heidän aloitusrepliikkinsä on "Paljonkos herran sähkö/puhelin/mikälielasku onkaan?" Tulisi mieli vastata että vattuakos se sulle kuuluu. Mutta nopeastihan heistäkin eroon pääsee kunhan vain kävelee sinne minne alunperin halusikin.

Vierailija
67/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä ärsyttää on sitten toreilla ja käytävillä päivystävät myyjät, varsinkin jos heidän aloitusrepliikkinsä on "Paljonkos herran sähkö/puhelin/mikälielasku onkaan?" Tulisi mieli vastata että vattuakos se sulle kuuluu. Mutta nopeastihan heistäkin eroon pääsee kunhan vain kävelee sinne minne alunperin halusikin.

Tätä tekevät puhelinmyyjätkin. Hyvä kun ovat pikaisesti ehtineet itsensä edes esitellä niin jo tulee kysymys paljonko minä maksan nettiliittymästäni. Ventovieras siis soittaa ja ekan kymmenen sekunnin päästä haluaa tietää jostain laskuistani. Juu ei.

Vierailija
68/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku soittaa markkinointimielessä, miettikää olisiko kotona jotain tarpeetonta kamaa, ja alkakaa välittömästi kaupata. 

Miksi? Mitä sä sillä luulet voittavasi? Mulla on tuntipalkka, joten voit molottaa rojuistasi vaikka puoli päivää. 

t. puhelinmyyjä

Hyvä. Nimittäin työttömänä minulla on kyllä aikaa myös.

Vierailija
69/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvin sujui siihen asti kunnes sinä soitit ja pilasit päiväni."

Vierailija
70/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on se 'älytön' peruskapula ja siinä prepaid-liittymä joten tuollaiset ei haittaa.

Jos joku myyjä tuolla repliikillä puhelimessani kuitenkin  yrittäisi, niin vastaisin vain, että 'hyvin kunnes sinä soitit ja painaisin nappia eli 'löisin luurin kiinni', kuten ennen sanottiin.

Vierailija
71/89 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin olevani holhouksen alainen ja minulla on edunvalvoja, joka hoitaa raha-asiani, niin loppui puhelinmyynnit lyhyeen.

Vierailija
72/89 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa siihen tosi huonosti, sain juuri tietää sairastuin vakavasti/läheinen kuoli tmv. mitenköhän reagoivat

Vierailija
73/89 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin olevani holhouksen alainen ja minulla on edunvalvoja, joka hoitaa raha-asiani, niin loppui puhelinmyynnit lyhyeen.

👍🏻👍🏻👍🏻!

Vierailija
74/89 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon puhelinmyyjien aina jotta:

Säästääkseni sinun ja minun aikaa niin kerron jotta en ole ostamassa mitään, OK?

Tätä käytän joka ikinen kerta, mutta jotkut eivät vaan luovuta. Jos tarina jatkuu ja jatkuu, sanon ei kiitos ja hei hei + luuri korvaan.

Omalla kokemuksellani keskimäärin 6 puhelua kymmenestä päättyy kauppoihin, vaikka asiakas on ensin sanonut ettei tilaa mitään. Vähänkään jos on kokemusta myyntihommista, on oppinut saman ja siksi jatkaa vaikka asiakas ensin sanoo ei. 

Minun kohdallani ei onnistu, koska en edes vastaa tuntemattomiin numeroihin🤣

Nyt joku sanoo, että voihan jollain olla tärkeää asiaa. Lähettäköön viestin tai kirjoittakoon kirjeen, jos on tärkeää asiaa. Kännykkä onollu 90-luvun alusta ja vielä ei ole tullut sitä tärkeää asiaa tuntemattomasta numerosta.

Vierailija
75/89 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen jälkeen painan punaista luuria !

Vierailija
76/89 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aika hyvä. 😁 Saatan testata.

Vierailija
77/89 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toinen on:

"Hyvää huomenta. Onko sinulla pieni hetki aikaa?"

Hävyttömyyden huippu oli, kun mulle oli tullut tuntemattomasta numerosta tällainen whatsuppiin englanniksi. Onneksi huomasin vasta monen päivän jälkeen, kun en käytä whatsuppia säännöllisesti.

Vierailija
78/89 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää aika ajoin soitella Robinsoniin niin pysynee markkinointikielto voimassa. Enimmäkseen puhelinmyynnillä myödään tuotteita tai palveluja joita en tarvitse tai ole rahaa. Kymmenen vuotta sitten tosin tilasin erään lehden kun tulin kysyneeksi puhelinmyyjältä, joten se pantakoon merkille.

Mä oon saanut näiltä käytäväsähkönmyyjiltä parhaat sähkötarjoukset. Eivät todellakaan haittaa mua.

Vierailija
79/89 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät voivat mennä vaikka Aleksis Kiven kadulle myymään pers.....n. Sekin hieman parempi eikä tarvitse olla muita kiusaamaassa. Tienaa varmasti paremminkin. 

Vierailija
80/89 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan aina puhelinmyyjille näin: "Ai olenko voittanut jotain?! Mitä? Aaa, ei sitten. No heihei ja hyvää päivän jatkoa". Tai esiinnyn jonkun yrityksen edustajana: "Make täältä Kukka ja kondoomi oy:sta päivää!".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän