Jos sinulla on ämpäri jossa on 2 litraa vettä ja toinen ämpäri jossa on 5 litraa vettä, montako ämpäriä sinulla on?
Kommentit (36)
Olen suomalainen ja jonotan ämpäreitä aina kun mahdollista niin 79 ämpäriä.
Pisa-testi :D
Ei tainnut ihan kaikki päästä läpi tässäkään ketjussa.
Minua jäi mietityttämään se, että entäs jos ne olivat 10 litran ämpäreitä, niin miksi niitä tarvitaan kaksi, eikä vain yksi, jossa olisi 7 litraa? Onko toisessa kylmää ja toisessa kuumaa vettä?
No, tätä pohtiessa se päivä meneekin rattoisasti.
-winner-
0,7 ämpäriä vettä. Ämpärit on lainassa.
Ämpärissä pohja on
v í t t u ompi pohjaton
5 - 2 = 3 ämpäriä. Pisamatikalla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olen palstamamma, joten matemaattiset taitoni ei riitä tuohon yhtälöön.
Surullisempaa on, milloin tällaisten kyselyiden esittäjät mieltävät itsensä suorastaan neroiksi.
Riippuu veden lämpötilasta tietenkin!
Vetäköön ap ämpärin päähänsä nyt.
Melkein vaikuttaa kuin kysymyksestä puuttuisi jotain, esimerkiksi: sinulla on 2 ämpäriä joista toisessa on 2 litraa vettä ja toisessa 5 litraa vettä ja ämpäri. Montako ämpäriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, olen palstamamma, joten matemaattiset taitoni ei riitä tuohon yhtälöön.
Surullisempaa on, milloin tällaisten kyselyiden esittäjät mieltävät itsensä suorastaan neroiksi.
No ehkä vielä surullisempaa on vakavamieliset kommentoijat. 😃
Vierailija kirjoitti:
2?
2+5 = 2? :D
Minulla on tosiaan 8 muoviämpäriä. Kolme on mökillä ja täällä kaupungissa on viisi. Lisäksi mökillä on kolme vanhaa nauvostoliittolaisvalmisteista sinkkiämpäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hö, nämähän on kysymyksiä, joita on joskus esitetty penskoille
"Mikä on Sepeteuksen poikien isän nimi? "-tyyliin ym.
Taidat olla vähän tosikko.
Mulla on yksi ämpäri WC:n kaapissa, yksi siivouskomerossa ja kaksi varastossa. Eli 4.