Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäviä kassatilanteita

Vierailija
08.12.2023 |

Tapaus 1: Pizzan tilaus perheelle kotipizzasta netin kautta. Jotain häikkää oli maksutapahtumassa ja kävin tarkistamaan, että oliko mennyt maksu. No olihan se. No soitin vielä pizzeriaan, että kai tilaus oli mennyt, kun ei heiltä tullut tilausvahvistusta ja ei kuulemma heillä näkynyt maksua.

No huoh pyydettiin soittamaan johonkin tilauskeskukseen. Sieltä sanottiin, että rahat toki palautetaan, mutta jos haluan pizzat on maksettava tilaus uusiksi. Tilaus oli 50€ eli 100€ olisi mennyt pizzoihin sinä iltana. Ihme juttu, kun tililtä oli kuitenkin siis veloitettu summa. En ollut innostunut maksamaan uusiksi.Pyydettiin vielä soittamaan kyseiseen pizzeriaan, jos maksu näkyisi. Siellä joku huonolla suomenkielellä selitti jotain, että anna oman kortin maksutiedot. Aloin luettelemaan niitä. Intti väliin, että täytyy olla oman kortin maksutiedot. Ihan kun oletti valmiiksi, että en olisi maksanut omalla kortilla. Ihme juttu kyllä. No inttämisen jälkeen ymmärsi, että kyseeseä oli ihan oma maksukortti Hieman närkästyneenä tilaus sitten toimitettiin. 

Tapaus 2 Silja Line:

Kassa veloitti väärin eli oikea summa n. 40€, mutta veloitti 50€ ja maksoin kortilla. No kun huomasin heti kassalla virheen niin korjauksen pystyi ainoastaan tekemään kuulemma niin, että maksan tuon oikean summan 40€ ja he palauttaa tilille tuon 50€ parin päivän kuluttua eli olisin joutunut maksamaan yht. 90€ sillä hetkellä. Valitettavasti en ollut edes varma onko tilillä tarpeeksi tuohon lisäveloitukseen, joten jouduin sitten maksamaan tuon käteisellä, jota oli onneksi mukana. 

Ihmettelen vähän kun tekniikkakin jo niin kehittynyttä onko oikeasti isossakin puljussa tehtävä tuplamaksuja eikä esim. antaa takaisin vain sitä liikaveloitusta? 

Esim. jos menen Cittariin tai Prismaan ja maksan ruokaostoksia 150€, mutta oikea summa olisi 140€, joudun maksamaan uudestaan 140€ eli yht. 290€ ja 150€ palautuu sitten aikanaan. 

No mitäs tuo sinänsä haittaa. Kai nyt jokaisella tuon verran aina on. 

 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää sitä käteistä, urpåt!

Vierailija
2/6 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotekniikka helpottaa asioiden hoitoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin tuollaisessa tilanteessa ei ole hirveästi rahaa tilillä. Kiva siinä selitellä miksei voi tuplaveloittaa. Ja mitä sitten jos ei voida tuplaveloittaa? Jäät ilman ostosta vaikka maksoit sen ja ylikin, koska korjausta ei voi tehdä, muuta kun tuplaveloituksella. Mutta vaikka olisi, en mä nyt tiedä olisiko ihan ok tuplaveloitukset, eikä ihmettelyjä ollenkaan. Varsinkin, jos ei ihan yhdestä tikkarin ostosta kyse. 

Hei kassajörjestelmien kehittäjät..

 

Vierailija
4/6 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin Arnoldsilla donitsin ja kahvin 50 e setelillä. Sain takaisin 10 e setelin ja pari hilua.

Mietin vaan kohtausta Kummelin Jackpot elokuvasta, kun sanoin kassalle, että maksoin kyllä viiskymppisellä. Sain kyllä rahani. 

Vierailija
5/6 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. jos menen Cittariin tai Prismaan ja maksan ruokaostoksia 150€, mutta oikea summa olisi 140€, joudun maksamaan uudestaan 140€ eli yht. 290€ ja 150€ palautuu sitten aikanaan. 

Minua veloitettiin Prismassa joku aika sitten liikaa, ja silloin ainakin korjaus tehtiin niin että kassa lähetti minut neuvontaan, ja neuvonta antoi liikaa maksamani takaisin käteisellä. Ei siinä tarvinnut mitään tuplamaksuja tehdä vaikka olinkin maksanut kortilla.

Vierailija
6/6 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen asiakaspalvelun uudet tuulet, kun tuotetta ei hyllyssä vaan ole.

Suomalainen asiakaspalvelu on kehittynyt tavattomasti sitten 70-luvun, sillä asiakaspalvelijat eivät enää vain töllistele asiakasta,  vaan auttavat häntä parhaan kykynsä mukaan!

Nyt esiteltävässä asiakaspalvelumallissa asiakasta palvellaan niin kauan, kunnes se asiakkaalle varmasti riittää ja tämä ei todellakaan halua enää lisää palvelua.

Mallisuorituksemme lamppuosastolla menee suunnilleen näin:

PalstaTrolli: Hei, onko teillä E14-kantaista lämmönkestävää led-lamppua saunaan?

Myyjä: (siirtyy hyllyn toiseen päähän) Hetkinen, täällä päin on saunalamppuja.

PalstaTrolli: Tässä taitaa olla isokantaisia E27-saunalamppuja, oliko teillä E14-kantaisia saunalamppuja?

Myyjä: (siirtyy hyllyn toiseen päähän) Hetkinen, täällä taitaa olla.

PalstaTrolli: Jaha? Missä?

Myyjä: Tässä näitä E14-kantaisia lamppuja on.

PalstaTrolli: Siis tarvitsen E14-kantaisen saunalampun, en tavallista E14-kantaista lamppua.

Myyjä: (siirtyy hyllyn toiseen päähän) Täällä niitä taitaa olla.

PalstaTrolli: Nämä ovat E27-kantaisia lamppuja. Saunalamppu tämä tosin on.

PalstaTrolli: Siis E14 ja saunalamppu. Molemmat ominaisuudet samassa lampussa, kiitos.

Myyjä: (siirtyy hyllyn toiseen päähän) Tässä niitä olisi.

PalstaTrolli: En nyt oikein huomaa missä. Voisitko ojentaa minulle E14-kantaisen saunalampun, kiitos.

Myyjä: (Ei ojenna mitään) Tässä.

PalstaTrolli: Niinkuin missä?

PalstaTrolli: Siis vielä kerran. Saunalamppu, joka sopii E14 kantaan

Myyjä: (siirtyy hyllyn toiseen päähän) Tässä olisi saunalamppu.

PalstaTrolli: Nämä ovat E27 kantaisia lamppuja!!!

PalstaTrolli: Että onko teillä E14-saunalamppua?! Siis sellaista, jossa on pienempi kanta ja joka on saunalamppu?

Myyjä: (on lähtemässä kohti E14 lamppuvälikköä) Täällä...

PalstaTrolli: No tuo nyt sitten yksi E14-saunalamppu...

Myyjä: (tulee takaisin lamppu kädessä) Tässä on E14 lamppu!

PalstaTrolli: Tämä on todellakin E14 lamppu, mutta ei saunalamppu. Ei puhuta korkeammasta käyttölämpötilasta mitään ei ole sanaa sauna missään.

PalstaTrolli: En halua tavallista E14 lamppua, vaan korkeamman lämpötilan kestävän lampun!

PalstaTrolli: Vai onko tässä nyt jotain mitä en nyt tajua?

Myyjä: (hakee E27-saunalampun) Tässä!

PalstaTrolli: Haista *****!

Kuten huomaatte, asiakas ei tarvinnut enää yhtään palvelua ja poistui palvelutarve täysin tyydytettynä liikkeestä.

Tietenkin tässä tapauksessa PalstaTrolli:n olisi pitänyt ymmärtää ostaa sekä tavallinen E17 lamppu ja E27 saunalamppu.

E27-saunalamppu olisi sopinut olohuoneen kristallikruunuun ja olisi siellä ajanut asiansa mitä parhaimmin.

Tavallisen E17 lampun hän olisi voinut laittaa saunaan ja nauttia valosta vaikkapa sen puolisen tuntia, minkä lamppu varmuudella kestää.

Ja ostaa sitten uuden lampun kaupasta seuraavaa saunakertaa varten samalla ajatellen onnellisena, kuinka Suomen bruttokansantulo se kasvaa vaan.

Mistähän Suomeen saataisin parempia asiakkaita tällaisten, no sanotaan nyt aivan suoraan, E17-saunalamppuja mankuvien aasiakkaiden tilalle? Ja mitä aasiakkaan lamppuongelmat muka kaupalle edes kuuluvat?

PalstaTrolli:n kaltaiset tyypit ainoastaan häiritsevät henkilökuntaa asiattomuuksilla ja sellaiselle ei todellakaan ole enää sijaa vuonna 2019!

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän