Suomalaisen palkansaajan ostovoima on jo saatu poljettua, seuraavaksi viedään työntekijöiden oikeudet. Oletko oikeasti valmis yleislakkoon?
Oikeistohallitus pyrkii maksimoimaan jättituloksia tekevien yritysten voitot ja johtajien mahtipalkkiot. Samalla tavallinen työntekijä poljetaan maan rakoon. Ostovoimamme on jo nyt historiallisen huono ja nyt Orpon hallitus aikoo polkea myös työntekijöiden oikeudet. Mm. lakko-oikeuteen ollaan puuttumassa.
Oletko valmis ryhtymään yleislakkoon, nyt kun se vielä on laillista?
Vaatiiko tämä yhteiskuntamme tila jo todellisen kansannousun?
Kommentit (316)
Moni luulee työttömiä omalla työpaikkalla opiskelijoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vetäisivät oikein kunnolla vastapalloon. Ensimmäinen saikkupäivä ei ole palkaton vaan TUPLAPALKKA. Asumistuen määrää ei tiputeta 80% -> 70% vaan se nostetaan 80% -> 90% jne jne ymmärrätte idean. Niin kauan koko suomi lakossa kunnes toteutuu. Herrat ruotuun ei hypi silmille sieltä norsunluutorneista.
Mene töihin, niin osallistut tuon kustannuksiin. Takaan, että mielesi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuen määrä
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuen-maara-ja-maksaminen
Työmarkkinatuesta menee 20 % vero
Sä palautat osan sinulle toisten taskusta annetusta rahasta,se ei ole veron maksua.
Tarkoitatko eläkeläisiä.
Työttömiä on 90 000 aktivoitu eli he on työpaikoilla töitä tekemässä työkokeilussa ja palkkatukitöissä ja kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla.
Tiedätkö mikä on työnteko josta maksetaan palkkaa?Työeläkeläiset ovat tehneet töitä ja maksaneet oikeasti veroja.Nämä aktivointityöt ovat tyhjänpäivästä työn leikkimistä edelleenkin veronmaksajien rahoilla.
"Palkattomasta työkokeilusta kieltäytyminen voi viedä tuet"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet on kunnon velliperseitä. Lakkoilla ei uskalla kun pomo suuttuu.
Äänestetään persuja, uhotaan ja uskotaan että kyllä minut palkitaan kun myötäillen herroja.Minä äänestän persuja, jotta olisi jokin toivo päästä eroon ruotsin kielen ylipönkitetystä asemasta. Näytä minulle vassaripuolue, joka tekisi asialle jotain.
Sä saat sitten ihan suomeksi kerjätä toimeentulosi joltain kultalusikka Stubbilta. Onneksi käytit äänesi fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti luule. Tiedän ihan tasan tarkkaan, ketkä ovat harjoittelijoita, koska osallistun heidän valitsemiseen. Työttömiä ei ole meillä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Paremman tulotason saa tekemällä joko enemmän töitä tai kehittämällä ammattitaitoaan. Jos tuntuu siltä että herrat riistää, niin sitten kannattaa alkaa itse yrittäjäksi.
älä unta näe että noista punikeista olisi oikeisiin töihin
Juuri noin.
Saikuttamisen ja laiton lakkoilu ei pidä olla ihmisoikeus. Nyt karsitaan nuo pois ja viimeinkin.
Äärioikeisto haluaa pois pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta brasilialaiseen pahoinvointivaltioon, missä rikkaat asuu muurien takana ja liikkuu vartijoiden kanssa.
Ehkä säästätte ensin, mutta kun yhteiskuntarauha menee, maksatte entistä enemmän tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuen määrä
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuen-maara-ja-maksaminen
Työmarkkinatuesta menee 20 % vero
Sä palautat osan sinulle toisten taskusta annetusta rahasta,se ei ole veron maksua.
Tarkoitatko eläkeläisiä.
Työttömiä on 90 000 aktivoitu eli he on työpaikoilla töitä tekemässä työkokeilussa ja palkkatukitöissä ja kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla.
Tiedätkö mikä on työnteko josta maksetaan palkkaa?Työeläkeläiset ovat tehneet töitä ja maksaneet oikeasti veroja.Nämä aktivointityöt ovat tyhjänpäivästä työn leikkimis
Tiedätkö, että ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja työkkäri ei ole uusi keksintö.
Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä ja työtön saa tunnukset Lifecareen eli tilaa laboratoriokokeita, takseja jne.
Työttömiä on työmarkkinatuella hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa jne.
En ole.Taloudellinen tilanteeni on parempi kuin koskaan.Sitäpaitsi 7 pv karenssi ja lomarahojen jaksottaminen on ollut voimassa ennekin,nyt vaan palataan entiseen.Ensimmäinen sairauspäivä saakin olla palkaton,turha saikuttelu vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykymiehet on kunnon velliperseitä. Lakkoilla ei uskalla kun pomo suuttuu.
Äänestetään persuja, uhotaan ja uskotaan että kyllä minut palkitaan kun myötäillen herroja.Minä äänestän persuja, jotta olisi jokin toivo päästä eroon ruotsin kielen ylipönkitetystä asemasta. Näytä minulle vassaripuolue, joka tekisi asialle jotain.
Sä saat sitten ihan suomeksi kerjätä toimeentulosi joltain kultalusikka Stubbilta. Onneksi käytit äänesi fiksusti.
Ei meille kaikille ole ykkösenä joku tulonjakopolitiikka. Etsi se vassaripuolue, joka puhuu myös minulle, äläkä oleta että ääneni voi saada ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti luule. Tiedän ihan tasan tarkkaan, ketkä ovat harjoittelijoita, koska osallistun heidän valitsemiseen. Työttömiä ei ole meillä yhtään.
Kun mä olin sairaalassa työkokeilussa ja tehtiin sopimus niin paikalla oli vain osastonhoitaja ja osastonsihteeri.
Harjoittelu ja työkokeilu on täysin eri asioita. Työtön on jo valmistunut koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin sairaalassa työkokeilussa ja tehtiin sopimus niin paikalla oli vain osastonhoitaja ja osastonsihteeri.
Harjoittelu ja työkokeilu on täysin eri asioita. Työtön on jo valmistunut koulusta.
Mä olin sairaalassa työkokeilussa AMK tutkinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja kannatan aseellista vastarintaa ja terroria, jos ei järki voita.
Äärioikeisto on löytänyt ketjuun, koska Lin mukaanhan meillä ei muita te rro risteja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meilläkään. Eikä saatana tule!
Vierailija kirjoitti:
Pääset minun lompakostani peräisin olevista tuista irti myös menemällä töihin.
Kaikissa kaupungin yksiköissä on työttömiä työkokeilussa ja monessa vielä kuntouttavassa työtoiminnassa ja palkkatuella esim. toimistotöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset minun lompakostani peräisin olevista tuista irti myös menemällä töihin.
Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Kun sut saa kohta irtisanoa helposti niin työkkäri ei hommaa sulle töitä, sä teet kotona hakemuksia yksin itse siis tes-palkkatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa kaupungin yksiköissä on työttömiä työkokeilussa ja monessa vielä kuntouttavassa työtoiminnassa ja palkkatuella esim. toimistotöissä.
Meidän yksikössä ei ole. Eikä saatana tule!
Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa.
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;