Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen palkansaajan ostovoima on jo saatu poljettua, seuraavaksi viedään työntekijöiden oikeudet. Oletko oikeasti valmis yleislakkoon?

Vierailija
07.12.2023 |

Oikeistohallitus pyrkii maksimoimaan jättituloksia tekevien yritysten voitot ja johtajien mahtipalkkiot. Samalla tavallinen työntekijä poljetaan maan rakoon. Ostovoimamme on jo nyt historiallisen huono ja nyt Orpon hallitus aikoo polkea myös työntekijöiden oikeudet. Mm. lakko-oikeuteen ollaan puuttumassa.

Oletko valmis ryhtymään yleislakkoon, nyt kun se vielä on laillista?

Vaatiiko tämä yhteiskuntamme tila jo todellisen kansannousun?

Kommentit (316)

Vierailija
101/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymiehet on kunnon velliperseitä. Lakkoilla ei uskalla kun pomo suuttuu. 

Äänestetään persuja, uhotaan ja uskotaan että kyllä minut palkitaan kun myötäillen herroja. 

Minä äänestän persuja, jotta olisi jokin toivo päästä eroon ruotsin kielen ylipönkitetystä asemasta. Näytä minulle vassaripuolue, joka tekisi asialle jotain.

Sä saat sitten ihan suomeksi kerjätä toimeentulosi joltain kultalusikka Stubbilta. Onneksi käytit äänesi fiksusti. 

Ei meille kaikille ole ykkösenä joku tulonjakopolitiikka. Etsi se vassaripuolue, joka puhuu myös minulle, äläkä oleta että ääneni voi saada ilmaiseksi.

Sun kaltaisten takia tässä montussa ollaan. Sua ei kiinnosta joku tulonjako politiikka, mutta kun Sebu julkaisee videon jossa kertoo kuinka paha woketus on tulossa, niin sinä laukeat näppikselle. 

Sinun ja kaltaistesi takia duunarilla on mennyt ysäriltä asti kokoajan huonommin. Olet vain liian tyhmä, liian pelokas ja liian laiska perehtymään mihinkään. 

Jatka kiusallaan äänestämistä ja katso miten se sulle toimii. 

Vierailija
102/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaupungin yksiköissä on työttömiä työkokeilussa ja monessa vielä kuntouttavassa työtoiminnassa ja palkkatuella esim. toimistotöissä. 

Esim. sairaalat, kirjastot, vesilaitos, sähkölaitos, kansalaisopistot, nuorisotalot, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot, sosiaalitoimistot, sivistyskeskus, museot, taidemuseot jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Paremman tulotason saa tekemällä joko enemmän töitä tai kehittämällä ammattitaitoaan. Jos tuntuu siltä että herrat riistää, niin sitten kannattaa alkaa itse yrittäjäksi.

älä unta näe että noista punikeista olisi oikeisiin töihin

Juuri noin. 

Saikuttamisen ja laiton lakkoilu ei pidä olla ihmisoikeus. Nyt karsitaan nuo pois ja viimeinkin.

Äärioikeisto haluaa pois pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta brasilialaiseen pahoinvointivaltioon, missä rikkaat asuu muurien takana ja liikkuu vartijoiden kanssa.

Ehkä säästätte ensin, mutta kun yhteiskuntarauha menee, maksatte entistä enemmän tavalla tai toisella. 

Virossa on meitä heikompi sosiaaliturva, sama hintataso ja rikollisuuden määrä pienempi (koska vähemmän etelän vaeltajia). Siellä on ihan hyvä yhteiskuntarauha.

Vierailija
104/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kaupungin yksiköissä on työttömiä työkokeilussa ja monessa vielä kuntouttavassa työtoiminnassa ja palkkatuella esim. toimistotöissä. 

Meidän yksikössä ei ole. Eikä saatana tule!

Kyllä on. Itse asiassa johtajan ei tarvitse kertoa sitä sulle. 

Sairaalassa mua luultiin opiskelijaksi. 

Vierailija
105/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Paremman tulotason saa tekemällä joko enemmän töitä tai kehittämällä ammattitaitoaan. Jos tuntuu siltä että herrat riistää, niin sitten kannattaa alkaa itse yrittäjäksi.

Juuri noin. 

Saikuttamisen ja laiton lakkoilu ei pidä olla ihmisoikeus. Nyt karsitaan nuo pois ja viimeinkin.

Äärioikeisto haluaa pois pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta brasilialaiseen pahoinvointivaltioon, missä rikkaat asuu muurien takana ja liikkuu vartijoiden kanssa.

Ehkä säästätte ensin, mutta kun yhteiskuntarauha menee, maksatte entistä enemmän tavalla tai toisella. 

Virossa lapsilisät 3 lapsesta on 500, kun meillä 300.

Vierailija
106/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella toimistotöissä niin käytin sinisiä hoitajan vaatteita. 

Yksi hoitaja huusi, että meillä on uusi opiskelija. 

Vierailija
107/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Palkattomasta työkokeilusta kieltäytyminen voi viedä tuet"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000004999432.html

Pääset minun lompakostani peräisin olevista tuista irti myös menemällä töihin. 

Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.

Kun sut saa kohta irtisanoa helposti niin työkkäri ei hommaa sulle töitä, sä teet kotona hakemuksia yksin itse siis tes-palkkatöihin. 

LOL, yksi hakemus viikossa tukien vastineena. Onpas kauheaa.

Vierailija
108/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä aktivoidaan sakkomaksujen takia 

Lahti maksaa sakkomaksuja työttömistä tänä vuonna 20 miljoonaa. 

https://yle.fi/a/74-20048733

Vierailija
109/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.

Kun sut saa kohta irtisanoa helposti niin työkkäri ei hommaa sulle töitä, sä teet kotona hakemuksia yksin itse siis tes-palkkatöihin. 

Niin, kun ei voi hakea palomieheksi, hammashoitajaksi jne 

Oletko edes käynyt työnhakusivustolla? 

Vierailija
110/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Orpon  hallitus tekee kaikkensa että kaikille olisi työtä.

Vierailija
111/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymiehet on kunnon velliperseitä. Lakkoilla ei uskalla kun pomo suuttuu. 

Äänestetään persuja, uhotaan ja uskotaan että kyllä minut palkitaan kun myötäillen herroja. 

Minä äänestän persuja, jotta olisi jokin toivo päästä eroon ruotsin kielen ylipönkitetystä asemasta. Näytä minulle vassaripuolue, joka tekisi asialle jotain.

Sä saat sitten ihan suomeksi kerjätä toimeentulosi joltain kultalusikka Stubbilta. Onneksi käytit äänesi fiksusti. 

Ei meille kaikille ole ykkösenä joku tulonjakopolitiikka. Etsi se vassaripuolue, joka puhuu myös minulle, äläkä oleta että ääneni voi saada ilmaiseksi.

Sun kaltaisten takia tässä montussa

Etsi se vassaripuolue, joka ajattelee kuten minä is la m-mam uista, niin katsotaan uudelleen. Siihen saakka on turha minulle kiukutella. Minulla on lupa itse asettaa tärkeysjärjestykseni ja niin todellakin teen.

Vierailija
112/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. 

Ehkä säästätte ensin, mutta kun yhteiskuntarauha menee, maksatte

Lapsilisien taso onkin niiiin relevanttia, kun puhutaan yhteiskuntarauhasta.

Vierailija
113/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattuhan ei toistaiseksi ole yhtään mitään! Tähän astinen ostovoiman polkeminen on yksinomaan Marinin hallituksen vihreää siirtymää ja ilmastohumppaa. Samaisesta syystä on pakko julkisissa kuluissa nyt säästää: tulevien sukupolvien edelleen tienaamattomat rahat on lahjoitettu milles muullekaan, kuin ilmastolle erilaisina velkajärjestelyinä. Mutta huom: vasta ensi vuonna!

Vierailija
114/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun ei voi hakea palomieheksi, hammashoitajaksi jne 

mol.fi  Luulit etten tuota tiedä.

Vierailija
115/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, toimeentulotukeen tulee työvelvoite julkisen yksikköihin. 

Vierailija
116/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä työtön! Miksi et alkaisi esimerkiksi pizzalähetiksi? Alustatalous on nykyaikaa.

Vierailija
117/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol ja Monster ja monet muut. 

Luuletteko ettei työttömät noita tiedä.

Hakijoita on satoja joka paikkaan. 

Vierailija
118/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, toimeentulotukeen tulee työvelvoite julkisen yksikköihin. 

Lisää julkisen työntekijöitä. Hienoa.

Vierailija
119/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa osa-aikatyötä tekevältä 1 lapsen yh-vanhemmalta 400 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
120/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys laskee entisestään ensi vuonna ja kohta saadaan irtisanoa ala-asteen opettajia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän