Suomalaisen palkansaajan ostovoima on jo saatu poljettua, seuraavaksi viedään työntekijöiden oikeudet. Oletko oikeasti valmis yleislakkoon?
Oikeistohallitus pyrkii maksimoimaan jättituloksia tekevien yritysten voitot ja johtajien mahtipalkkiot. Samalla tavallinen työntekijä poljetaan maan rakoon. Ostovoimamme on jo nyt historiallisen huono ja nyt Orpon hallitus aikoo polkea myös työntekijöiden oikeudet. Mm. lakko-oikeuteen ollaan puuttumassa.
Oletko valmis ryhtymään yleislakkoon, nyt kun se vielä on laillista?
Vaatiiko tämä yhteiskuntamme tila jo todellisen kansannousun?
Kommentit (316)
Tuloveronalennukset otetaan moninkertaisina takaisin muiden verojen nostoina se on itseasiassa pakko tehdä mikäli velkaa ei haluta ottaa suunniteltua enempää.
En todellakaan ala mihinkään yleislakkoon. Jos työnantaja alkaa ottaa päähän, niin vaihdan työtä. Tulevat muutokset ovat ihan järkeviä muiden kuin lusmujen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mol ja Monster ja monet muut.
Luuletteko ettei työttömät noita tiedä.
Hakijoita on satoja joka paikkaan.
Ei ole.
Kyllä on. Pelkästään Helsingissä on 34000 työtöntä, että sinne vaan hakemaan Alepan kassalle.
Älä naurata.Kaikki Helsingin työttömät hakevat sinne Alepan kassalle?Täällä taas on työpaikkoja joihin ei tule yhtään hakemusta.Joten hakijoita ei ole satojaj joka paikkaan.
Kerros ne paikat, niin haen.
Katsos kun töitä on kun viitsii hakea.Meillekin pää
Laita työpaikan nimi ja kaupunki.
Vai onko provo?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ala mihinkään yleislakkoon. Jos työnantaja alkaa ottaa päähän, niin vaihdan työtä. Tulevat muutokset ovat ihan järkeviä muiden kuin lusmujen kannalta.
Et sä 40-vuotiaana vanhana muijana pysty työpaikkaa vaihtamaan.
Kaupoissakin on 17-vuotiaita lukiolaisia kassalla, asuvat kotona ja riittää 10 h viikko.
Vierailija kirjoitti:
Tuloveronalennukset otetaan moninkertaisina takaisin muiden verojen nostoina se on itseasiassa pakko tehdä mikäli velkaa ei haluta ottaa suunniteltua enempää.
Kiinteistöveroa ollaan nostamassa 40 % ensi vuonna ja työmatkoja saa vähentää enää vain 7000 € ja omavastuu nousee 150 euroa.
Tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun.
Meillä on halvat asunnot, mutta kallis asuminen.
Meillä on halvat autot, käytetyt. mutta kallis autoilu. Meillä on kovat palkat mutta viellä kovemmat kulut.
Joku dona olisi oikeasti iso raha lähes kaikissa muissa maissa.
-wigo-
Näin tulevaisuudessa hankitaan töitä:
Vierailija kirjoitti:
En ole, ja tuskin on kovin moni muukaan. Mulla pienenee tuloveroprosentti ensi vuonna ja olen muutenkin ainoastaan tyytyväinen suunniteltuihin uudistuksiin.
Kiinteistöveroa ollaan nostamassa 40 % ja lääkkeiden alv nousee ja työmatkavähennyksiä leikataan ja omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun, ne oli vain viime huhtikuun loppuun.
Tänä talvena maksat sen 195 neliön suora sähkölämmitys asunnon kulut itse.
Kotihoitaja ei kanna lämmityspuita sisälle.
Mutta jos sun lapsi asuu 200 km päässä niin pyydä, että se käy kantamassa.
Olen valmis muuttamaan Suomesta HETI pois kun maaseudulla lakkaa netti toimimasta kunnolla. Nyt jo takkuaa illalla prime-time katseluaikaan. Eivät apinat saaneet sitä kuituverkkoa ympäri maata. Sen sijaan ulkomaille ja ulkolaisille rahaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Kyllä on. Pelkästään Helsingissä on 34000 työtöntä, että sinne vaan hakemaan Alepan kassalle.
Älä naurata.Kaikki Helsingin työttömät hakevat sinne Alepan kassalle?Täällä taas on työpaikkoja joihin ei tule yhtään hakemusta.Joten hakijoita ei ole satojaj joka paikkaan.
Eipä taideta kertoa, ota itse selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Eipä taideta kertoa, ota itse selvää.
Eli niitä ei ole 😂😁😜
Naurattaa, kun mun työnantaja vetää itäblokista, Venäjältä ja Ukrainasta työntekijöitä. Ne on kuulemma kovia painamaan hommia. Joo, samaa palikkaa hiotaan päiväkausia, päivän työhön menee viikko, mutta on ne halpamiehet kovia, on, on. Firma on kohta konkassa, kun se halpamies ei tuota mitään. Varastavat kaiken minkä irti saavat, taukotiloista lähti mikro. Mut onneksi mä jään eläkkeelle ensi vuonna, ei tarvitse tuota hullunmyllyä enää katsella ja kuunnella vittuilua.
Ollaan sanottu nuorille, että ei missään nimessä osta tai vuokraa sähkölämmitteistä asuntoa. Kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissakin on 17-vuotiaita lukiolaisia kassalla, asuvat kotona ja riittää 10 h viikko.
No juuri viime vuonna vaihdoin, vaikka aiempi työ sinällään oli ihan ok. Toki koulutus jotain muuta kuin kaupan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota meidän alalla head hunterit soittelevat, kun päteviä hakijoita ei oikein ole.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan menee lakkoon.
Ay-liikkeen ansiot menneisyydessä ovat kiistattomat, mutta nykyään he ovat jämähtäneet jonnekin 70-luvulle. Kovasti yrittävät aiheuttaa mahdollisimman paljon vahinkoa suomalaisille yritykselle ja sitä kautta häätää työpaikat suomesta muualle. Käsittämättömän vastuutonta toimintaa.Itselläni on työuraa takana noin 39 vuotta, kun lasketaan vakituiset työsuhteet. Kesätyöt ym. ennen tuota on sitten eri juttu. Alusta asti on ollut selvää, että ay-liikkeen kanssa en halua olla missään tekemisissä. Sotkevat vain asioita. Koskaan en siis ole kuulunut liittoon ja hyvin on mennyt.
Päiväkään en ole ollut työttömänä tai lomautettuna. Ja kun joku kuitenkin haluaa kommentoida, että muiden neuvottelemat TES-korotukset olen kuitenkin kelpuuttanut. Siihen vastaan, että niinpä olen. Ja sitten olen itse neuvotellut itse siihen päälle ne paIhan kuinka vaan haluat asian nähdä. Meidänkin firma kyllä yrittää rekrytä näihin hommiin osaajia ihan ulkomaita myöten. Ongelma on vain Suomen pienet palkkaerot, jonka myötä näissä hommissa Suomi on se halpatyövoimamaa. Muualla tienaisi huomattavasti enemmän - ja maksaisi vähemmän veroja.
25 vuotta työuran alusta kesti hankkia tarpeeksi laaja-alaista osaamista, pikku hiljaa palkkatasoa nostaen. Sitten kun pääsee sille tasolle, että asiantuntemustani tarvitsevia yrityksiä on enemmän kuin meitä asiantuntijoita, pääsee aika hyville palkoille. Ikää on jo yli 60, mutta edelleen työtarjouksia tulee säännölliseen tahtiin ja kilpailevat firmat yrittää houkutella vaihtamaan työpaikkaa.
Pointti tässä on se, että jokaisen olisi hyvä pysähtyä miettimään, mitä työuraltaan haluaa. Jos haluaa helppoa elämää, niin voi jäädä odottelemaan niitä TES-korotuksia ja välillä voi yrittää lakolla hankkia jonkun hikisen lisäprosentin. Toinen vaihtoehto on, että et jää sinne TES-massaan, vaan ryhdyt näkemaan vaivaa ja lähdet tavalla tai toisella hankkimaan omalta alalta lisää osaamista ja sitä kautta hankkimaan lisää hauista neuvotella paremmista palkoista. Jos työnantaja ei osaajillekaan suostu maksamaan kuin TES-palkkoja, olet väärässä paikassa töissä.Ja jos oikein hyvin käy, onnistut hankkimaan sellaisten tason osaamista, josta työnantajat haluaa jopa kilpailla. Sillä pääsee huippupalkoille Kaikki ei onnistu iahn noin pitkälle pääsemään, mutta jos ei edes yritä, se on kyllä ihan oma valinta.
Minä onnistuin, osin kovalla työllä, osin toki tein myös tuurilla oikeita valintoja siitä, mihin erikoistua. Jos itsensä likoon laittaminen on mielestäsi vapaamatkustajana olemista, niin minun puolesta voit ihan rauhassa sitä mieltä olla. Ja odotella rauhassa niitä TES-korotuksia.
No eihän tämä lainaaminen toimi ollenkaan. Tuo edellinen viestini 239 oli vastaus viestiin 185, mikä ei tuohon lainaukseen tullut ollenkaan näkyviin.
Niin. Pääsihän osa pois o*juudestakin ihan ilman lainsäädäntöä, että miksi sitä loppuunsa tarvi kieltää?
Jos noin on käynyt, hieno homma, mutta valtaosalle tuo ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Tai sitten meillä aletaan auraamaan teitä jollain toimitusjohtajan tittelilläkin.
Kourallinen onnistumisia tuhansia hikipajatyöhön tuomittua vastaan ei ole mikään järin hyvä systeemi suurimmalle osalle ihmisiä.
On naiivia kuvitella, että ne aikoinaan taistellut edut/oikeudet olisi jotenkin kiveen kirjoitettuja ja työnantajat ihan hyvää hyvyyttään maksaisivat ylitöistä yms, jos ei heitä siihen velvoiteta.