Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vielä parikymmentä vuotta sitten nelikymppiset oli jo ihan vanhuksia?

Vierailija
08.12.2023 |

Omista ja kavereideni vanhemmista oli ainakin nuorekkuus kaukana, oli mummopermanentit ja vanhojen ihmisten vaatteet ja mielikin vanha.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollywood tekee edelleen naisnäyttelijöille ikääntymisen selväksi nuorekkuudesta huolimatta.

Vierailija
42/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta voisiko mielikuva myös kohtia Hollywood elokuvista? Niissä aina 40v vanhempia näytelleet oli oikeasti jotain kuuskymppisiä, joilla osittain harmaa tukka. 

Kyse taitaa olla enemmänkin mielentilasta. Nykyään nelikymppinen harvoin sanoo "ei tässä iässä enää kannata".

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Äitini luopui kolmekymppisenä farkuista koska olivat "nuorten vaate".Iso silmälasit ja tukka käkkäräpermiksellä.

Vierailija
44/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten oli vuosi 2003 eikä todellakaan kenelläkään nelikymppisellä ollut mitään permanentteja. 

Permanentit jäi sinne ysärin alkupuolelle ja siitä on jo 30 vuotta. 

Vierailija
45/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuuhan se mistä vinkkelistä katsoo. Itse olen 40, tuntuu että olen täysin keskenkasvuinen kakara. Olen jo luovuttanut, että minusta koskaan tulisi aikuinen. Sellainen, jona pidän mm. omia vanhempiani.

Sitten kun taas mietin, minkälaisena mun n. parikymppiset lapset ja niiden kaverit mut näkevät, niin ehkä joku "hupsu, kulahtanut vanha eukko" voisi olla lähimpänä totuutta.

Kuulostaapa tosi kurjalta jos noin on. Heidän ylenkatseensa ei yhtään häiritse sinua?

Vierailija
46/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuuhan se mistä vinkkelistä katsoo. Itse olen 40, tuntuu että olen täysin keskenkasvuinen kakara. Olen jo luovuttanut, että minusta koskaan tulisi aikuinen. Sellainen, jona pidän mm. omia vanhempiani.

Sitten kun taas mietin, minkälaisena mun n. parikymppiset lapset ja niiden kaverit mut näkevät, niin ehkä joku "hupsu, kulahtanut vanha eukko" voisi olla lähimpänä totuutta.

Minä olen taas pitänyt itseni väkisin nuorena.

hoikka, hyvä iho, nätti

kasvojenkohotus 20 000

hiustenpidennys 1500 eur/vuosi

rasvaimu 5000 eur

kainaloiden pienennys 5000 eur

Rintani ovat kauniit..niille en ole tehnyt mitään

Katson mielelläni peiliin

Saan  voimia jatkaa kun tiedän että näytän naiselta

N55V

Vierailija
47/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymmentä vuotta sitten oli vuosi 2003 eikä todellakaan kenelläkään nelikymppisellä ollut mitään permanentteja. 

Permanentit jäi sinne ysärin alkupuolelle ja siitä on jo 30 vuotta. 

Kerro tämä mun äidille ja anopille..

Ap

Vierailija
48/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta myös siinä mielessä, että vielä jokin aika sitten nelikymppinen ei enää työllistynyt helposti. Hän oli työmarkkinoille aika vanha. 

Vierailija
49/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentäään. Mut on totta et tuolloin oli varmaan enemmän vaikutteita entisajan tyyleistä esim sellaisista mummopermanenteista jne. Äidilläni ei oo koskaan sellaista ollut, mut hän onkin aina ollut coolimpi kuin minä 😅

N31

Kyllä permanentti on paikallaan, monella suomalaisella on nin onnettoman harva ja huono tukka. Permis saa volyymia tukkaan

Se rotanhäntä letti ei näytä hyvälle lyijykynän paksuisena

Ei tässä kukaan oo mistään ohuesta lirusta puhunutkaan. Joillain on luonnostaan paksut ja vahvat hiukset. Ja toki, jokainen saa laittaa sellaisen mummo- tai ei-mummopermiksen kun haluaa, mutta jotkut ei tarvitse sellaista ollenkaan :)

Vierailija
50/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaisissa kulttuureissa ikä on paljon arvostetummassa asemassa verrattuna länsimaihin. Täällä lännessä yritetään väkisin olla ikuisia parikymppisiä. 

Vierailija
51/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas viimeisen parinkymmenen vuoden aikana on perusvaatteet muuttuneet tosi vähän. Tietyt muoti-ilmiöt ovat toki menneet ja tulleet, tyyliin jotkut tosi matalavyötäröiset kirjaillut kitsch-farkut 2000-luvun alusta (jotka ovat nyt taas Y2K-muotia, mutta ainoastaan ironisesti pahimmilla trendipelleillä). Mutta jos vaikka käy läpi jossain kirppiksellä vaatteita, vanhemmista näkee heti, ovatko ne 60-luvulta, 70-luvulta tai 80-luvulta. Viimeisen 20 vuoden ajalta on useimmiten vaikea sanoa, joskus jopa mahdoton, jos kyseisen vaatemerkin merkkilappukin on pysynyt samanlaisena.

Katsokaa vaikka kirppiksiltä löytyvää H&M:ää, Kappahlia, Lindexiä. 90-luvun jälkeen käy mahdottomaksi sanoa, miltä aikakaudelta mikäkin vaate on.

Vierailija
52/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen taas pitänyt itseni väkisin nuorena.

hoikka, hyvä iho, nätti

kasvojenkohotus 20 000

hiustenpidennys 1500 eur/vuosi

rasvaimu 5000 eur

kainaloiden pienennys 5000 eur

Rintani ovat kauniit..niille en ole tehnyt mitään

Katson mielelläni peiliin

Saan  voimia jatkaa kun tiedän että näytän naiselta

N55V

Huh! Onpa sulle naiselta näyttäminen kallista! Muille naisille se on ihan ilmaista.

Vierailija
53/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut.

Omat vanhempani olivat tosi nuoren näköisiä tosi pitkään. Minusta tuntuu, että nyt ihmiset näyttää nopeammin vanhoilta. Ainakin minä itse näytän ja olo tuntuu myös ikivanhalle.

Vierailija
54/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiset olivat vanhuksia silloin, ja niin ovat nytkin. Mukaanlukien sinä. 

Vierailija
55/55 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 20v sitten 43v ja 1v lapsen äiti:) Koska olen pieni ja siro mua luultiin aina paljon nuoremmaksi. Naisellisuuteni ja kauneuteni huipulla seuraavat 10v käytännössä. Ihan paras ikä. 

Mutta jos vertaan 63v mummoani 60-luvun alussa ja itseäni nyt niin meissä on kyllä eroa! 

Mulla ei ole kiikkustuolia, kotitakkeja eikä pitsikäsineitä kävelykepistä puhumattakaan! Mummoni elämä rajoittui kotikulmille ja meidän lastenlasten kanssa oloon.

Minä asun osan vuotta ulkomailla, harrastan mm avantouintia, vaellusta, ruoka- ja viinimatkailua, purjehdusta jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi