Tajusin juuri, miten hankalaa on pitkillä miehillä. Mitoitukset. Olen nainen
Olen siis 170 nainen. Aloin miettiä, miten sänky on juuri sopiva. Sopivasti tilaa pään takana ja jalkojen takana pituussuunnassa. Peitto sopiva jne.
Sitten tajusin, että pitkillä miehillä asia ei todellakaan ole noin. Joutuu asettelemaan itsensä erittäin tarkasti, ettei sänky jää liian lyhyeksi. Ei ole mukavaa, kun ei ole joustovaraa.
Ja sitten kaiken huippu: mulla on itselleni tahallaan liian suuret talvikumisaappaat (jotta mahtuu paksut villasukat ja jää ilmatilaa.) Kokoa 42. Apen omakotitalon eteisen portaissa niillä ei pystynyt kävelemään alaspäin kuin sivuttain. Kuitenkin normaali koko miehille.
Eli keskimittaiselle naiselle on ihanasti täällä tilaa. Miehillä on ahdasta.
Tällaisen huomion siis tein. Onko muut tulleet ajatelleksi.
Kommentit (2)
Olen pitkähkö mies (194cm) mutta olen oppinut tulemaan toimeen alimitoitetussa maailmassa. En pidä itseäni poikkeuksellisen pitkänä, vain pitkänä. On paljon ihmisiä jotka ovat minua 10-15cm pidempiä.
Voin vaikuttaa omaan välittömään ympäristööni. Nukun 180x210cm sängyssä, ajan autolla johon mahdun ja jonka penkissä on riittävät säädöt, en lennä mannrtenvälisiä turistiluokassa, en liiku Onnibussilla, jne. On kuitenkin paljon asioita joihin en voi vaikuttaa. Niiden kanssa pitää vaan elää. Helpoiten se onnistuu kun ei kiinnitä niihin huomiota - ja muistaa varoa päätään.
Pitkät miehet valittaa lentokoneissa ja autojen takapenkillä. Maailma on tehty säästösyistä keskimittaisille.