Pahaa teki katsoa arvostetun omakotialueen ikkunalautoja
En nähnyt kahta kynttilää ja Suomen lippua ikkunalaudoilla kuin vain muutamassa savussa. Tähänkö on menty? Itsenäisyys on arvoalueellakin kuin pyllystä päässyt pieru, vailla arvokkuutta. Jotenkin tämä teki niin pahaa, että se masensi minua. Juoksin takaisin omaan talooni ja laitoin Sibeliuksen Finlandian soimaan lohdtukseksi.
"Martta"
Kommentit (33)
Itse laitoin just ledivalot parvekkeelle.
Jaa. No en meinannut laittaa illallakaan.
En polta ikinä kynttilöitä sisällä enkä terassilla, vaan lyhdyissä pihalla. Tulipalot syttyvät usein kynttilöistä. Oma koti kullan kallis.
Vierailija kirjoitti:
En polta ikinä kynttilöitä sisällä enkä terassilla, vaan lyhdyissä pihalla. Tulipalot syttyvät usein kynttilöistä. Oma koti kullan kallis.
Naurettava kommentti. Ett löjligt inlägg.
AP
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ikkunalautoja🥲
Etkö parempaa keksi? Är det här det bästa du hittar på?
AP
Vierailija kirjoitti:
Laitoin viime viikonloppuna ikkunoille adventtikyntteliköt eikä sinne mahdu eikä sovi muita kynttilöitä. Enkä turvallisuussyistä polta kynttilöitä ikkunaverhojen lähellä.
Noissa kyntteliköissä on se huono puoli, kun niissä on johto, mulla tarttu käsi siihen johtoon ja tippu lattialle ja pari kynttilää poikki. Toisen kynttelikön rikko kissa, kunnse tykkää kattella ikkunasta ulos, ja se on vähän lihonu ja tullu kömpelöksi. Ei mulla ikinä verhot palanu oo, mutta veli poltti verhot paahtokoneella ja oli sen verran kova roihu, että oli lasi haljennu ja paahtokoneen muovit sulanu.
Poltan kynttilääni vakan alla molemmistä päistä?
Martta on hyvä vaan ja pitää sen ison pottunokkansa poissa muiden ihmisten asioista ja valinnoista ja keskittyy vain omaan elämäänsä.
No ei meillä mitään ikkunalautoja ole mihin nuo voisi laittaa.
Meillä sytytetään kynttilät klo 18. Ne palavat keittiönpöydällä. Martta ei vain näe niitä, koska meillä on verhot kiinni.
Jag vandrade längs gatorna i en ansedd egnahemshusstadel. Jag försökte skönja två ljus och Finlands flagga vid fönsterbräden. Att jag blev besviken. Det verkar som Finlands sjävständighet har blivit bara en prutt, värdelös företeelse. Att jag blev deprimerad. Jag sprang till hemmet och satte Sibelius Finland på. Det gav mig tröstan vid denna hopplöshets stund.
"Martta"