Työpaikan sähköpostiviestintä, ei alkutervehdystä
Menin uuteen työpaikkaan ja olen hämmentynyt, että esihenkilö ja osatyökavereista aloittaa sähköpostin mielestäni tylystä ilman mitään "hei" tai "moi" aloitusta. Se tuntuu jotenkin tosi tökeröltä. Itse vastaan noihin aloittaen normaalisti Hei ja vasta sitten itse asia. Mitä mieltä olet, onko tuo jotain uutta nykyaikaa, josta en taas ole perillä vai vaan tökeröä? Pikaviesteissä ymmärrän paremmin tervehdyksen puutteen, mutta sähköpostissa en. Eivät ole edes nuoria vaan joko samaa sukupolvea tai vanhempaa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ja moi vasta tökeröä onkin.
Miten sä aloitat työpaikalla sähköpostiviestin?
ap
Moikkuli moi pikku päivänsäteeet
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen esihenkilöni lähetteli sähköpostit yleensä niin että niissä luki vain FYI tai FYA ja sitten oli forwardoitu viesti tai liitetiedosto.
FYI tarkoitti että viestin käsittelemä asia oli tarkoitettu minulle tiedoksi (=For Your Information) ja FYA että minun odotettiin tekevän asialle jotakin (= For Your Action).
Lppulta vastasin hänelle FU2 ja vaihdoin työpaikkaa.
No mitä korulauseita hänen olisi pitänt lisäksi kirjoittaa? Tuohan on ihan ok juttu.
Samaa ihmettelen. Mun pomo käyttää noita samoja termejä. Minä taas jaan usein nuo samat viestit alaisilleni. Lisään vain "tiedoksi" tai "tiedoksi ja toimeksi". Viestejä tulee valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähetän töissä yli sata s-postia päivässä. En ala jokaista niistä moikkauksilla. Ehkä aamun ekassa viestissä jaksan moikkailla työkavereita.
Varmaan chatista tuo tapa on jäänyt itselle. Käytimme ennen Teamsin chattia aktiivisesti, mutta hyvinvointialueen kieltäessä sen on sisäisen sähköpostin määrä lisääntynyt valtavasti ja korvanneet sen chatin.
Täh? Miksi ihmeessä hyvinvointialue on kieltänyt chatin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähetän töissä yli sata s-postia päivässä. En ala jokaista niistä moikkauksilla. Ehkä aamun ekassa viestissä jaksan moikkailla työkavereita.
Varmaan chatista tuo tapa on jäänyt itselle. Käytimme ennen Teamsin chattia aktiivisesti, mutta hyvinvointialueen kieltäessä sen on sisäisen sähköpostin määrä lisääntynyt valtavasti ja korvanneet sen chatin.
Työnantajalla on tietyin edellytyksin oikeus työntekijän työsähköpostiosoitteeseen. Chatiin tätä oikeutta ei ole. Esim jos työntekijä sairastuu työnantaja saa hakea viestejä tietojärjestelmän pääkäyttäjän avulla viestin lähettäjän, vastaanottajan tai otsikon perusteella jonkun asian saattamiseksi loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan chatista tuo
tapa on jäänyt itselle. Käytimme ennen Teamsin chattia aktiivisesti, mutta hyvinvointialueen kieltäessä sen on sisäisen sähköpostin määrä lisääntynyt valtavasti ja korvanneet sen chatin.
Työnantajalla on tietyin edellytyksin oikeus työntekijän työsähköpostiosoitteeseen. Chatiin tätä oikeutta ei ole. Esim jos työntekijä sairastuu työnantaja saa hakea viestejä tietojärjestelmän pääkäyttäjän avulla viestin lähettäjän, vastaanottajan tai otsikon perusteella jonkun asian saattamiseksi loppuun.
no huh. enpä ole kuullut että koskaan olisi ollut tarve penkoa työntekijän sähköposteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietosuojasyistä. Myös teams-ryhmät tiedostoineen kiellettiin "läpinäkyvyyden ja yhdenvertaisuusen vuoksi".
En laita tervehdystä, jos jatkan vanhaa keskustelua.
Tulisit hulluksi meidän työpaikalla. Sisäiset sähköpostit menee joskus ilman aihetta ja sisältöä jos nopeasti lähetellään liitteitä. Joskus tulee työkaverilta vastaus kuva-arvoituksena, giffinä tai huonona meemimä. Viimeksi perjantaina lähetin työkaverille kuvan gorillasta murskaamassa tietokoneensa kun työkaveri lähetti lisätiedot tekemääni tekniseen piirustukseen juuri kun olin saanut 20 piirustusta valmiiksi joihin tuo uusi tieto piti päivittää ja plotata koko piirustussetti uudestaan.
Ollaan ihan aikuisia diplomi-insinöörejä. Luovalla alalla kukaan ei tosin katso hassusti pienestä hassuttelusta.
Asiakaspostit ja virallisemmat esim. ylemmässä asemassa olevien kanssa postit menee tietysti normaalisti....ellei ne sitten itse ensin aloita pelleilemään.
Eli selkeästi ja ytimekkäästi kerrottu mitä sinulta odotetaan.