Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen palkansaajan ostovoima on jo saatu poljettua, seuraavaksi viedään työntekijöiden oikeudet. Oletko oikeasti valmis yleislakkoon?

Vierailija
07.12.2023 |

Oikeistohallitus pyrkii maksimoimaan jättituloksia tekevien yritysten voitot ja johtajien mahtipalkkiot. Samalla tavallinen työntekijä poljetaan maan rakoon. Ostovoimamme on jo nyt historiallisen huono ja nyt Orpon hallitus aikoo polkea myös työntekijöiden oikeudet. Mm. lakko-oikeuteen ollaan puuttumassa.

Oletko valmis ryhtymään yleislakkoon, nyt kun se vielä on laillista?

Vaatiiko tämä yhteiskuntamme tila jo todellisen kansannousun?

Kommentit (316)

Vierailija
241/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan menee lakkoon.

Ay-liikkeen ansiot menneisyydessä ovat kiistattomat, mutta nykyään he ovat jämähtäneet jonnekin 70-luvulle. Kovasti yrittävät aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa suomalaisille yritykselle ja sitä kautta häätää työpaikat suomesta muualle. Käsittämättömän vastuutonta toimintaa.

Itselläni on työuraa takana noin 39 vuotta, kun lasketaan vakituiset työsuhteet. Kesätyöt ym. ennen tuota on sitten eri juttu. Alusta asti on ollut selvää, että ay-liikkeen kanssa en halua olla missään tekemisissä. Sotkevat vain asioita. Koskaan en siis ole kuulunut liittoon ja hyvin on mennyt.

Päiväkään en ole ollut työttömänä tai lomautettuna. Ja kun joku kuitenkin haluaa kommentoida, että muiden neuvottelemat TES-korotukset olen kuitenkin kelpuuttanut. Siihen vastaan, että niinpä olen. Ja sit

Kerro nyt ihmeessä millä alalla olet. Jos 60 mittarissa, niin ei pitäisi haitata enää omaa työllistymistä, jos pari nuortakin hakeutuisi alalle. 

Olen itse kasvatustieteen maisteri ja harkitsen lisäopintoja.

Vierailija
242/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn ulosmarssit jäivät sen verran vaatimattomiksi, että ihmettelen suoraan sanottuna, jos jostain "yleislakoista" tulee yhtään mitään. Lisäksi ihmettelen sitä, että kun nyt lakkoillaan sen sairaslomapäivän puolesta, niin kai tiesitte, ettei lakostakaan sitten palkkaa saa.  Vai oliko se ensimmäinen palkaton päivä sittenkin lopulta aivan sama? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset menevät lakkoon taloustilanteen vuoksi, niin minkälainen kaaos saadaan aikaiseksi kun luonnonvarat alkavat tosissaan huveta? Ihmiset ovat niin tottuneita siihen että Kela-tuet syntyvät tyhjästä. Entäpä kun ruokaa, sähköä tai polttoainetta ei enää synny tyhjästä? 

Vierailija
244/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjiä menee paljon konkurssiin, omaisuus lähtee. 

Vierailija
245/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akavalaiset liitot arvostavat demokratiaa. Eivät tule yhtymään laillisen hallituksen kaatamiseen.

Vierailija
246/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Paremman tulotason saa tekemällä joko enemmän töitä tai kehittämällä ammattitaitoaan. Jos tuntuu siltä että herrat riistää, niin sitten kannattaa alkaa itse yrittäjäksi.

Ja rakastan WEF:n Klaus Schwabia ja tykkään syödä ötököitä.

t. WEF:n marionetti

Vierailija
247/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mol ja Monster ja monet muut. 

Luuletteko ettei työttömät noita tiedä.

Hakijoita on satoja joka paikkaan. 

Ei ole.

Kyllä on. Pelkästään Helsingissä on 34000 työtöntä, että sinne vaan hakemaan Alepan kassalle. 

Älä naurata.Kaikki Helsingin työttömät hakevat sinne Alepan kassalle?Täällä taas on työpaikkoja joihin ei tule yhtään hakemusta.Joten hakijoita ei ole satojaj joka paikkaan.

Kerros ne paikat, niin haen.

En kai mä sitä tänne laita.Eikä ole provo.Työvoimapula on täälläpäin niin paha että välillä työnanatajat yrittävät houkutella toisesta firmasta työntekijöitä itselle töihin.Tarjoavat enemmän palkkaakin.

Kat

Vierailija
248/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan menee lakkoon.

Ay-liikkeen ansiot menneisyydessä ovat kiistattomat, mutta nykyään he ovat jämähtäneet jonnekin 70-luvulle. Kovasti yrittävät aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa suomalaisille yritykselle ja sitä kautta häätää työpaikat suomesta muualle. Käsittämättömän vastuutonta toimintaa.

Itselläni on työuraa takana noin 39 vuotta, kun lasketaan vakituiset työsuhteet. Kesätyöt ym. ennen tuota on sitten eri juttu. Alusta asti on ollut selvää, että ay-liikkeen kanssa en halua olla missään tekemisissä. Sotkevat vain asioita. Koskaan en siis ole kuulunut liittoon ja hyvin on mennyt.

