Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume, mutta pelkään olevani äärimmäisen huono äiti

Vierailija
04.12.2023 |

Lyhyesti: olen introvertti, tarvitsen paljon omaa aikaa, olen myös kokenut töiden vuoksi lievän burn outin, ja tuntuu että sen jälkeen uuvun ja kuormitun helposti.

Pelkään, että olen huono ja uupunut äiti enkä jaksa lasta. Etenkin, kun lapsi kasvaa kouluikään. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen introvertti, mutta äitiys on ollut paras asia elämässäni. Vauva- ja taaperoaika oli molempien kanssa ihanaa ja nautin todella paljon siitä vauvakuplasta, jossa sain olla ihan itsekseni tai perheen kesken. Nautin tavallaan siitä mökkihöperyydestä pientem lasten kanssa, joka on monille muille taas turhan raskasta.

Isoin haaste on ollut vilkkaasti sosiaalisen työelämän yhdistäminen lapsiperhearkeen. Lasten melu häiritsi välillä, mutta koitin sopeutua. Nyt kun ovat jo melkein teinejä, niin moni asia helpottunut. Eivät vaadi minua aina mukaan vaan liikkuvat kavereiden kanssa, kotona voidaan sitten touhuta omissa oloissa, mikä on vaan mukavaa.

Mulle perheen seura ei aiheuta ahdistusta (melu toki joskus), vaan isoin haaste on muu sosiaalinen kanssakäyminen perheen ulkopuolella. Toki kotona on vähemmän mahdollisuuksia palautua, mutta puolison kanssa voi sopia myös siitä, että molemmille jää aikaa olla välillä myös yksin.

Yksi kuormittava tekijä on myös se jos alkaa liikaa suorittamaan vanhemmuutta. Kannattaa pitää rima matalalla, niin säästyy paljolta turhalta. Rohkeasti vaan kohti haaveita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä