Jos menen 58-vuotiaana Prismaan osapäiväiseksi hyllyttäjäksi, miten se on tie vaurauteen
Mites yleneminen siellä Prismassa hyllyttäjän työstä? Pääsenkö helpolla siellä omaa, vuosikymmenien kokemusta vastaavaan työhön markkinoinnissa?
#sarkasmia
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Siksi että muut on itse hankkineet koulutusta ja työpaikan, ja elättävät itse itsensä.
Miksi muiden pitäisi elättää luokkia, joka voisi elättää ihan itse itsensä?
Nämä ketjut sataa kokkareiden laariin. En äänestänyt heitä, mutta jatkossa äänestän, kokeilu pitää saada loppumaan.
No on meissä työttömissäkin paljon koulutettuja ja työkokemusta omaavia. Ihan itse olen neljä tutkintoa suorittanut ja itse maksanut. Itse hankkinut kaikki työpaikat, viimeisin teki konkurssin. Keski- iässä onkin yhtäkkiä täysin osaamaton ja hyödytön työnantajien mielestä. Nyt vaan ei kukaan uskalla palkata ketään kun kauppa ei käy. Enemmän kuin mielelläni itseni elättäisin jos siihen saisi mahdollisuuden.
Luo se vaurautta, kauppias vaurastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että muut on itse hankkineet koulutusta ja työpaikan, ja elättävät itse itsensä.
Nämä ketjut sataa kokkareiden laariin. En äänestänyt heitä, mutta jatkossa äänestän, kokeilu pitää saada loppumaan.
No on meissä työttömissäkin paljon koulutettuja ja työkokemusta omaavia. Ihan itse olen neljä tutkintoa suorittanut ja itse maksanut. Itse hankkinut kaikki työpaikat, viimeisin teki konkurssin. Keski- iässä onkin yhtäkkiä täysin osaamaton ja hyödytön työnantajien mielestä. Nyt vaan ei kukaan uskalla palkata ketään kun kauppa ei käy. Enemmän kuin mielelläni itseni elättäisin jos siihen saisi mahdollisuuden.
kyllä sinulle paikka löytyy, tuskin menee edes kauaa (ellei asuinpaikkasi ole joku kuoleva seutu, mutta voisitko sitten ajatella osin asuvasi toisaalla?)
Epävarmuus on inhottavaa, mutta se helpottaa kun itse teet jotain työllistymistä edistävää, esim opintoja netissä tai avoimessa tmv osaamisen päivitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten että saat enemmän palkkaa kuin tukea ja voit säästää ja laittaa korkoa kasvamaan. Sivussa voit sitten tehdä lisätöitä. Vain verottajaa kiinnostaa, ei muita viranomaisia (Kela, työkkäri). Perusta vaikka verkkokauppa ja tienaa sillä lisää ja sijoita ne tulot. Hyllytyksen ohessa voit jemmata itsellesi tyhjiä laatikoita joissa postitat verkkokaupan ostokset. Näin minä tekisin. Lisäksi voisi tehdä keikkaa johonkin toiseen yritykseen. Voi että kun olisin työkykyinen, näin tekisin itse. Mutta ei, pitää kitua kotona työmarkkinatuella ja maksaa 20% veroa. Palkasta menisi alle 1%. Juuri sain uuden verokortin ja itku pääsi kun näin veroprosentin.
Miksi olet työmarkkinatuella jos et ole työkykyinen? Olen sen mukaan olet työkykyinen tai muuten olisit sairaseläkkeellä.
No sanopa se niille lukuisille lääkäreille jotka viisi vuotta ovat hutkineet eivätkä anna sairauslomaa, tee työkykyarviota tai laita kuntoutukseen. Mitenpä näitä työkyvytön itse pystyy tekemään? Kerro ihmeessä jos tiedät konstit! Otan mielelläni neuvoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Susanna Koski totesi jo vuosia sitten: "Metsät ovat yksi esimerkki, mutta missä tahansa liikkuu, niin tekemätöntä työtä löytyy kyllä, sitä ei vain aina huomata".
Se oli hänen vinkkinsä köyhyydestä ylipääsemiseksi. Ei muuta kuin metsään risuja poimimaan!
Se mua vaan on aina mietityttänyt, että kuka niistä risuista sitten maksaa? Kenelle menen niitä myymään ja miten? Vai olenko kerännyt niitä jonkun omistamasta metsästä ja en saisi niistä hyötyä? Alkaisinko tekemään risuluutia ja myymään niitä kirppareilla, vai pitäisikö ensin maksaa metsän omistajalle niistä risuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä sinulle paikka löytyy, tuskin menee edes kauaa (ellei asuinpaikkasi ole joku k
Löytyisi heti jos olisin työkykyinen. Monesta työpaikasta olen joutunut kieltäytymään. Asuntokin menisi myyntiin heti kun pääsisin tavaroista eroon. Muuttaisin ilomielin jonnekin muualle työn perässä, mikään muu ei estä kuin sairaudet ja myymätön asunto. Opiskella en saa työttömyyspäivärahalla enkä lainaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Susanna Koski totesi jo vuosia sitten: "Metsät ovat yksi esimerkki, mutta missä tahansa liikkuu, niin tekemätöntä työtä löytyy kyllä, sitä ei vain aina huomata".
Se oli hänen vinkkinsä köyhyydestä ylipääsemiseksi. Ei muuta kuin metsään risuja poimimaan!
Mainitsiko Koski, kuka siitä maksaa ja kuinka paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä urapolku hyllyttäjästä toimistoon on täysin mahdollinen.
Ystävästä tuli junansiivoajasta palvelujohtaja, noin vuodessa.
Mutta laajemmin ajateltuna; kun työhön kykenevänä myös teet jotain tuottavaa, varmistat sillä osaltasi, että yhteiskunnalla on varaa sinun eläke-etuisuuksiisi sekä hoivaasi. Eikö se merkitse tulevaisuutesi kannalta mitään?
Eli hän meni pieneen siivouspalvelufirmaan ja eteni myymään kys firman palveluja. En tiedä onko tuo ylennys vai mikä. Titteli on täyttä paskaa eikä kerro mitään.
Nuo siivousalan tittelit on näin ulkopuoliselle vähän hämäriä. Yhteen firmaan haetaan säännöllisesti "palveluvastaavaa". Työn kuvaus ilmoituksessa on kuitenkin yksinkertaisesti siivousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä sinulle paikka löytyy, tus
Mutta ethän sinä sitten ole osaamaton ja hyödytön työnantajien mielestä, vaan työkyvytön omastasi.
Ei kai tämä nyt työnantajien piikkiin mene, ettei löydy työtä jos itse arvioit olevasi liian sairas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä sinulle paikka löytyy, tuskin menee edes kauaa (ellei asuinpaikkasi ole joku k
En ole tuo kenelle vastaat, mutta olen 40-vuotias ja asun keskisuuressa kaupungissa. Työpaikkoja on kyllä täällä auki (tosin vähemmän kuin keväällä oli), mutta ei minua niihin huolita, vaikka haen kaikkea mahdollista. Esimerkiksi juuri hyllyttäjän, verkkokaupan keräilijän yms. töistä ei ole kertaakaan tullut hakemuksiin mitään vastausta. Miksi tulisikaan, kun opiskelijoita löytyy noihin hommiin mielin määrin. Sitä en sitten tiedä, miksi opiskelija on automaattisesti parempi työnhakija.
En kyllä ymmärrä, miksi asiallinen ja koulutettu keski-ikäinen on ihan paaria työmarkkinoilla, mutta näin se vaan tuntuu olevan. On ne kovapalkkaiset ja vahvasti verkostoituneet keski-ikäiset, joista headhunterit kilpailevat ja joilla on muhkea osakesalkku ja sijoitusasuntoja ja purjevene, ja sitten on... me muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä urapolku hyllyttäjästä toimistoon on täysin mahdollinen.
Ystävästä tuli junansiivoajasta palvelujohtaja, noin vuodessa.
Mutta laajemmin ajateltuna; kun työhön kykenevänä myös teet jotain tuottavaa, varmistat sillä osaltasi, että yhteiskunnalla on varaa sinun eläke-etuisuuksiisi sekä hoivaasi. Eikö se merkitse tulevaisuutesi kannalta mitään?
Eli hän meni pieneen siivouspalvelufirmaan ja eteni myymään kys firman palveluja. En tiedä onko tuo ylennys vai mikä. Titteli on täyttä paskaa eikä kerro mitään.
Nuo siivousalan tittelit on näin ulkopuoliselle vähän hämäriä. Yhteen firmaan haetaan säännöllisesti "palveluvastaavaa". Työn kuvaus ilmoituksessa on kuitenkin
Titteleillä yritetään saada nostettua työn arvostusta ja houkuttelevuutta. Olin itsekin myymälänhoitaja nimikkeellä töissä pienessä kaupassa ja nimike muutettiin myymäläpäälliköksi vaikka työ oli ihan samaa asiakaspalvelua ja hyllyttämistä koko ajan. Täysin turhaa puuhastelua jonka otin lähinnä kettuiluna työnantajan taholta. Olisi voinut keskittyä niihin oikeisiin ongelmiin joita oli hurjan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Et pääse edes sinne koska olet liian vanha. Eli unohda.
