Te, joilla korona on nostanut korkean kuumeen, niin kauanko sitä kesti?
Onnistuin reilun kolmen vuoden ajan välttämään koronatartunnan, mutta nyt se sitten iski minuunkin (kotitesti näytti positiivista). Kuumetta on ollut nyt kolmen päivän ajan yli 38C ja eilisiltana nousi 39 asteeseen. Otin illalla panadolin joka helpotti vähän, mutta nyt kuume on noussut taas 38,3 asteeseen.
Nuhaa ei oikeastaan ole. Kurkku sattuu jonkin verran ja on vähän limainen. Silmiä kirvelee kuumeen takia ja on vähän hutera olo. Kaksi päivää oli myös kauhea päänsärky.
Kaksi koronarokotetta otettuna, mutta viimeisimmästä on jo pari vuotta aikaa. (Myrkkypiikki-roskaa on muuten turha huudella.)
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muutamille, jotka vastasivat asiallisesti. Loput kirjoittajat ovatkin sitten säälittäviä pellejä.
Ap
Samaa mietin. Mitä ihmeen alapeukkuja ja idioottivastauksia.
Minulla sama tilanne kuin sinulla ap, sairastan nyt ensimmäistä koronaa ja vieläpä samoin että kaksi rokotetta takana ja nekin toki otettu ikuisuuksia sitten eli tuskin enää mitään suojaa niistä. Päivä viisi meneillään oireisena. Kuume nousi mulla myös sinne 39 asteeseen, mutta sitä kesti loppujen lopuksi vain 1-2vrk. Sen jälkeen ollut maksimissaan 38. Yskä on mulla tosi paha. Tsemppiä meille!
Mulla meni päivässä ohi. 39,6 oli. Nukuin koko päivän. Testi oli positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
koronan oireet ovat kovimmat niillä jotka ottivat koronarokotteen muilla oireet ovat lieviä...
Höpö höpö. Mulla useita rokotuksia. Sain hiljattain koronan ensimmäistä kertaa. Tauti oli tosi lievä. Sama perheenjäsenillä. Rokotus suojelee vakavalta taudilta
Mulla oli ekalla kerralla 5 päivää kova kuume, päivän lämpöä. Ja viikon tuon jäleen olin aikalailla voimaton.
nyt kk sitten toka kierros. 2 päivää korkea kuume 1 pvä lämpöä eikä samanlaista uupumusta.
Vuorokauden, muutama päivä lämpöä.
Korkeaa kuumetta vaan vähän aikaa mutta yskää ja nuhaa pitkään. Muistutti taudin kuvaltaan kovaa flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni päivässä ohi. 39,6 oli. Nukuin koko päivän. Testi oli positiivinen.
Yskä on yhä, mutta tulee puuskissa eli ei ole jatkuvasti. 2,5 viikkoa on nyt siitä kun kuume nousi. Tarkemmin että edellisenä iltana alkoi nousta kuume. Seuraavana aamuna oli tuo kova ja illalla alkoi laskea kun olin nukkunut monta tuntia. Siitä seuraavana aamuna ei enää ollut kuumetta.
Meillä oli 3 koronassa ja kuume kesti jokaisella vähintään 5 päivää. Pisimpään sairasti eläkeläinen, jonka kuume kesti yli viikon.
Ei kiva tauti. Tahtoo pitkittyä. Inhottavin vaihe väsymyksineen ja kuumeineen ei ole pitkä vaihe mutta kun yskä ja tietynlainen voimattomuus jatkuu pitkään. Joillakin ollut myös maku ja hajuaisti kateissa. Ei kannata nyt mennä konsertteihin ja muihin tapahtumiin missä paljon väkeä.
Meillä rokottamaton ja kesti pisimpään sillä. Aluksi kuumetta ja sitten yskää. Yskä voi kestää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koronan oireet ovat kovimmat niillä jotka ottivat koronarokotteen muilla oireet ovat lieviä...
Höpö höpö. Mulla useita rokotuksia. Sain hiljattain koronan ensimmäistä kertaa. Tauti oli tosi lievä. Sama perheenjäsenillä. Rokotus suojelee vakavalta taudilta
Höpö höpö itsellesi. Minulla tauti oli lievä eikä alla ole yhtään rokotusta. Rokote ei suojele yhtään miltään.
Minä ainakin uskon ennemmin tutkittua tietoa ja asiantuntijoita, kuin jotain randomia nettikirjoittajaa omine mielipiteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö itsellesi. Minulla tauti oli lievä eikä alla ole yhtään rokotusta. Rokote ei suojele yhtään miltään.
Minä ainakin uskon ennemmin tutkittua tietoa ja asiantuntijoita, kuin jotain randomia nettikirjoittajaa omine mielipiteineen.
Tätähän nämä fanaatikot eivät ymmärrä. Heillä ei ole mitään faktaa esittää väitteilleen eikä mikään tutkimus tue myöskään näitä juttuja. Saako sen mainita ääneen, että valtaosa ainakin itseni tietämistä myrkkypiikkityypeistä ei juuri ole koulun penkkejä kuluttaneet..
5 iltana nousi kuume 38 asteeseen. Päivällä ei ollut kuumetta mutta ääretön väsymys.
2 pv noin 38 asteen kuume, sen jälkeen limaista köhää n. 5 pv. Samat oireet nuorella ja minulla. Molemmat rokottamattomia. Emme maanneet teho-osastolla hengitysputki kurkussa (jonkun muun paikan vieden), sori siitä.
Kesti 1-2 vrk, muut oireet jatkuivat yli viikon. Kaksi rokotetta oli silloin takana, mutta viimeisimmästä oli jo kuukausia. Puoliso oli ottanut 3. rokotteen pari kuukautta aiemmin eikä sairastunut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos laihduttaisit, ap?
Joo, olisikin tosi "järkevää", kun olen nyt jo normaali- ja alipainon rajoilla.
Ap
Jos olisit normaalipainoinen, et olisi saanut kivaa kuumetta.
Mitä vajaita luuloja täällä oikein jaellaan?? Älykkyys yhtä korkealla kuin jenkeillä ja kenopäät vielä peukuttavat näitä. Voin melkein kuulla kuolan loiskahtelun.
Kuumehan on täysin yksilöllinen juttu, osalla kestää vain muutaman päivän, toisilla toista viikkoa.
Varmaan joku 18 tuntia. Yöllä alkoi ja illalla helpotti. Kunhan ei ottanut mitään kuumetta alentavaa ja piti tarpeeksi vaatetta koko ajan päällä. Lämpö tappaa taudin aiheuttajan. Panadol (paracetamol) on kaikista pahin, toki jos kuume on niin kova että uhkaa terveyttä niin sitten voi kokeilla alentaa.
Kova kuume oli ensimmäiset kolme päivää. Kolme viikkoa oli yskä ja tosi paha nuha. Kurkku kipeä jotakuinkin joka toinen päivä. Silmätulehdus ja korvatulehdus vielä viimeiselle kolmannelle viikolle. Kaikki herkut siis.
Päivän vain kuume, huono olo yli viikon.
Kaksi vuorokautta reilut 39, sitten hellitti.