Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäkohteliasta lähteä pois, kun puolison sukulaisia tulee käymään?

Vierailija
04.12.2023 |

Mitä mieltä? Lapsia haluavat tulla katsomaan. Tulen kyllä toimeen sukulaisten kanssa, mutta en viihdy ja tuntuu typerältä kun viipyvät monta tuntia ja haluaisin vaan pois tilanteesta. Onko epäkohteliasta jos alan viettää sen ajan muualla, menen vaikka lenkille tai ostoksille? Näkisin heitä silti jokatapauksessa useita kertoja vuodessa. Puoliso näkee minun vanhempiani noin kaksi kertaa vuodessa, kun ei usein jaksa lähteä mukaan kun käyn siellä lasten kanssa kerran kuussa. 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet pois vaan, ei se muille kuulu.

Vierailija
2/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pois vaan, ei se muille kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, varsinkin jos näette toisianne useamman kerran vuodessa. Minäkin livahdan joskus kotoa pois taktisesti kun miehen sukua on tulossa meille kylään (=katsomaan lapsia). 

Vierailija
4/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku hullu.

Vierailija
5/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meinasin jo kirjoittaa että hyvin voi mennä lenkille tai kauppaan, mutta kun aloitit laskemaan kumpi tapaa sukulaisia toisen sukulaisia enemmän, niin alkoi tuntumaan lapselliselta sinun käytös

Vierailija
6/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäkohteliasta. Minä en myöskään viihdy pitkään sosiaalisissa tilanteissa ja järjestän yleensä jotain menoa, esim. Työjuttuja, koiraharrastusmenoa. 

Vierailija
7/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus, on.

Vierailija
8/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus, on.

No eikä ole. Ne puolison sukulaisethan tulee sitä puolisoa katsomaan. Tai lapsia. 

Vierailija
9/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meinasin jo kirjoittaa että hyvin voi mennä lenkille tai kauppaan, mutta kun aloitit laskemaan kumpi tapaa sukulaisia toisen sukulaisia enemmän, niin alkoi tuntumaan lapselliselta sinun käytös

Ehkä AP sai mieheltä jotain kommenttia tästä ja jokin kommentti luultavasti inspiroi aloitusta. Minäkin sain eksältä kommentteja siitä, etten jaksanut viettää melkein joka viikonloppua hänen äitinsä patojen ääressä keskellä ei-mitään. Hyvä kun jaksoi itse kerran vuodessa raahautua minun vanhempieni luokse kylään.

Vierailija
10/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä on epäkoheliasta ja antaa sinusta todella huonon kuvan.

Kyllä sitä nyt pari tuntia jaksaa toisen sukulaisia, tai jos ne on niin hirveitä, että ei voi, en olisi moista puolisoa ottanut. Itse haluan, että puolison mukana saan mukavia sukulaisia ja ystäviä.

Vierailija
11/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus, on.

No eikä ole. Ne puolison sukulaisethan tulee sitä puolisoa katsomaan. Tai lapsia. 

Normaalisti tulevat tapaamaan nuorta paria, molempia. Omaa lastaan ja hänen puolisoaan.

Vierailija
12/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kasvattatko lapsistasi samanlaisia, tehdään vain kaikkea kivaa.

Vierailija
13/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko epäkohteliasta, kun puoliso kutsuu kavereitaan kylään vain silloin, kun itse olen poissa kotoa?  Jotenkin noloa tulla kotiin ja kuulla, kun kaveri on joko juuri lähtenyt tai tulee jopa ovissa vastaan eli on lähtenyt vasta tullessani pihaan. 

Onko se mustasukkainen kavereistaan tai minusta? Sitä olen joskus ajatellut.

Vierailija
14/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on erittäin epäkohteliasta. Miten edes mietit moista. Sen lisäksi on epäkohteliasta olla siinä seurassa hiljaa. Kokeilepa ihan huviksesi olla kiinnostunut vieraistasi ja heidän kuulumisistaan, voit yllättyä (ja yllättää) iloisesti. Veikkaan, että sillä on myös suotuisia vaikutuksia suhteessa puolisoosi.

Mä olisin ikionnellinen, jos olisi vielä kyläileviä sukulaisia. Vaan kun ei ole enää ketään.

Vierailija
15/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset ovat omituisia nykyisin.

Vierailija
16/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että on ihan sama missä olet silloin jos eivät sinun takia ole tulossa. Minun äitinikään ei koskaan lähtenyt melko lähellä asuvia appivanhempiaan katsomaan, koska eihän heille äitini tapaaminen ollut tärkeää, vaan oman poikansa ja lastenlastensa. Äiti sai silloin hetken omaa aikaa kotona ilman meitä. 

Vierailija
17/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan kyläillyt mieheni sukulaisten kanssa. He eivät ole mitään sukua minulle ja häntähän he haluavat tavata. Olemme 40+ uusperhe ja meillä on hyvin selkeä ero kummankin suvun kanssa. Ehkä se on eri asia nuorilla ja ydinperheissä tai jollain maaseudulla, missä miniän ajatellaan vsnhanaikaisesti siirtyneen osaksi miehen sukua.

Vierailija
18/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen esimerkin ja asenteen haluat antaa lapsille ihmissuhteissa ja sosiaalisissataidoissa? 

Normaalissa ja hyvässä parisuhteessa ollaan toisen rinnalla, vaikka siitä ei riemusta kiljuttaisi, eikä olisi hauskaa. 

Tietysti jokainen taaplaa tyylillään, mutta poissaolosi kertoo kaiken sinusta. 

Vierailija
19/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus, on.

Normaalisti tulevat tapaamaan nuorta paria, molempia. Omaa lastaan ja hänen puolisoaan.

No eikä tule. Omista sukulaisistaan ne ihmiset on kiinnostuneista, ei jonkun puolisoista. 

Vierailija
20/63 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuuden vuoksi olisin jonkin aikaa, mutta jos tuntien seurustelu on uuvuttavaa, lähtisin sen jälkeen. Tai lähtisin jo etukäteen ja tulisin menoistani myöhemmin. Asian voinee sopia puolison kanssa näin eikä vieraille tarvitse sen enempää päällekkäisen menon syytä selvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan