Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäkohteliasta lähteä pois, kun puolison sukulaisia tulee käymään?

Vierailija
04.12.2023 |

Mitä mieltä? Lapsia haluavat tulla katsomaan. Tulen kyllä toimeen sukulaisten kanssa, mutta en viihdy ja tuntuu typerältä kun viipyvät monta tuntia ja haluaisin vaan pois tilanteesta. Onko epäkohteliasta jos alan viettää sen ajan muualla, menen vaikka lenkille tai ostoksille? Näkisin heitä silti jokatapauksessa useita kertoja vuodessa. Puoliso näkee minun vanhempiani noin kaksi kertaa vuodessa, kun ei usein jaksa lähteä mukaan kun käyn siellä lasten kanssa kerran kuussa. 

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avopuolison vanhemmat olivat ainakin aivan sekaisin, kun minä en henk. koht. ollut heitä poikansa kanssa käsi kädessä vastaanottamassa, kun tulivat tarkistamaan vuokraluukkumme. Toki palasin myöhemmin kaupoilta ja valmistin safkat. Olivat jo varmaan kehitelleet mielessään vaikka mitä draamaa. No, valtakunnassa oli kuitenkin kaikki ihan hyvin.

Vierailija
22/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Jos tuntee jonkin sukulaisen oikein samanhenkiseksi,sydänystäväksi jonka ehdottomasti haluaa tavata,niin silloinhan ei halua lähteä lenkillekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että miehille on hirveän tärkeää, että vaimo on hänen sukunsa ja varsinkin äitinsä ja siskojensa kanssa tekemisissä. Jotenkin se vaimon hyvyys ja kelpoisuus mitataan sillä, miten jaksaa mielistellä ja passata miehen sukua. Minulle on aivan sama ja jopa parempi, jos mies ei ole tekemisissä sukulaisteni kanssa. Itse sain kärsiä tämmöisestä miehestä, joka aina asetti synnyinperheensä minun edelle. Huokasin helpotuksesta, kun erosin enkä ole sen koommin hänen sukunsa tavannut. Että oli rasittavaa!

Vierailija
24/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lähden aina pois paikalta, tosin en asu miesystäväni kanssa. Kun ei ole yhteistä kotia, niin eihän sitten ole mitään yhteisiä vieraitakaan. 

Vierailija
25/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Vierailija
26/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sukulaiset tule sinua katsomaan. Mene vaan heti omille teillesi ja takaisin kannatta tulla vasta kun sukulaiset ovat lähteneet.

Vierailija
27/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että miehille on hirveän tärkeää, että vaimo on hänen sukunsa ja varsinkin äitinsä ja siskojensa kanssa tekemisissä. Jotenkin se vaimon hyvyys ja kelpoisuus mitataan sillä, miten jaksaa mielistellä ja passata miehen sukua. Minulle on aivan sama ja jopa parempi, jos mies ei ole tekemisissä sukulaisteni kanssa. Itse sain kärsiä tämmöisestä miehestä, joka aina asetti synnyinperheensä minun edelle. Huokasin helpotuksesta, kun erosin enkä ole sen koommin hänen sukunsa tavannut. Että oli rasittavaa!

Riippuu varmaan miehestä. Jos miestäkään ei kiinnosta tavata,niin ei hän ehkä odota vaimonkaan haluavan tavata. Tai mies haluaa mielistellä äitiään ja perhettään/sukulaisiaan,voi tottakai haluta olla kohtelias,joskus liiankin vaikka toiset olisivat ilkeitä/rasittavia. Joskus mies vaan haluaa kunnioittaa vanhempiaan,mutta vaimo ei tule toimeen näiden kanssa. Eikä tarvi olla kuin luonne-erot yms. eli ei riitaakaan, mutta ei vaan synkkaa. Mies ei välttämättä tätä ymmärrä?

Vierailija
28/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se on, mutta olen itsekin tehnyt niin useamman kerran. En vain aina jaksa, en millään.

Usein olen myös pohtinut, että jos kemiat kohtaisi ja heidän kanssaan olisi hyvä olla, en varmasti olisi juuri heidän takiaan lähdössä omasta kotoani muualle. Mutta pakko myöntää, että olen tavannut sellaisiakin ystävien tai poikaystävien vanhempia, joiden kanssa ei ole sellaista outoa, ahdistavaa oloa kuin appivanhempien.

Meillä on nykyään isohko koira, joka on osoittautunut luonteeltaan haastavaksi (varmaan tullut minuun, hah). Olen nyt lähtenyt koiran kanssa pitkälle lenkille jos appivanhemmat on tulossa kylään. Appi ei selvästi meinaa sietää koiraa, joten vetoan tähän ja painelen ovesta ulos. Joskus ovat vielä meillä kun tulen takaisin, jolloin kiroan pihassa hetken, kerään itseni ja sitten vain siedän tilanteen. 

Vierailija
29/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäs mikä on syy. Et siis siedä heitä, yritä edes lasten vuoksi näytellä.

Vierailija
30/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan yleensä rehellisyyttä, mutta keksi nyt vähän parempi selitys. Kauppaan, lenkille...😑

Vierailija
31/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epäkohteliasta. Minä silti poistun aina. En pidä mieheni sukulaisista ja on ihan sama mitä miettivät minusta.

Vierailija
32/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen esimerkin ja asenteen haluat antaa lapsille ihmissuhteissa ja sosiaalisissataidoissa? 

Normaalissa ja hyvässä parisuhteessa ollaan toisen rinnalla, vaikka siitä ei riemusta kiljuttaisi, eikä olisi hauskaa. 

Tietysti jokainen taaplaa tyylillään, mutta poissaolosi kertoo kaiken sinusta. 

Voi olla,että ap. on alussa ollutkin rinnalla, mutta huomannut ettei kemiat käy yhteen. Alussahan on ihan kohteliasta esiintyä yhdessä ja sukujuhlissa,mutta jos huomaa,ettei juttu niin luista eikä ole väliksi nähdä,niin näkee sitten mahdollisimman vähän. Tottakai joskus on nähtävä ihan kohteliaisuussyistä. Mutta jos ap. näkee heitä useamman kerran vuodessa jo muutenkin,niin ei minusta ole tärkeää jos ap. välillä on menoillaan samaan aikaan. 

Vierailija
33/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Toivottavasti he lähtevät tai jäävät aina pois, kun tietävät sinun olevan tulossa käymään tai juhliin.

Vierailija
34/63 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasikohan nämä rinnallanolosta ja epäkohteliaisuudesta paasaajat jotka ei ottaisi yällaista puolisoa että ap:n mies ihan suoraan sanoo ettei jaksa eikä hakua tavata ap:n sukua? :D miksette siitä sano mitään?

Vierailija
35/63 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todella epäkohteliasta. 

Vierailija
36/63 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasikohan nämä rinnallanolosta ja epäkohteliaisuudesta paasaajat jotka ei ottaisi yällaista puolisoa että ap:n mies ihan suoraan sanoo ettei jaksa eikä hakua tavata ap:n sukua? :D miksette siitä sano mitään?

En minä lähde kotoa pois, jos appivanhemmat tulevat kylään. Se tuntuisi tosi oudolta, mutta käyn vain pari kertaa heidän luonaan kylässä. Olen vaan  koti-ihmisiä, mutta en misään nimessä lähde vieraita karkuun. Olisihan se ikävää puolisoakin kohtaan.

Vierailija
37/63 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä lähde kotoa pois, jos appivanhemmat tulevat kylään. Se tuntuisi tosi oudolta, mutta käyn vain pari kertaa heidän luonaan kylässä. Olen vaan  koti-ihmisiä, mutta en misään nimessä lähde vieraita karkuun. Olisihan se ikävää puolisoakin kohtaan.

Ja ikävää lapsia kohtaan. Kun mummi ja pappa tulevat kylään, niin äiti lähtee pois. 

Vierailija
38/63 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi edes kuvitella tilannetta, että äiti olisi lähtenyt kotoa pois, kun isän puolen sukulaisia tuli kylään. 

Vierailija
39/63 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Eihän ne sinun sukulaisiasi ole. Mies hoitakoon omansa.

Vierailija
40/63 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se, mutta eihän sinun tarvitse käydä heidän luonaan kylässä, kuten ei miehesikään käy vanhempiesi luona kuin sen pari kertaa vuodessa. 

Appivanhemmat asuvat ulkomailla ja tulevat meille yleensä sitten pitkäksi viikonlopuksi, mutta kyllä minä sen kestän. Itse en käy edes joka vuosi heidän luonaan vaan mies hoitaa ne kyläilyt lasten kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi