"Mukavalla asialla soitan...."
Voisko olla joku laki, ettei puhelinmyyjä saisi aloittaa puhelua sanoilla "Mukavalla asialla soitan" ?
En oikeasti kestä tuota uniikkia aloitusta. Ruokaboxin myyjä just soitteli ja lehtimyyjiä aiemmin tällä viikolla ja ihan kaikki aloittivat tuolla samalla.
Opetetaanko se jossain puhelinmyyjäkurssilla vai mistä moinen suomen kielen pohjanoteerauslatteus on vakiintunut käyttöön?
Eikö puhelinmyyjillä ole omaa mielikuvitusta ollenkaan ja omia sanoja?
Kommentit (12)
Mikä siinä on, että kaikkien pitää se puhelu aloittaa ihan samalla tavalla? Ei voi käsittää
Telemarkkinointikielto on pari euroa, muistaakseni kolmisen vuotta voimassa. Suosittelen.
puhelinmyynti on kuoleva ala, eivät vaan millään tajua sitä
Eikös niille juuri noin opeteta koulutuksessa.
Itsellä on sana hallussa ja pärjään, pistän joskus jos on sopivasti aikaa, vettä ns.myllyyn ja potisutan puhelinkauppiasta, tinkaan ja väännän.Aina toki niin kohteluaasti ettei soittajaan kohdistu vaan firmaan ja asiaan.
Yritän muistaa, että luurissa todennäköisesti on pienipalkkainen etätyöntekijä, jolla ei kovin paljon mahdollisuuksia luovempaan markkinointiin ole.
Onneksi mulla on salainen numero ja jos joskus tulee soitto vain numerosta niin en vastaa ja laitan sen estoon.
Kaverit jos vaihtaa numeroa niin osaavat laittaa viestin.
Jospa heidän on pakko noudattaa jotain kässäriä. Onhan tuo ärsyttävää, mutta itse pistän heti ekaan mahdolliseen väliin pyynnön, että kertositko ihan lyhyesti mistä on kyse, kyllä se yleensä onnistuu sitten. Jos tilaa säännöllisesti jotain lehtiä (puhelinmyynnistä saa paremman hinnan kuin postitetuista tarjouksista) niin yleensä soittaa sama ihminen ja osaa olla lyhytsanainen.
Vierailija kirjoitti:
Yritän muistaa, että luurissa todennäköisesti on pienipalkkainen etätyöntekijä, jolla ei kovin paljon mahdollisuuksia luovempaan markkinointiin ole.
Joo ne on niitä raasuja, joilla ei älyllinen kapasiteetti riitä minkäänlaiseen oikeaan koulutukseen ja ovat niin huonokuntoisia ja ylipainoisia, etteivät pääse paremminpalkattuihin kouluttamattomien hommiin, siivoukseen yms
Mulla on semmonen vanha puhelin jolla kun painaa näppäimiä puhelun aikana kuulee vastapuoli inhottavan piippauksen niillä aina rääkkään myyjiä😊
Tämmöisellä vit tumaisella asialla soittelen.