Päiväkään en ole ollut työttömänä tai lomautettuna. Ja kun joku kuitenkin haluaa kommentoida, että muiden neuvottelemat TES-korotukset olen kuitenkin kelpuuttanut. Siihen vastaan, että niinpä olen. 

Olen matalapalkka-alalla työurani tehnyt. Olen yrittänyt kouluttautua eteenpäin, mutta työnantaja ei ole ollut kiinnostunut osaamistani edistämään. Tarve on ollut nöyrälle puurtajalle. Palkka on noussut vain pakolliset, ja koska olen joutunut hakemaan myös asumistukea, niin näistä en ole hyötynyt taloudellisesti. Olen yksinhuoltaja ja vakityö on ollut tärkeä asia, en ole riskinottaja. Me kaikki emme voi olla "oman elämämme sankareita", jonkun on ne matalapalkkatyötkin tehtävä. Ja kyllä, edelleen pidän sinua vapaamatkustajana.

Vierailija
249/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä ja kaupat ovat mielissään ensi vuonna kun myynnit vähenevät. 

Tein äsken keittoa niin puolison ei tarvitse mennä lounasravintolaan huomenna syömään töissä. 

Vierailija
250/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, joulu lähestyy. 

Olen töissä, mutta rahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan, kun ansiosidonnaista leikataan. 

Pitää hakea kaupasta hiusväri ja ystävä laittaa sen minun päähän ja leikkaa hiusten latvat. Pitää sitä nyt jouluksi hiukset leikata. Jouluruoat tehdään itse. 

Vierailija
251/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, joulu lähestyy. 

Olen töissä, mutta rahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan, kun ansiosidonnaista leikataan. 

Pitää hakea kaupasta hiusväri ja ystävä laittaa sen minun päähän ja leikkaa hiusten latvat. Pitää sitä nyt jouluksi hiukset leikata. Jouluruoat tehdään itse. 

Kun ei ole vakituista työpaikkaa niin pitää laittaa kaikki palkkarahat säästöön. Hiukset leikataan itse ja vaatteet kirpputorilta. 

Ansiosidonnaista ei enää saa. 

Ruoat tehdään kokonaan itse. Kaupan valmisruoat on pieniä. Ei syödä mitään ravintola ruokaa eikä käydä kahviloissa. 

Vierailija
252/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, joulu lähestyy. 

Kun ei ole vakituista työpaikkaa niin pitää laittaa kaikki palkkarahat säästöön. Hiukset leikataan itse ja vaatteet kirpputorilta. 

Ansiosidonnaista ei enää saa. 

Ruoat tehdään kokonaan itse. Kaupan valmisruoat on pieniä. Ei syödä mitään ravintola ruokaa eikä käydä kahviloissa. 

Katso valmiskakkuja, todella pieniä ja kallis hinta. 

Tehdään aina itse kakut. 

Vierailija
253/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako hyvätuloiset miehet kasvattaa pitkät hiukset ja käydä naisten puolesta ottamassa parturissa 100 euron kestovärejä ja permanenttikiharoita. Naiset ei enää voi, kun hallitus leikkaa ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat. 

Mä ostin Normal liikkeestä sellaset pampulat. 

Vierailija
254/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! Viimein joku puolustaa myös minua ja saan edes pitää hieman enemmän itse ansaitsemistani rahoista. Ei ole mitään syytä lakkoiluun.

Vierailija
255/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjiä menee paljon konkurssiin, omaisuus lähtee. 

Kokoomus on sen ansainnut. Hehän täällä ovat huutelemassa "Menkää töihin". Silti edes kymmeniä tai satoja miljoonia tahkoavat yrittäjät eivät palkkaa töihin. Menkää konkkaan vaan ihan rauhassa, niin loppuu se huutelu :)

Vierailija
256/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa takaisin 1950-luvulle. Kaikki tehdään itse. Leikataan hiukset itse ja nuttura päähän tai letti. Ja kaikki ruoat tehdään itse, juhlat talkoilla, ei mitään pitopalveluita. Remontit talkoilla. 

Vierailija
257/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, eipä teinneet yrittäjät tajuta että ihan itse äänestivät asiakkaat heiltä pois!

Vierailija
258/316 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan! Viimein joku puolustaa myös minua ja saan edes pitää hieman enemmän itse ansaitsemistani rahoista. Ei ole mitään syytä lakkoiluun.

Sun lempiravintola loppui. Ihmiset ei enää käyneet siellä. Ovat siirtyneet koteihin ja kusuvat ystävät sinne syömään.

Vierailija
259/316 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt ruvettiin, kaivetaas vihreille 9.4mrd € että saadaan suomen luonto elvytettyä.

Sehän on jokaiselle työtätekevälle vain 5000€

Kerätäänkö jo ensi vuonna?

Vierailija
260/316 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs...

Turve-, vesi- ja hiilivoimalat, joita käytettiin korkeimpien kulutuksien tasaamiseen ja sähkönhinnan vakauttamiseen ajettiin alas.

Ja nyt sitten maksellaan huikeita sähkönhintoja.

Tuulivoimalat eivät ole ratkaisu, koska suurimman sähköntarpeen (kovat pakkaset) aikaan ei tuule

Ja kaikki vihervassareiden aikana. Putin hymyilee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi