IS: kosmetologi käyttää vain kolmea tuotetta iholleen
Puhdistustuote, kasvovesi ja kosteuttaja.
Tätä minä olen toitottanut palstalla jo monta kertaa! Minimalismi kunniaan! Ja iho kiittää.
Millainen ihonhoitorutiini sinulla on?
Kommentit (70)
Tietenkin silmän ympärysvoide olisi ihan hyvä vanhenevalle iholle lisäksi.
Ihoni tuolla reseptillä hyvä, vaikka en käy edes kosmetologilla. Ap
Käytän Kylie Cosmeticsin foaming face washia, vanilla milk toneria, vitamin c serumia, kosteusvoidetta ja kasvoöljyä. Niin ja silmänympärysvoidetta.
Vierailija kirjoitti:
retinolia käytän
Ja joudut käyttämään meikkiä, koska ihosi on niin punakka?
Vanha uutinen, mutta edelleen totta:
Vuosikymmeniä ihotautilääkärinä toiminut Terttuliisa Ahokas on sitä mieltä, että monimutkainen ihonhoito on turhaa.
https://www.iltalehti.fi/kauneudeksi/a/2016070721862473
Vierailija kirjoitti:
Käytän Kylie Cosmeticsin foaming face washia, vanilla milk toneria, vitamin c serumia, kosteusvoidetta ja kasvoöljyä. Niin ja silmänympärysvoidetta.
Ihosi on kuiva? Minulla seka. Ap
Hirveä määrä. Mä käytän vain apteekin perusvoidetta.
Samoin, hoitovettä, ehkä seerumia ja päälle kasvoöljyä. Muutaman kerran viikossa reseptillä saatavaa retinolia.
Pesu, kosteusvoide aamuisin ja A-vitamiinivoide iltaisin. Pesu Lv puhdistusgeelillä. Siis vain 3 tuotetta.
En jaksaisi enempää lutratakaan.
En tuota minimalistiksi kutsuisi. Itse käytin ennen vain perusvoidetta puhdistukseen ja kosteutukseen. Nykyisin olen lisännyt siihen kasvoveden ja silmänympärysvoiteen, koska aloin kärsiä atopiasta ja nämä kosteuttavat lisää. Käytän myös välillä myös seerumia. Öljyt ei sovi iholleni yhtään.
Minäkin olen kosmetologi (tosin en ole moniin vuosiin enää ollut alalla), käytän iholleni noin 6-8 tuotetta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin silmän ympärysvoide olisi ihan hyvä vanhenevalle iholle lisäksi.
Miksi? Sehän on vain ohuempaa kosteusvoidetta. Ei se ihmeitä tee.
Retinoli uudistaa ihoa mutta se voi uudistua vain tiettyyn rajaan. Retinoli pakottaa ihon uudistumaan nopeassa syklissä ja jossakin kohdassa uudistumis kerrat on käytetty loppuun koska solujen kyky uudistua on rajallinen. Sitten se onkin loppuelämä yhtä ryppyä ja laskosta.
Jotkut käyttää aurinkovoidetta pimeällä talvellakin. Se on oikeasti aikamoista myrkkyä ja kertyy elimistöön. Turha altistaa itseä sille silloin, kun aurinko ei edes paista.
Skippasin myös kasvoveden, on minun iholleni turha tuote.
Meikkejä käytän harvoin niin ihon hankaaminen kemikaaleilla on turhaa. Puhdistus ja kuivan ihon Decubal-voide apteekista, se riittää. Iho on sileä ja ikää jo 47v.
Keväästä syksyyn oliiviöljysaippua ja talvella kun iho kuivuu, niin pesu kosteusvoiteella. En jaksa nähdä mitään läträämisen vaivaa, iho hoituu kerran päivässä samalla kun käy suihkussa.
Toisaalla taas sanotaan kasvoveden olevan turha vaihe. Kannattaa varmaan hoitaa tai olla hoitamatta ihoaan juuri niin kuin parhaaksi itse näkee ja miten oma iho tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä. Mä käytän vain apteekin perusvoidetta.
Mä käytän Lidlin käsivoidetta. Tekee pehmeät kasvot.
retinolia käytän