Pahin vika tässä tapauksessa näkyy olevan asennevamma ja lorvikatarri. Niilä ei pitkälle pääse. Kivempi ulista vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Pääsetkö helpolla omaa kokemusta ja osaamista vastaavaan työhön? No et välttämättä. Mutta pääset töihin. Tekemällä työt kunnolla ja osoittamalla työnantajalle vastuullisuutta ja halua edetä muihin hommiin, on mahdollista päästä myös roimasti eteenpäin. Ehkä ensin vaikka saatavuusvastaavaksi, sitten vaikka lähiesimieskoulutukseen tai sinun tapauksessa ehkäpä sinne markkinoinnin suuntaan konttorille. Tämä ei automaattisesti kestä vuosikausia. S-ryhmällä on hyvät mahdollisuudet kiivetä ylöspäin, jos vain itse haluaa. On monenmoista koulutusta ja ohjelmaa, mutta vaatii omaa aktiivisuutta. Helpolla ei kannata silti kuvitella pääsevänsä
Tämä naurattaa aina yhtä paljon. Miten joku oikeasti voi kuvitella, että jokaisesta sinnikkäästä ja ahkerasta lopulta tulee esimerkiksi esimies? Missä firmassa riittää jokaiselle haluavalle etenemismahdollisuuksia? Pitäisikö se nykyinen esimies savustaa pihalle, että me muut voitaisiin käydä kilpailmaan kuka pääsee tilalle, vai kuinka tässä uralla etenemisessä pitäisi edetä? Eikä työpaikan vaihto tee sen autuaammaksi. Ei ainakaan oman alani töissä niin kova tuuli käy, että niitä "hyllyttäjää" korkeampia paikkoja alvariinsa olisi auki, että jokainen haluava lopulta pääsee sieltä rivistä pois. Niihin samoihin hommiin voit kyllä siirtyä toiseen firmaan melko helpostikin.
Poika oli ekana opiskeluvuotenaan hyllyttäjänä ja eteni siitä peräti kassaksi. Ei ehkä onnistu liki kuusikymmentä täyttäneeltä. Opiskelijoita otetaan töihin, koska ei tarvitse maksaa mitään työkokemuslisiä ja joustavat töihin tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Olet negatiivinen. Työ on tie vaurauteen.
- Fagerström
Kokoomus ja Persut haluavat, että työnantajilla, ja yrittäjillä on halpoja, mielellään ilmaisia orjia käytettävissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä sinulle paikka löytyy, tus
Nuorille voi maksaa vähemmän. Nuoret ovat myös helpompia ohjailla. Eivät välttämättä tunne oikeuksiaan, eivät osaa kyseenalaistaa, ovat elämäntilanteensa vuoksi ehkä joustavampia jne. Nähty on. Jos joku puuttuu selkeisiin epäkohtiin, niin kyllä se on yleensä se paljon tehnyt ja kokenut keski-ikäinen. Eli hankala työnantajan tai esimiehen näkökulmasta.
itse alotin hyllyttäjänä ja siivosin pulloja ja talloin pahvilootia. nykyään muun vakuutuksia vakuutusasiamiehenä 30000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Poika oli ekana opiskeluvuotenaan hyllyttäjänä ja eteni siitä peräti kassaksi. Ei ehkä onnistu liki kuusikymmentä täyttäneeltä. Opiskelijoita otetaan töihin, koska ei tarvitse maksaa mitään työkokemuslisiä ja joustavat töihin tulossa.
Eikö se työtön viisikymppinen joustaisi töihin tulossa vieläkin paremmin, kun ei ole muuta kuin aikaa? Opiskelijan täytyy olla välillä opiskelemassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsetkö helpolla omaa kokemusta ja osaamista vastaavaan työhön? No et välttämättä. Mutta pääset töihin. Tekemällä työt kunnolla ja osoittamalla työnantajalle vastuullisuutta ja halua edetä muihin hommiin, on mahdollista päästä myös roimasti eteenpäin. Ehkä ensin vaikka saatavuusvastaavaksi, sitten vaikka lähiesimieskoulutukseen tai sinun tapauksessa ehkäpä sinne markkinoinnin suuntaan konttorille. Tämä ei automaattisesti kestä vuosikausia. S-ryhmällä on hyvät mahdollisuudet kiivetä ylöspäin, jos vain itse haluaa. On monenmoista koulutusta ja ohjelmaa, mutta vaatii omaa aktiivisuutta. Helpolla ei kannata silti kuvitella pääsevänsä
Tämä naurattaa aina yhtä paljon. Miten joku oikeasti voi kuvitella, että jokaisesta sinnikkäästä ja ahkerasta lopulta tulee esimerkiksi esimies? Missä firmassa riittää jokaiselle haluavalle etenemismahdollisuuksia? Pitäisikö se ny
Ihan sama asia naurattaa minuakin aina. Voi olla vaikea tapella itselleen paikka. Toki myöskään kaikista ei ole esimiehiksi,kaikkia ei sitten kiinnostakaan. Voi olla,että olet kiinnostunut,korkeampi palkka,status kiinnostaa, mutta sinusta ei oikeasti olekaan niihin saappaisiin. Aina ei välttämättä pääse just sinne minne haluaa.
sen verran yleissivistystä sentään, että eiköhän kyseessä ole ISS.
-eri