Kuinka usein lapsesi käy kaupassa?
Tuossa uimahalliketjussa keskustellaan siitä, kuinka lapsia kuljetellaan julkisiin tiloihin. Minun kolmevuotiaani käy mukanani kaupassa arkisin ehkä kerran viikossa, lomilla hoidetaan asioita kirjastossa, pankissa, kaupassa jne. ja saatetaan käydä vaikka päivittäin. Tästäkö lapsi kärsii? Kuinka teillä muilla?
Kommentit (10)
Eivät käy kaupassa kuin kork 1krt/kk ja muutkin asiat hoidellaan ilman heitä.
Toki käymme sitten kirjastossa, elokuvissa, ravintoloissa ja muissa julkisissa paikoissa kokonaisena perheenä vapaa-aikana.
Esikoinen on 7v ja saa kyllä jäädä kotiinkin kun haluaa. Pienet 3v ja 1v9kk ja pakkohan ne on ottaa mukaan. Pitäiskö jättää kotiin esikoisen valvontaan?
Ruokaostokset ja muut teen yleensä päivisin, koska kun mies tulee suht myöhään töistä niin on kiva että on yhteistä aikaa ilman stressiä.
Täytyyhän lasten saada oppia miten kaupassa ja muualla käyttäydytään. Toki jos tiedän että lapseni on superväsynyt tai hänellä on paha uhma niin yritän minimoida sellaset jutut josta tulee pelkästään itkua ja huutoa.
Hänhän on sitä mieltä, ettei lapsia kuulu ennen kouluikää viedä mihinkään kotoaan. Kaupassa, pankissa, postissa, kirjastossa jne. käyminenhän on aivan normaalia perheen elämää. Miten se mahdollisesti voisi vahingoittaa lapsia jotenkin? Kummallista!
Muuten on aina mukana. Kaupassakin käydään melkein joka päivä.
lapset 1,3,5v ja neljättä odottelen. toisinaan mukana joku sukulaislapsi tai ystävän lapsi tai joku lapsien kaveri. ei ongelmaa ainakaan mulla, eikä lapset mitenkään kärsi, nauttivat kun pääsevät esim kirjastoon, uimaan tms
On aina viihtynyt vaunuissa tosi hyvin, aiemmin nukkui aina mutta nyt on ihan kärppänä tapahtumissa mukana. Käydään vaikka lähikaupasta ostamassa maitoa, ei siihen mene kun muutama minuutti joten ei voi kauheita traumoja tulla ;) Mitään hirveitä ostosmaratooneja en kyllä tykkää tehdä yhdenkään lapsen kanssa, hänellä tulee jossain vaiheessa se mitta täyteen.
Koska olen kotiäiti, voin tehdä ostokset sun muut hommat päivän aikana, ja illan voi pyhittää perhe-elämälle. Kummallista ajattelua, ettei lapset kuulu julkisiin tiloihin. Missäs muualla ne oppisivat yleistä hyvää käytöstä ja asioiden hoitamista?
aina kun käyn kaupassa, otan jonkun meidän lapsista mukaan, että saavat olla hetken äidin kanssa kahdestaan.
Minnekäs minä ipanat laittaisin? Kaupassa käydään 1-3 kertaa viikossa. Harvoinpa niitä mitään erityisiä menoja on, joihin lasten kanssa ei olisi kovin hyvä mennä. No, hammaslääkäriin ajattelin mennä yksinäni jos vain saan mummon lapsia katsomaan.