Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua puolison mummon kommentteihin painostani?

Vierailija
06.12.2023 |

Kyseessä 70v mummo joka ei itsekään ole missään terveellisimmässä kunnossa lääkärin kehotuksista huolimatta.

olivat olleet meillä kylässä ja jälkeenpäin sain kuulla miten kotimatkan oli kauhistellut minun lihonneen. Voin myöntää että kiloja on tullut muutama mutta ei mitenkään huomattavaa määrää. 

Miten reagoida? Mummolla on tapana kauhistella ja kun ottaa jonkun silmätikukseen, ei siitä tule loppua. Ei koskaan päin naamaa sano mutta käy kaikki sukulaiset läpi oman mielipiteensä kanssa. Ei huvita paljoa kutsua enää kylään kun tiedän että jatkossa puhuu minusta negatiivisesti selän takana 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisinta tässä on, että miten olet saanut tietää asiasta? Jos mummo ei omaa tapoja, niin miksi muut sitä sinulle kertovat?

Vierailija
22/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon kannata reagoida mitenkään. Jos mummo tunnetaan kauhisteluistaan, ennemminkin miettisin sen henkilön järjenjuoksua tai motiiveja, joka näki sen vaivan, että välitti mummon sanomiset sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset on tuommoisia, myös jokin muistisairaus voi aiheuttaa sitä että ns. hienotunteisuus katoaa. On tutkittu ikääntymistä muutenkin, tietyt aivojen osa-alueet surkastuu kun ihmiselle tulee ikää. Esimerkiksi empatia.  Siksi monista vanhoista ihmisistä tulee vähän tylyjä ja turhankin suorapuheisia.

Kansankielellä siis vanhuudenhöperö.

Älä ole moksiskaan. Mummun kanssa et ala tappelemaan.

Vierailija
24/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi loukkaantua. Vanha ihminen.. suhtaudut huumorilla.

Vierailija
25/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on noin nuori mummo? Itse olen 28v ja mummoni 92v

Vierailija
26/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus ei ole mikään oikeutus huonolle käytökselle.

Vierailija
27/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisellä voi olla vaikka 60 vuotias mummu. Aatelkaa.

Luin joskus 28-vuotiaasta suomalaistytöstä, joka oli jo isoemä. Tämä on kehitysmaa. Enää ei opita edes lukemaan.

Vierailija
28/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta alkava muistisairaus on.

Vierailija
29/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat kun maksaisivat itse terveydenhuoltomenonsa, ei mummollakaan olisi syytä kauhistella.

Vierailija
30/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo puhuisi puolisostani pahaa niin minä itse kyllä puolustaisin puolisoani enkä olisi niin törppö että paljastaisin puolisolle mitä joku hönähtänyt mummo puhuu. 

Todella kaksnaamaista olla paljastamatta toisen juoruilua. Kyllä minä haluaisin tietää että osaisin jatkossa pitää etäisyyttä.

Vierailija
31/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrät varmaan itsekin? Sinun äitisi ja isoäitisi on saanut lapsensa vanhemmalla iällä. Jos taas kaikki saa lapset 20 vuotiaina, niin silloin 20 + 20 + 20 = 60.

Jos taas vaikka kolmekymppisenä niin 30 + 30 + 30 = 90.

Puhdasta matematiikkaa. Miten voi olla noin ihmeellistä?

Vierailija
32/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt mummolta, että joko jo ensi vuonna olisi aika viettää mummon hautajaisia, kun on niin kovin rupsahtanut.

Vierailija
33/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä valitettavasti on.Muistisairaudet esimerkiksi aiheuttaa tuommoista ja ikääntyminen ylipäänsä. Kuten tuolla ylempänä kerroin.

Vierailija
34/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on noin nuori mummo? Itse olen 16v ja mummoni 96v.

Vierailija
35/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan nauroin, kun italialainen mummo sanoi, että oletphas lihonnut sitten viime kerran. No niin olen, mutta tällä mennään! 

Vierailija
36/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on noin nuori mummo? Itse olen 16v ja mummoni 96v.

Miten sulla on noin VANHA mummo?

Vierailija
37/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja on tullut muutama (kymmenen) muutama (kymmenen)...

sivupersoonamies Risto Jarva

Vierailija
38/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo puhuisi puolisostani pahaa niin minä itse kyllä puolustaisin puolisoani enkä olisi niin törppö että paljastaisin puolisolle mitä joku hönähtänyt mummo puhuu. 

Todella kaksnaamaista olla paljastamatta toisen juoruilua. Kyllä minä haluaisin tietää että osaisin jatkossa pitää etäisyyttä.

No en minä ainakaan haluaisi tietää, mitä joku törppö mummo on puhunut minusta. 

Vierailija
39/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haet meiltä? Että sanoisimme, että lihominen on ok???

Ap voi pudottaa kilojaan mutta sinä se pysyt ilkeänä ihmisenä.

Vierailija
40/55 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa muistaa että suurin osa ihmisistä on tyhmiä ja/tai ilkeitä, omilleen ja vieraammille. Minun äitini ja toinen vanhempi sukulaisnainen puhuivat minun painostani keskenään, minun kuullen ja seisoessani noin 2m päässä. Aivan kuin en olisi ollut paikalla ollenkaan.  Äitini on jojoillut vuosikymmeniä ja sukulaisnainen on ollut koko pitkän ikänsä järkyttävän alipainoinen. Opin sinä päivänä vihaamaan kumpaakin. Painoa oli tullut sen verran että olin normaalipainoinen, synnytyksen jälkeen. Olin sitä ennen alipainoinen, ja sain jatkuvasti kuulla että en syö tarpeeksi, olen liian laiha. Mikään ei kelpaa. Jotkut haluavat vain lyödä toista, purkaa omaa pahaa oloaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi