Mikä on typerin neuvo jonka olet koskaan saanut?
Typerin neuvo minkä minä olen saanut ihan mielenterveysalan työntekijältä on se, että katso telkkaria, kun ahdistaa. Ihan kuin tappoahistuksen aikana pystyisi keskittymään telkkari ohjelmiin.
Kommentit (28)
lol telkkari on se pahin ahdistuksen ja aivopesun aiheuttaja.. Mut joo, noita liukuhihna"terapeutteja" on paljon
Mulle sanottiin että ota K piikki, pysyt terveenä
Että jos on kerran kokeillut, ei kannata enää toista kertaa (se yksi kerta jo kertoo, että onko sinusta mihinkään vai ei).
Oman isäni kannustavia elämänohjeita. Koskee vähän kaikkea, mutta ainakin opiskelemaan hakemista ja uusien taitojen opettelua.
Sinusta voi tulla mitä vaan haluat.
Kun olin äärimmäisen ahdistunut, masentunut ja psykoottinen, niin minua neuvottiin lähtemään ulos reippaalle lenkille sillä se piristää. Ihan kuin siinä tilanteessa muka olisin pystynyt siihen, minä kun en juuri mitään muuta pystynyt kuin makaamaan sängyssä ja itkemään pahaa oloani. Jonain päivinä en edes syönyt juuri mitään muuta kuin yhden einesruoan ja pari banaania kun ei ollut voimia käydä kaupassa tai laittaa ruokaa.
Kun kerroin tuttavalle, että joutuu moneen kertaan aina kuukauden aikana selaamaan laskuja ja katsomaan eräopäivää, miettimään minkä pystyy maksamaan, minkä joutuu siirtämään ja mihin firmaan joutuu soittamaan ja anelemasn lisää maksuaikaa jne. niin hän sanoi kirkkain silmin: onko tullut mieleesi, että voisit laittaa laskut suoraveloitukseen niin niitä ei tarvitse silloin miettiä. Niin, siitähän sitä lisää rahaa tilille varmaan tuleekin.
Mikä tahansa neuvo. Mitä muut ihmiset minusta muka tietää? Itse tunnen itseni parhaiten, mitä haluan ja miltä mikäkin tuntuu. Ei ole virheitä, on vain elämää.
Perheterapeutti ehdotti, että jäisin miehelle velkaa siltä ajalta, kun olen kotihoidontuella, kun ex-mies vaati minulta asumisesta vuokraa, jota en kotihoidontuesta enää pystynyt maksamaan (ex omisti perintörahoillaan ostamansa omistusasunnon, jossa asuimme).
"Kannattaa nukkua silloin, kun vauva nukkuu". Juu, koliikkivauvan 15 min torkut , ja sitten taas huutoa... Ja vauvat ei TODELLAKAAN nuku 95 % ajasta!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jatkaa opinnot loppuun, vaikka ei kiinnosta.
Jos opinnot ovat aivan loppusuoralla niin silloin mielestäni kannattaisi jatkaa ihan loppun asti, koska se näyttää CV:ssä pahalta, että jättää kesken ja voit saada helpommin töitä kunnes olet saanut opiskeltua uuden tutkinnon. Jos jo opiskelun alkuvaiheilla huomaat ettei kiinnosta niin kannattaa miettiä mitä muita vaihtoehtoja on.
Laita vaan pää tyynyyn ja silmät kiinni niin kyllä se uni sieltä tulee.
Pää pystyyn ja reippaasti menoksi. No vi ttu kun ei vaan jaksa!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa neuvo. Mitä muut ihmiset minusta muka tietää? Itse tunnen itseni parhaiten, mitä haluan ja miltä mikäkin tuntuu. Ei ole virheitä, on vain elämää.
Kyllä, minä ainakin ajattelen niin, että moni tietää asioista paremmin kuin minä. Esimerkiksi ystäväni, joka toimii kokkina, tietää varmasti paremmin miten kokataan kuin mitä itse tiedän, ja mielelläni otan vinkkejä vastaan ihmisiltä, joilla on esimerkiksi enemmän ammattitaitoa kuin itselläni. Pääasia on muistaa ottaa neuvoja vastaan niiltä ihmisiltä, joilla on näyttöä siitä, että neuvo toimii heidän omassa elämässään. Esim. älä ota sijoitusneuvoja sellaiselta ihmiseltä, jolla ei ole mitään kokemusta sijoittamisesta, äläkä ota parisuhdeneuvoja sellaiselta, jonka oma parisuhde on aina ollut kaaosta.
Kannattaa hankkia lapsi, vaikka ei tuntuisi sille, ettei sitten ala kaduttaa joskus myöhemmin
Kun lapsena olin tulossa kipeäksi (kurkku kipeä ja huono olo), äiti sanoi, että mene ulos hiihtämään, raitis (huom. pakkkanen) ilma tekee hyvää. Ei prkle.
Löysin kadulta puhelimen, joku tuli siihen saarnaamaan: "Kannattaa varmaan palauttaa se omistajalleen." No älä helvetissä
Kannattaa jatkaa opinnot loppuun, vaikka ei kiinnosta.