Inhottavia nämä pakkassäät kun kasvojen iho kiristelee vaikka kuinka kosteuttaa ja rasvaa. Mikä auttaisi?
Laitan kasvovettä ja seerumia, niin kosteuttavaa voidetta kuin rasvapitoisempaakin ja aina vaan tuntuu iho kiristelevän otsan ja poskipäiden kohdalla. Tuotevinkkejä mikä toimii sinulla ihon kiristelyyn?
Kommentit (143)
Kokeile kasvojen puhdistukseen pelkkää marseillesaippuaa. On ihoystävällistä, ei kuivata. Suosittelen myös Whamisan Deep Rich Toneria sekä jotain kosteuttavaa seerumia (itsellä Estee Lauderin, mutta moni ei halua panostaa niin paljon). Lopuksi esimerkiksi Weledan Skin Food Light. Näillä itse pärjännyt todella kuivan ihon kanssa. Tärkeintä jättää turhat liian pesevät putsarit pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitä lyhyempi inc, sitä parempi rasva.
t. atoopikko
Ruokaöljyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listaa tähän käyttämäsi tuotteet (pesusta alkaen), niin voidaan selvittää.
Aco gentle cleansing oil ja Vichy purete thermale käytössä puhdistukseen. Illalla kaksoispuhdistus jos on ollut meikkiäja/tai aurinkovoidetta kasvoilla. Muuten tuo öljy.
Pesun jälkeen yleensä Hada labo hyaluronihappokasvovesi, Whamisa deep rich-hoitovesi ja Vichy probiotic fractions-seerumi. Illalla c-vitamiiniseerumi ja toi Whamisa deep rich.
Voiteina Cosrx all-in-one etanavoide aamulla, päälle laitan iltaisin vielä carbalan plus-perusvoidetta.
ap
Hirveä määrä mömmöjä. Ei ihme jos kiristää, kun iholla on tuollainen kemikaalikuorma.
Höpsis
ap
Mä laitan talvella aina välillä yövoiteeksi Niveaa siitä sinisestä peltirasiasta. Ei ole hinnalla pilattu voide, alle viidellä eurolla saa. Itsellä ainakin auttaa, viime yöksikin laitoin.
siihen auttaa kun maksaa lisää rahaa miljardöörien tileille jotka kertoivat että enää ei ole talvia eikä lunta...
ilmasto vain lämpenee niin saat lämpimämmän olon mitä enemmän maksat siis...
eli kylmyys on vain omaa mielikuvitustasi kun ilmastorahastus niin sanoo...
Enpä olisi uskonut, miten iho kuivuu 46-vuotiaana. Aiemmin ei ollut mitään.
Ikä ei tosiaan tule yksin, ja tämän uskoo vasta, kun itse kokee
työkaverilla nivelrikko, ikää 49.
toisella polvet paskana, 51. Kellään ei edes ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lyhyempi inc, sitä parempi rasva.
t. atoopikko
Ruokaöljyä?
Toimii oikein hyvin. Esimerkiksi Välimeren maissahan käytetään hyvinkin paljon oliiviöljyä ihonhoidossa. Sellaisenaankin. Myös kookosöljy on paljon käytetty ihonhoitotuote ja monien kaupan voiteidenkin pääraaka-aine.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Kosteuta sisältäpäin eli juo vettä ja syö hyviä rasvoja.
Jätä naama putsaamatta aamulla.
Mä käytän vaan a dermaa. Mikään muu ei tehoa omalle punoittavalle ja ajottain jopa kipeän kuivalle iholle. Voisko sulla olla esim atopiaa tai couperosa? Suosittelen lähinnä vaan apteekin tuotteita mutta kokeilemalla selviää mikä on paras. Esim xyliderm voide on hyvä ja alkaa heti kosteuttaa. Aqualan l on myös hyvä perusvoide! Mäkin luulin pitkään että iho on vaan kuiva mutta kun mikään rasva ei tuntunut toimivan niin aloin epäillä atooppista ihoa mikä on muuten suomalaisilla tosi yleinen. Mulla ei toimi mitkään kalliit rasvat todellakaan vaan pelkästään apteekin tuotteet.
