Jos menen 58-vuotiaana Prismaan osapäiväiseksi hyllyttäjäksi, miten se on tie vaurauteen
Mites yleneminen siellä Prismassa hyllyttäjän työstä? Pääsenkö helpolla siellä omaa, vuosikymmenien kokemusta vastaavaan työhön markkinoinnissa?
#sarkasmia
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeiän kynnyksellä pitäisi yhtäkkiä vaurastua? Olisit vaurastunut aiemmin.
Miksi muut saa vaurastua työtä tekemällä mutta työttömänä pitäisi olla tyytyväinen kun saa palkkaa saman kuin tukena saisi kotiin?
Miksi muut saa laskea kannattavuutta mutta työttömänä pitäisi ottaa vastaan työ josta joutuu velkaantumaan?
Miksi? Kerropa miksi?
Vierailija kirjoitti:
Susanna Koski totesi jo vuosia sitten: "Metsät ovat yksi esimerkki, mutta missä tahansa liikkuu, niin tekemätöntä työtä löytyy kyllä, sitä ei vain aina huomata".
Se oli hänen vinkkinsä köyhyydestä ylipääsemiseksi. Ei muuta kuin metsään risuja poimimaan!
Hän hoitaa eduskunnasta pudottuaan Vähässäkyrössä pientilaa johon kuuluu peltoa ja metsää. Hän arvosteli eduskunta-aikoinaan tippuneitten edustajien sopeutusrahaa, mutta alkoi tiputtuaan nostaa sitä.
Olen varma, että ap:n kysymykseen löytyy yksi tai useampiakin amerikkalaisia leffoja, jossa päähenkilö nousee ryysyistä rikkauksiin, täysin toivottomalta tuntuvassa tilanteessa. Lopuksi nai ökyrikkaan, mutta töykeän johtajansa nössöksi luullun pojan, joka loppua kohti kuoriutuu ituhipin kaavustaan ja lunastaa paikkansa isän silmissä, häikäilemättömänä yrityssaneeraajana. Hollywoodin takuutyötä ja lopuksi koko komeuden päälle on valutettu 5 galloonaa vaahteranlehtisiirappia.
Siitä ottamaan opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on osaamista markkinoinnissa, niin miksi et laita omaa firmaa pystyyn, vaan kitiset täällä?
Niin, miksei Suomessa ole 200 000 onnellista yrittäjää enemmän???
PS
🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Jos ei ammattitaito/jaksaminen riitä oman firman pyörittämiseen ja jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä, niin silloin teet jotain muuta. Eli menet hyllyttämään, jos se on se työ mitä saat. Jos olisi joku taidekoulutuksen saanut AP, niin heti käskettäisiin heräämään todellisuuteen, mutta kauppispohjalla saa kitistä?
Siksi että muut on itse hankkineet koulutusta ja työpaikan, ja elättävät itse itsensä.
Miksi muiden pitäisi elättää luokkia, joka voisi elättää ihan itse itsensä?
Nämä ketjut sataa kokkareiden laariin. En äänestänyt heitä, mutta jatkossa äänestän, kokeilu pitää saada loppumaan.
Hyllyttäjänä saat palkkaa ja voi palkasta säästää osakkeisiin. 20€/kk kuluttomaan indeksirahastoon niin 20 vuodessa sulla on 10000€. Ajattele ja vain 20€ kuukaudessa tarvii laittaa sivuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susanna Koski totesi jo vuosia sitten: "Metsät ovat yksi esimerkki, mutta missä tahansa liikkuu, niin tekemätöntä työtä löytyy kyllä, sitä ei vain aina huomata".
Se oli hänen vinkkinsä köyhyydestä ylipääsemiseksi. Ei muuta kuin metsään risuja poimimaan!Hän hoitaa eduskunnasta pudottuaan Vähässäkyrössä pientilaa johon kuuluu peltoa ja metsää. Hän arvosteli eduskunta-aikoinaan tippuneitten edustajien sopeutusrahaa, mutta alkoi tiputtuaan nostaa sitä.
Kokoomuslaisista - vastuu siirtyy kuulijalle kun kokoomuslainen avaa suunsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on osaamista markkinoinnissa, niin miksi et laita omaa firmaa pystyyn, vaan kitiset täällä?
Niin, miksei Suomessa ole 200 000 onnellista yrittäjää enemmän???
PS
🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Jos ei ammattitaito/jaksaminen riitä oman firman pyörittämiseen ja jos et saa koulutustasi vastaavaa työtä, niin silloin teet jotain muuta. Eli menet hyllyttämään, jos se on se työ mitä saat. Jos olisi joku taidekoulutuksen saanut AP, niin heti käskettäisiin heräämään todellisuuteen, mutta kauppispohjalla saa kitistä?
Olen FM. Enkä todellakaan seuraa tätä ketjua, jutelkaa keskenänne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsetkö helpolla omaa kokemusta ja osaamista vastaavaan työhön? No et välttämättä. Mutta pääset töihin. Tekemällä työt kunnolla ja osoittamalla työnantajalle vastuullisuutta ja halua edetä muihin hommiin, on mahdollista päästä myös roimasti eteenpäin. Ehkä ensin vaikka saatavuusvastaavaksi, sitten vaikka lähiesimieskoulutukseen tai sinun tapauksessa ehkäpä sinne markkinoinnin suuntaan konttorille. Tämä ei automaattisesti kestä vuosikausia. S-ryhmällä on hyvät mahdollisuudet kiivetä ylöspäin, jos vain itse haluaa. On monenmoista koulutusta ja ohjelmaa, mutta vaatii omaa aktiivisuutta. Helpolla ei kannata silti kuvitella pääsevänsä
Olen työskennellyt monessa yrityksessä markkinoinnissa ja sille alalle ei todellakaan otetan 58-vuotiasta parikymppisten joukkoon. Ei todellakaan.
Tuo selittääkin nämä nykyiset fantasiamainokset, joiden perusteella Suomessa asuu jumalattomasti afrikkalaisia, kaikki vauraaseen keskiluokkaan kuuluvia vailla Kelan asiakkuutta.
Siten että saat enemmän palkkaa kuin tukea ja voit säästää ja laittaa korkoa kasvamaan. Sivussa voit sitten tehdä lisätöitä. Vain verottajaa kiinnostaa, ei muita viranomaisia (Kela, työkkäri). Perusta vaikka verkkokauppa ja tienaa sillä lisää ja sijoita ne tulot. Hyllytyksen ohessa voit jemmata itsellesi tyhjiä laatikoita joissa postitat verkkokaupan ostokset. Näin minä tekisin. Lisäksi voisi tehdä keikkaa johonkin toiseen yritykseen. Voi että kun olisin työkykyinen, näin tekisin itse. Mutta ei, pitää kitua kotona työmarkkinatuella ja maksaa 20% veroa. Palkasta menisi alle 1%. Juuri sain uuden verokortin ja itku pääsi kun näin veroprosentin.
No onko sinulla parempaakaan tekemistä kuin hyllyttää Prismassa? Jos on, niin tee toki sitä, mutta jos vaihtoehtona on kotona makaaminen niin tee nyt jotai hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"omaa, vuosikymmenien kokemusta vastaavaan työhön markkinoinnissa"
Ei tuossa iässä sinua kuuluukaan työllistää, sinulla kuuluisi olla oma firma ja palkolliset. Jos et ole vuosikymmenien kokemuksen jälkeen valmis oman yrityksen perustamiseen, niin olet koko ajan pitänyt väärää fokusta.
Tuletko asiakkaakseni jos perustan firman. Laskutan 140 e h?
Jos teet hommaa, josta minun kannattaa maksaa 140€/h, niin kyllä.
Jos vaihdat tunnissa puimurin olkikelan laakerin pellon laidalla, maksan silmää räpäyttämättä hommasta 200€ + laakerin hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä urapolku hyllyttäjästä toimistoon on täysin mahdollinen.
Ystävästä tuli junansiivoajasta palvelujohtaja, noin vuodessa.
Mutta laajemmin ajateltuna; kun työhön kykenevänä myös teet jotain tuottavaa, varmistat sillä osaltasi, että yhteiskunnalla on varaa sinun eläke-etuisuuksiisi sekä hoivaasi. Eikö se merkitse tulevaisuutesi kannalta mitään?
Eli hän meni pieneen siivouspalvelufirmaan ja eteni myymään kys firman palveluja. En tiedä onko tuo ylennys vai mikä. Titteli on täyttä paskaa eikä kerro mitään.
hän meni suureen kansainväliseen konserniin ty
Ai niin anteeksi. Unohdin kääntää sinulle. Siinä siis kerrotaan, että yritys toimii yli 30 maassa, sillä on yli 350'000 työntekijää, sekä yli 4400 asiakasta.
Luokittelisin tuon suureksi kansainväliseksi konserniksi
Mielenkiintoista taktikoida itsensä jonnekin,tapella paikka itselle ja otetaanko sinut? miellyttääkö naama,sovitko porukkaan? mutta aina kannattaa yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Siten että saat enemmän palkkaa kuin tukea ja voit säästää ja laittaa korkoa kasvamaan. Sivussa voit sitten tehdä lisätöitä. Vain verottajaa kiinnostaa, ei muita viranomaisia (Kela, työkkäri). Perusta vaikka verkkokauppa ja tienaa sillä lisää ja sijoita ne tulot. Hyllytyksen ohessa voit jemmata itsellesi tyhjiä laatikoita joissa postitat verkkokaupan ostokset. Näin minä tekisin. Lisäksi voisi tehdä keikkaa johonkin toiseen yritykseen. Voi että kun olisin työkykyinen, näin tekisin itse. Mutta ei, pitää kitua kotona työmarkkinatuella ja maksaa 20% veroa. Palkasta menisi alle 1%. Juuri sain uuden verokortin ja itku pääsi kun näin veroprosentin.
Miksi olet työmarkkinatuella jos et ole työkykyinen? Olen sen mukaan olet työkykyinen tai muuten olisit sairaseläkkeellä.
Viera kirjoitti:
Hyllytys ois kivaa. Vähän kun mun leipätyö postissa
Työttömiä on esim. kirjoja hyllyttämässä kirjastossa saaden kolaukset ja 9:- kulukorvauksen. -Ns. oikeita töitä ei tahdo saada, kuten booomerit usein saivat. -0n myös huomattava, että mielekästä työtä vaille jäänyt ei yleensä tuota jälkeläistä. Mielekkään työn puuttuminen on melko vaisu panostus yritettäessä torjua jatkuvasti ja nopeutuen etenevää sukupuuttoamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeiän kynnyksellä pitäisi yhtäkkiä vaurastua? Olisit vaurastunut aiemmin.
Miksi muut saa vaurastua työtä tekemällä mutta työttömänä pitäisi olla tyytyväinen kun saa palkkaa saman kuin tukena saisi kotiin?
Miksi muut saa laskea kannattavuutta mutta työttömänä pitäisi ottaa vastaan työ josta joutuu velkaantumaan?
Miksi? Kerropa miksi?
täh. No siksi tietysti, ettei se työttömyystuki ole mikään ansaittu ja saavutettu etu. Se on avustus työttömyyden ajalle toimeentuloa turvaamaan. Täysin väliaikainen siis, eikä mikään vaihtoehtoinen tulonlähde työlle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi vaurastua? Aloita itsesi elättämisestä, kokeile edes.
Vaurastuminen olisi minun tapauksessani n 1400 e tuloja kuussa.
Joillekin vaurastuminen voi tarkoittaa jo 50150 euroa enemmän tuloja kuukaudessa. 150 eurolla ostaa jo kuukauden ruoat ilman, että pitää syödä koko aika vain pelkkää makaroonia.
Oho. 😮 Missä tällainen taikakauppa on? Ostin ruokaa pääasiassa huomiselle ja mukana jotain "lisukkeita" jotka riittää muutaman päivän (maitotuotteita, leipiä, hedelmiä, kasviksia...) ja maksoi 90 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kerropa miksi?
täh. No siksi tietysti, ettei se työttömyystuki ole mikään ansaittu ja saavutettu etu. Se on avustus työttömyyden ajalle toimeentuloa turvaamaan. Täysin väliaikainen siis, eikä mikään vaihtoehtoinen tulonlähde työlle.
tarkoittaa varmaan,että saat tuen,mutta joudut tekemään samoja hommia kuin se jolle maksetaa ihan palkkaa?
Eräänkin? Nimeä et tietenkään voinut laittaa😆