Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te, joilla KAKSI AUTOA!!

Vierailija
04.01.2007 |

Jos sinun autosi

- tuulilasinpyyhkijät pitää vaihtaa

- talvirenkaat pitää vaihtaa

- pitää katsastuttaa

- pitää huollattaa

niin kuka sen hoitaa? kenen se sinun mielestäsi PITÄISI hoitaa - sinun vai miehesi?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaukset hoituvat molemmilta.

Mies vie kyllä selkeästi useammin pesuun. Pissapoikaa täytyy täyttää ärsyttävän usein.

Vierailija
22/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sovittu, että mies hoitaa autot. Vaikea sanoa, kenen pitäisi hoitaa, kai se on sopimuskysymys. Pääsääntönä pitäisin, että molemmat hoitaa omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos sinun autosi

- tuulilasinpyyhkijät pitää vaihtaa ITSE

- talvirenkaat pitää vaihtaa ITSE

- pitää katsastuttaa ITSE

- pitää huollattaa MIES

TANKATA PITÄÄ ITSE JA VIELÄ PITÄÄ ITSE MAKSAAKIN, HUOLTOHOMMAT MIEHEN, KUN SITÄ KIINNOSTAA ENEMMÄN ETTÄ MITÄ VIKAA ON JA MITÄ NIILLE ON TEHTY, MÄ VAAN KULJEN SUORAAN KASSALLE

niin kuka sen hoitaa? kenen se sinun mielestäsi PITÄISI hoitaa - sinun vai miehesi?

Vierailija
24/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pitää huollattaa jotain mitä tahansa

niin minä vien sen huoltamolle. Mies takee samoin omalleen.

jos se pitää katsastaa, joku joka ehtii, vie sen katsastusasemalle. Yleensä se on mies molempien autojen kohdalla. Minä huolehdin sitten siitä,e ttä ajoneuvoverot on maksettu molemmista kotteroista.

Vierailija
25/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sopineet tämän. Samoin mies hoitaa pihatyöt (lumityöt, nurmikon leikkuu jne) sekä muut " miesten hommat" (lamppujen vaihdot ja muut tekniset hommat, jotka vaativat työkaluja =))

Minä taas hoidan ruuan laiton, siivouksen ja pyykkkihuollon.

Toki välillä autetaan puolin ja toisin.

Vierailija
26/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies siivoaa, pyykkää, hoitaa lasta eikös tässä ole tekoja ihan tarpeeksi?

T:7

Vierailija
27/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos sinun autosi

- pitää katsastuttaa

- pitää huollattaa

Tuulilasinpyyhkijät vaihtaa mies. Kun minä en näe niissä koskaan mitään vikaaa. Mies puolestaan urputtaa ja urputtaa, kunnes vaihtaa ne.

Renkaat vaihtaa mies. Osaisin kai minäkin sen tehdä. Mutta en vain viitsi tehä sitä. Minä hoidan monia muita hommia, mitä mies ei tee. Joten älkää alkako tasa-arvosta puhumaan tässä yhteydessä.

Katsastuksessa käy se, joka ehtii. Yleensä mies, kun hänellä on päivisin monasti aikaa paremmin kuin mulla. Samoin mies käyttää lapset yleensä neuvolassa ;)

Autot huollattaa kumpi ehtii. Yleensä mies, kun hänellä on päivisin paremmin aikaa (ks. yllä). Ja kun vakihuoltamomme ukot puhuu ennemin miehen ku naisen kanssa. On jo vissiin viisi vuotta käyty siinä, vasta nyt viime joulukuun alussa sain paremman kontaktin noihin ukkoihin. Pikkuhiljaa alkavat uskoa, että minäkin jotain jostain tiedän.

Pesussakin meillä mies käyttää autot yleensä. Kun on sitä aikaa paremmin. Tankkauksen hoitaa se ken ehtii. Yleensä minä, kun on oikean yhtiön bensamittari työmatkan varrella kätevästi.

Ja vielä yksi kommentti. Ei meillä ole MINUN autoa ja MIEHEN autoa. Vaan meidän autot. Kumpikin käyttää kumpaakin kärryä. On toki niin, että minulla on useammin meän ykkösauto, miehellä kakkosauto. Ihan vain sen takia, ettei tarvitse säätöjä tehdä uudestaan.

Vierailija
28/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee huoltotyöt (öljyn vaihdot, yms.). Muuten kyllä huolehdin itse omasta autosta, vaikkakin kyllä oikeastaan molemmat on miehen autoja =) On muuten mies tainnut joskus renkaat vaihtaa mun autoon, kun vaihto samalla omaansa...

Vierailija
29/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hänen pitääkin hoitaa. Minä teen meillä ruoat ja pyykkään. Jos vielä hoitaisin autoja, niin johan minä tekisin enemmän kuin hän...

Vierailija
30/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

autohuoltamon pojat. Ai niin, pesuautomaatti pesee talvella ja minä itse pihalla kesällä.

Autojani en ole katsastanut ainakaan 10 v. Yleensä on aina niin uusi auto ettei katsastusta ehdi tulla.

Vierailija
31/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kylläkään koskaan vaihtanut itse renkaita enkä pessyt autoa, mutta voihan ne käydä muuallakin vaihdattamassa ja pesemässä... Enkä lisännyt pissapojan nestettä, mutta etsimällähän se aukko löytyy mihin sitä lisätään.

On kyllä outoa jos ei joku OSAA tankata...

Vierailija
32/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan ajan, tankkaan sentään itse.

Vierailija
33/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies hoitaa oman autonsa.

Joskus mies on auttanut mm. lampunvaihdossa sekä renkaidenvaihdossa, kun lumi tuli ja oli kesärenkaat, enkä saanut heti aikaa renkaiden vaihtoon liikkeeseen.

Vierailija
34/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ollaan valittu itselle mieleinen auto. Mulla on esim. pikkuauto ja mies ei sellaista itselleen haluaisi. Mä taas en haluaisi miehen autoa kun se on niin suunnattoman iso. Hyvä sillä on ajaa mutta silti.

Mä siivoan oman autoni sisältä ja pesen tarvittaessa ja tottakai tankkaan itse. Renkaanvaihdot ym. jäävät miehelle.

Vierailija
35/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen autoni valinnut ja maksanut omalta tililtäni.

Vierailija
36/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat ovat ostaneet autonsa ihan itse omilla rahoillaan

Vierailija
37/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huoltoliike hoitaa esim. pyyhkijöiden ja renkaiden vaihdon. Täyttävät pissapojankin jos vien auton esim. lampun vaihtoon ja sitä pyydän.

Minä täytän tarvittaessa pissapoikaa ja tankkaan kumpaakin autoa, kuten miehenkin. Riippuu siis siitä kumpi käyttää kumpaakin autoa. Autopesuissa käytetään autoja kumpikin. Käsinpesun mies hoitaa yleensä ja minä hoidan sisätilojen siivousta mikäli lastenhoitotilanne sallii.

Huoltoon vien kyllä oman autoni ja usein miehenikin auton.

2 auton aikana ei ole vielä tarvinnut katsastuksessa käydä mutta luultavasti käyn katsastamassa oman autoni sitten kun tarvii.

Vierailija
38/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa pyyhkimet, koska osaa ostaa oikeanlaiset pyyhkimet (tekosyy minun puoleltani, en vain halua alkaa siihen, kun kuitenkin sotkeentuu joka paikka). Mies valittaa kyllä, että voisin itsekin selvittää asian... Renkaat vaihtaa mies, koska on vahvempi ja saa ne varmemmin kunnolla paikoilleen.

Mies myös hoitaa öljyjen tarkistamiset, yleensä myös tuulilasinpesunesteen lisäämisen jne. hommat joissa likaantuun :)

- pitää katsastuttaa

- pitää huollattaa

Minä, minähän ajan autolla, joten voin ajaa sen huoltoon/katsastukseenkin. Pistän kyllä yleensä huollon/katsastuksen ukot ajamaan auton sisälle talliin, koska minua hirvittää ne kapeat rampit. Tästä syystä mies saa ajaa auton myös pesulaan. Minä tankkaan kyllä itse autoni ja maksan bensan omalla rahalla, samoin kuin auton vakuutukset jne.

Vierailija
39/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatepäätös, että muut hommat kuuluvat miehelleni. Niin kauan kun minä teen enemmän kotitöitä, hän saa tehdä enemmän " miestenhommia" .

Vierailija
40/40 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kätevää. Pesut hoidan itse, tai mieheni (minun autoon).