Ai niin ja kokeiluna Widmerin Rich day cream päivällä tuo aika kevyen Cosrx voiteen sijasta, en ole juuri huomannut eroa ainakaan vielä. Ap
Kunnolliset ilmankostuttimet. 95% ajasta menee sisätiloissa, ja huoneilma on keskuslämmityskaudella aivan liian kuivaa. Iho, hiukset, silmät ja nenän limakalvot voivat hyvin, kun kosteus% on noin 40, ja sen jälkeen ne kestävät paremmin myös ulkoilmaa. Tosi monihan hoitaa vain oireita lätkimällä tuotteita naamaan. Se auttaa vähän, muttei poista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vaan a dermaa. Mikään muu ei tehoa omalle punoittavalle ja ajottain jopa kipeän kuivalle iholle. Voisko sulla olla esim atopiaa tai couperosa? Suosittelen lähinnä vaan apteekin tuotteita mutta kokeilemalla selviää mikä on paras. Esim xyliderm voide on hyvä ja alkaa heti kosteuttaa. Aqualan l on myös hyvä perusvoide! Mäkin luulin pitkään että iho on vaan kuiva mutta kun mikään rasva ei tuntunut toimivan niin aloin epäillä atooppista ihoa mikä on muuten suomalaisilla tosi yleinen. Mulla ei toimi mitkään kalliit rasvat todellakaan vaan pelkästään apteekin tuotteet.
Ei kyllä mikään viittaa noihin. Tämä kuivumisvaiva siis talvella kovempien pakkasten aikana, muutoin iho on aika hyvä ja ongelmaton. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aco gentle cleansing oil ja Vichy purete thermale käytössä puhdistukseen. Illalla kaksoispuhdistus jos on ollut meikkiäja/tai aurinkovoidetta kasvoilla. Muuten tuo öljy.
Pesun jälkeen yleensä Hada labo hyaluronihappokasvovesi, Whamisa deep rich-hoitovesi ja Vichy probiotic fractions-seerumi. Illalla c-vitamiiniseerumi ja toi Whamisa deep rich.
Voiteina Cosrx all-in-one etanavoide aamulla, päälle laitan iltaisin vielä carbalan plus-perusvoidetta.
ap
Kuulostaa siltä, että ihosi on ärtynyt. Ihan liikaa aktivoivia ja ihoa ärsyttäviä aineita, paljon hajusteitakin. Itse en voi käyttää esim. Whamisaa ollenkaan, suun ympärys ärtyy heti, samoin kaikki c-vitamiinituotteet on kiellossa. Aikaisemmin pystyin käyttämään mitä vaan, mutta nykyään en. Erisan+ sarjan tuotteilla saan hilseilyn ja ihottuman pysymään poissa.
Suosittelen siis kokeilemaan ihan minimillä sekä tuotteiden määrän että niiden sisältämien ainesosien suhteen.
Monesti kireys johtuu hajusteista, parabeeneista yms. täyteaineista, joita voiteissa on. Kannattaa ainakin kokeilla täysin hajusteetonta ja mahdollisimman vähän ainesosia sisältävää apteekin voidetta. Itse en muita käytäkään yliherkällä ihollani.
Mulla ainakin kasvovesi kuivatti ihan hirveästi!
Vierailija kirjoitti:
Monesti kireys johtuu hajusteista, parabeeneista yms. täyteaineista, joita voiteissa on. Kannattaa ainakin kokeilla täysin hajusteetonta ja mahdollisimman vähän ainesosia sisältävää apteekin voidetta. Itse en muita käytäkään yliherkällä ihollani.
Parabeenit itseasiassa aiheuttavat äärettömän harvoin ihoärsytystä ja nyt ne on korvattu ärsytystä aiheuttavilla säilöntäaineilla. Monissa perusvoiteissa on edelleen parabeeneja juuri tämän takia.
Entä jos käyttäisit vain ihoöljyä? Itse saatan käyttää Mossa C-vitamiini-kasvoöljyä sellaisenaan kosteuttavan kasvoveden jälkeen, kun on oikein kuivaa tai olen menossa lenkille pakkassäässä. Käytän lähes pelkästään luonnonkosmetiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kuulostaa siltä, että ihosi on ärtynyt. Ihan liikaa aktivoivia ja ihoa ärsyttäviä aineita, paljon hajusteitakin. Itse en voi käyttää esim. Whamisaa ollenkaan, suun ympärys ärtyy heti, samoin
Näitä tuotteita olen käyttänyt suurinta osaa jo vuosia ja tämä kiristely on jokavuotinen vaiva pakkasilla. Tätä ongelmaa ei ole muutoin. Ap
Mulla on rasvoittuva, pintakuiva iho ja muut rasvat ovat vain aiheuttaneet näppyjä. Sain muutama vuosi sitten vinkin, että retinolia ainakin illalla, päälle Lumenen voide 24h water gel. Ei enää epäpuhtauksia ja kosteuttaa tosi hyvin, talvellakin pysyy iho kimmoisana.
Kiva juttu sulle. Ei vaan yhtään auta meitä, joilla on kuiva iho.