Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne herkut on minkä kanssa koiraa opetetaan? Onko se normi koiranruokaa?

Vierailija
07.12.2023 |

Vai jotain erityisherkkua? Saako sitä antaa ihan pienelle pennullekin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eritysherkkua, pennuille on iso valikoima koulutusnameja tai sitten voi tehdä itse. Esim. paahtaa uunissa maksaa. Juusto ja nakki toimii tosi hyvin, valitsee vain kaikkein vähäsuolaisimman vaihtoehdon ja gluteenittoman ja laktoosittoman.

Vierailija
2/6 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koulutusnami voi antaa 8vk vanhalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä koulutusnami voi antaa 8vk vanhalle?"  Kaikki käy, mikä on pennun himoittua herkkua. Toki mitään juustonaksuja tai mausteisia suolaisia ei kannata antaa, vaikka niitä himoitsisikin. Koita ihan tavallista jauhelihaa.

Vierailija
4/6 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Froklik (tai sinnepäin) isossa pussissa normi ruokaa, mutta liian herkkua, sopii koulutusnamiksi erinomaisesti. 

Vierailija
5/6 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin ahne koira, että sen normaali kuivaruokakin käy usein namista (syötin sen aamuruuat nameina, kun opeteltiin olemaan vetämättä), mutta haluan itse namien olevan jotain erityistä. Pihistelen kyllä käyttämällä tosi pieniä nameja. Jos koira ei ole erityisen pieni tai herkkämahainen eikä se saa päivän mittaan isoa namimäärää (vrt sen ateriat tai paino), niin namit voi olla mätömpää.

Olen käyttänyt nameina vuosien saatossa

- kuutioituja nakkeja

- kaupan halvimpia lihapullia

- juustoa (se kuivahtamisvaarassa oleva käntty kuutioituna, näillä hinnoilla en syötä juustoa koiralle)

- Ziwipeakia (kuivattu täysravinto)

- kuutioitua Naturis-makkaraa (täysravinto, on myös muita vastaavia tuotteita, tämän voi pilkkoa ja pakastaa annospusseissa)

- Frolic tai halpisversio (ulkomuodon perusteella värjättyä eläinperäisellä tavaralla maustettua viljamössöä)

- Hau-Haun, Best Friendin yms. merkeillä myytyjä herkkusuikaleita, -paloja ja -kiekkoja, jotka voi saksilla silputa sopiviksi. 

- keitettyjä lihasuikaleita

- kuivattuja sisäelimiä esimerkiksi kanansydämiä tai naudanmahaa.

Herkkuja voi tehdä myös itse. Ihan perus lihapullamassa ilman suolaa (ja mausteita jos siltä tuntuu) käy myös koirannamipohjaksi. Maksaherkuille löytyy varmaan nopeasti ohje. Olen kuullut joidenkin käyttävän jopa vihanneskuutioita palkkana. Omalle koiralle tuskin maistuisi, se sanoisi, ettei ole pupu. 

Jos nameja menee paljon, miettisin enemmän ravintoarvojakin eli että ravinteita tulee riittävästi, mutta ei liikaa suolaa tai energiaa. Esim. voi käyttää noita ruuaksi tarkoitettuja tuotteita tai lihaa (kypsennys tekee siitä siistimpää käsitellä), jos koira saa sitten ruokinta-aikaan aterian muut osat. 

Vierailija
6/6 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, että nameina on mennyt myös puolikosteat ruuat, merkkeinä ainakin Platinum ja Natur-jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi