Millaisessa tynnyrissä elää ihmiset, joiden mielestä kuulolaite Saulin ikäisellä on jotenkin kummallista?
Ihmettelenpä taas tätäkin "kohua".
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1a9fa0f4-cae7-42b8-b60c-de0c5c…
Kommentit (64)
Kellään ei tule mieleen, että kyseessä voisi olla turvallisuussyistä pidettävä nappikuuloke, jonka avulla presidentti saa tilanteen niin vaatiessa ohjeita tilannevalvomosta?
Mitä kuulolaite presidentin virkaan vaikuttaa. Onhan stubillakin ihan järkyttävän suuret rillit, niin miten sekin sitten vois presidentiks hakee, jos on puoli sokee. Samalla perusteella stubbikin on sairas, ja oikeestaan vielä sairaampi kun noi jättirillit peittää koko naaman. Täytyy olla tosi kierossa silmät, jos ei pienemmillä laseilla saa näköö korjarttua. Saulin kuulolaite on kuitenkin melko pieni ja huomaamaton.
Mä en käytä tarvitsemaani kuulokojetta juuri tuon teidän asenteidenne takia. Istun seurassa sitten kuulematta mitään ja osallistumatta keskusteluun mutta ettepähän pääse irvimään, että ompa kummaa kun sillä on kuulokoje! Että ompa se ihan vammainen!
Höh, spin doctori vaan kuiskaa sillä Saulin korvaan kuka kukin on, kun on parituhatta lähintä ystävää käteltävänä.
Kuulossani ei ole mitään vikaa, mutta en minäkään kovassa hälyssä kuule ihmisten ääniä kunnolla enkä varsinkaan kuulisi epäselvästi ja hiljaa puhuvien veteraanien ääniä. Kuulolaite olisi erinomainen apu tuollaisessa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en käytä tarvitsemaani kuulokojetta juuri tuon teidän asenteidenne takia. Istun seurassa sitten kuulematta mitään ja osallistumatta keskusteluun mutta ettepähän pääse irvimään, että ompa kummaa kun sillä on kuulokoje! Että ompa se ihan vammainen!
Kaverini sai kuulokojeen parikymppisenä eikä sitä ole mitenkään ihmetelty. Hanki parempaa seuraa jos niiden kanssa ei voi kuulolaitetta pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, miksi hänellä olisi noin näkyvä kuulolaite, niitä kun on sellaisia läpinäkyviäkin. Entä jos kyse ei ole kuulokojeesta lainkaan?
No ei ne nyt ihan läpinäkyviä voi olla, kun siellä on paristo/akku ja elektroniikkaa sisällä.
Koko on sitä suurempi, mitä enemmän tarvitaan vahvistusta.
Kyllä niitä on todella huomaamattomiakin. Ei huomaa edes läheltä. Hienoimmat on ladattavia.
Mene ja kerro tämä herra Tasavallan Presidentille.
Itse asiassa on toinenkin mahdollisuus, että Saulilla on nappikuuloke sen takia, että häntä voidaan ohjailla juhlissa oikeaan paikkaan ja voidaan antaa tietoja yms. Toimittajan pitäisi tietää, kun nehän vasta niitä käyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, miksi hänellä olisi noin näkyvä kuulolaite, niitä kun on sellaisia läpinäkyviäkin. Entä jos kyse ei ole kuulokojeesta lainkaan?
Näkyvästä kuulolaitteesta on hyötyä, koska silloin muut ymmärtävät, jos osa puheesta menee ohi, ja osaavat ottaa huomioon kuulemisen haasteet.
Kuulolaite tai ei, mitä sen on väliä? Itselläni on kuulon alenema johon en vielä tarvitse kuulolaitetta mutta mikä haittaa kuulemista. Minulle kuulonalenema tuli jo vauvana välikorvantulehdusten takia. Toistaiseksi se ei ole älyyn haitannut.
Mun isä on Saulin ikäinen. Ei kuule mitään, mutta siltikään hän ei hanki kuulolaitetta. En viitsi enää edes soittaa hänelle, koska joudun huutamaan puhelimeen, eikä hän siltikään kuule.
Vanhuksilla usein on kaikenlaisia apuvälineitä pärjätäkseen ,kuten kuulolaitteita, rollaattoreja,kävelykeppejä, kainalosauvoja, vaippoja ym.
Niinistö niin vanha mies jo, että kuolee pois viimeistään 10 vuoden sisällä. Ihan hyvä että Halla-aho tulee jatkamaan saulin hommia.
"Anteeksi sain juuri tiedon karvakorv....kyrv...nuppiin...korvanappiini!"
T.Sauli
Jos se onkin kuuntelulaite. Ei kuulolaite. Ihan agenttikamaa taas.
Vähän ohis mutta mistä me tiedetään mitä ihmisillä on ihon sisällä. Implantteja, pieniä teknisiä vempaimia, lääke depot kapseleita. You name it.
Aivan samaa ihmetteli jo aikanaan presidentti Halonen kohdallaan, saatuaan huomattavasti Saulia nuorempana kuulolaiteen ihmisten hämmästeltäväksi. En muista, että kukaan olisi kenenkään aikuisen silmälasejakaan hämmästellyt, miksi sitten toisen, iän myötä usein heikentyvän aistin parantamista apuvälineellä vielä nykyisinkin ihmetellään.
Minö en olisi niin noveva että vain näpäyttää ksen i v.. ttuilisin sellaisilla asioilla kuten ihon alle laitettavat jutut. Varsinkin jos ne vielä laitetaan luvatta.
Olen kolmekymppinen ja minulla on kuulolaitteet, juurikin tuollaiset korvan takana olevat.
Lähinnä ihmettelen sitä millainen toimittaja kirjoittaa jutun tästä aiheesta ja vielä erikseen mainitsee ettei Sauli halua keskustella kuulolaitteestaan. Siis anteeksi mitä? Mistä lähtien lehtijutut esimerkiksi jonkun silmälaseista on ok? Miten toimittaja ei Saulin vastauksista tajunnut että oli virhe kysyä asiasta joka liittyy henkilökohtaiseen terveyteen eikä mitenkään työasioihin, vaan vielä kirjoitti jutun tästä? Miten tuollainen juttu hyväksytään? Sairasta.
Olen kolmekymppinen ja minulla on kuulolaitteet, juurikin tuollaiset korvan takana olevat.
Lähinnä ihmettelen sitä millainen toimittaja kirjoittaa jutun tästä aiheesta ja vielä erikseen mainitsee ettei Sauli halua keskustella kuulolaitteestaan. Siis anteeksi mitä? Mistä lähtien lehtijutut esimerkiksi jonkun silmälaseista on ok? Miten toimittaja ei Saulin vastauksista tajunnut että oli virhe kysyä asiasta joka liittyy henkilökohtaiseen terveyteen eikä mitenkään työasioihin, vaan vielä kirjoitti jutun tästä? Miten tuollainen juttu hyväksytään? Sairasta.
Tasavallan presidentin terveys ei ole henkilökohtainen asia eikä mahdollisia sairauksia tule peitellä kuten Kekkosen aikana.
Ei se ole kuulolaite, oh lord.