HELSINGISTÄ löytyy Vuokraoven haun perusteella 209 asuntoa, joiden vuokra on enintään 694 euroa kuukaudessa
Todennäköisesti kohteita on oikeasti vielä vähemmän. Hakutulosten joukkoon on nimittäin eksynyt vuokrattavia huoneita kimppakämpistä. Lisäksi hakutuloksissa on myös 19 opiskelijoille tarkoitettua soluhuonetta, joita Sato vuokraa.
Kommentit (37)
Köyhän olisikin hyvä asua kimppakämpässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä halvempia paikkakuntia työssäkäyntialueen sisällä useampiakin. jos Helsingin vuokratasoon ei ole varaa, niin sitten muutetaan kauemmaksi.
Miksi pienipalkkainen työntekijä kävisi sitten Helsingissä asti töissä? Esimerkiksi hoitoalalla työllistyy ihan siihen naapuriin, missä ikinä se onkaan. Jos muuttaa Hyvinkäälle, työllistyy Hyvinkäälle näillä työvoimapula-aloilla.
Helsinki TARVITSEE pienipalkkaisia, mutta pienipalkkaiset eivät tarvitse Helsinkiä. Eli kustaan stafin poliitikkojen toimesta omiin muroihin oikein kaaressa, jos ei matalapalkkaisille tukiensaajille ole kunnollisia asuntoja lähellä työpaikkoja.
T: vakaope
Juuri näin! Minulla on itselläni sellainen työelämä-dealbraker, että työpaikan on aina sijaittava korkeintaan 10 km päässä. Tykkään nimittäin pyöräillä töihin, siinä tulee päivän liikunta suoritettua samalla. Valinnanvaraa on minullakin hirveästi. Eihän nyt, herranjestas, joku hoitaja lähde ajelemaan 60 km töihin (joku voi vähän aikaa viitsiä, mutta yleensä mieli muuttuu, kun tarjotaan lähempää hommia).
Jos siirretään ihmisiä pois työpaikkojen läheltä, ei yleisesti ottaen näille työpaikoille käy kovin hyvin. Elleivät ala nostamaan palkkoja ihan kunnolla, erottuakseen positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis uskooko joku vakavissaan, että kaikki, siis ihan kaikki vapaat vuokra-asunnot on Vuokraovi.com -palvelussa? No ei ihme, että ei löydy halvempaa kämppää, kun maailma on noin pikkuruinen.
Uskooko joku vakavissaan että kuka tahansa tuilla elävä saa asunnon vapailta markkinoilta? Varsinkin miehet!
No asuuhan ne nytkin ylihintaisissa keskustakaksioissa yhteiskunnan tuella, joten miten ne sai sen nykyisen asuntonsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis uskooko joku vakavissaan, että kaikki, siis ihan kaikki vapaat vuokra-asunnot on Vuokraovi.com -palvelussa? No ei ihme, että ei löydy halvempaa kämppää, kun maailma on noin pikkuruinen.
Uskooko joku vakavissaan että kuka tahansa tuilla elävä saa asunnon vapailta markkinoilta? Varsinkin miehet!
No asuuhan ne nytkin ylihintaisissa keskustakaksioissa yhteiskunnan tuella, joten miten ne sai sen nykyisen asuntonsa?
Ei ole totta. 99% heistä lähiöiden neukkukuutioissa. Niissäkin on korkeat vuokrat.
Itse ainakin työttömänä haluan asua Helsingin keskustassa, todella vaikea löytää edullista, hyvätasoista ja tilavaa!
Vierailija kirjoitti:
Lällällää mun vuokra 330 e/kk, 31 neliötä,porissa:3
Mulla on 490€/kk, 74 neliötä, myös Porissa. Bussimatka yhteen suuntaan maksaa 2.50€. Oon kyllä tyytyväinen.
Helsingin maine työnantajana on ainakin omissa piireissäni äärimmäisen huono ja epähoukutteleva. Lisäksi maksavatkin huonommin kuin esim. Vantaa.
Helsingistä puuttuu jo nyt satoja vaka-ammattilaisia ja ala on täysin kriisiytynyt. Kuten myös hoitoala ja moni muu matalapalkka-ala kärsii myös kroonisesta työvoimapulasta. Näinkö poliitikot houkuttelevat lisää työvoimaa? Leikkaamalla matalapalkkaisen yksinhuoltajan asumistukea? No, onnea vaan matkaan sitten. Turha itkeä parin vuoden päästä, mikä moka tuli nyt tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Nurmijärvi/Hyvinkää niin saat yksiön alle 500 e ja jopa kaksioita reippaasti alle 600 e/ kk.
Pitkä matka töihin, pitäisi olla varaa autoon
Plus aina unohdetaan, että näissä(kään) kohteissa se vuokra ei ole ikuisuuden alle 700€. Sopimukseen kirjataan joku vuotuinen korotus. Omani on 4%. Vuokrani oli muuttaessa 680€, nyt se on 799€.
Eli pitäisi toisin sanoen olla jatkuvasti vaihtamassa halvempaan asuntoon, pahimmillaan 2 vuoden välein. Vuokra kun nousee vaikka 50€ vuosi, niin 680 euron kämppä on 2 vuoden päästä 780€.
Vierailija kirjoitti:
Turusta löytyy 120 vuokra-asuntoa ,jossa vuokra on alle 600 e/ kk.
Tsekkasin juuri Oikotiestä alle 400€(!) asunnot. Yllättävän monta, joita markkinoidaan 50% alevuokralla, joka sitten kuukauden päästä kaksinkertaistuu! Eli ei pidä uskoa heti näkemäänsä, vaan selvittää, mistä ja mitä vuokraa oikeasti maksetaan. Loput olivat sitten soluhuoneita tai itse lämmitettäviä puutaloyksiöitä. Eli talven lämmityskulut kasvattavat vuokran yli 600€:oon.
Vuokrista voi neuvotella, vaikka pyyntö on 800 sen voi saada 600 eurolla jos sijoittaja rahapulassa
Vierailija kirjoitti:
Lällällää mun vuokra 330 e/kk, 31 neliötä,porissa:3
Mä vuokraan kaksiota Porissa hintaan 730€ + vesi kulutuksen mukaan ja oma sähkösopimus. Toki uudehko talo ja erinomainen sijainti.
Täällä satakunnassa on yks kunnan kerrostalo joka ollut tyhjänä jo vuoden. Siinä on vuokrat 430-670 euroa. Se talo on remontoitu kokonaan yli vuosi sitten. Hain siitä vuokra-asuntoa mutta en saanut koska olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Täällä satakunnassa on yks kunnan kerrostalo joka ollut tyhjänä jo vuoden. Siinä on vuokrat 430-670 euroa. Se talo on remontoitu kokonaan yli vuosi sitten. Hain siitä vuokra-asuntoa mutta en saanut koska olen työtön.
597 euroa näyttää olevan kaksion vuokra ja niitä on vapaana 14 kpl samassa talossa.
Moni tuttavani, joka käy töissä Helsingissä ei asu siellä koska asuntojen vuokrat ovat niin kalliita.
Ei voi olla! Otsikon lukumäärästä puuttuu pari nollaa eli oikea lukema olisi 20900. Ei saa valehdella!
T:Mia
Neukkulassa muinoin asuttiin tuollalailla yksiöissä ja yhteiskämpissä perheidein kanssa, jotenkin kuvittelis, että ollaan vähän kehittyneempi maa?