Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä pihistät tänä jouluna?

Vierailija
04.12.2023 |

Tänä vuonna itselläni mennyt äkillisiin pakollisiin menoihin reilu 4000€, viimeisimpänä auton hajoaminen ja korjaus a 750€. Säästötilin pohja häämöttää eikä säästettyä saa samalla tavalla kuin ennen kaikkien nousseiden kustannusten takia. Eipä tarvitse ostella lahjoja tai suunnitella lomamatkoja.

Mistä sinä olet pihistämässä tänä jouluna?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Löysin tänään minun rahakätköstä 2 000 euroa. Muistin, että se on tyhjä, mutta muistin väärin. Lasten lahjat on jo hankittu, joten en saa tuota summaa enää jouluun menemään. Mutta kiva tietää, että ei tarvitse miettiä onko varaa siianmätiin.

Vierailija
42/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee joulutorttuja enkä pasteijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä lähikaupoista, kuten aikaisempinakin kuukausina...

Vierailija
44/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pihistellä kun elämme muutenkin vaatimattomasti. Laatikot ei paljon maksa itse tehtynä, muutama valmiskinkkusiivu kaupasta ja vähän kaloja. Katkarapusalaatti täytyy saada ja jälkiruokaa.  Yksi joulukukka riittää ja muutama kynttilä, suklaata. Vanha tekokuusi ja koristeet,  vanhat kyntteliköt. Joululahjan ostan miehelleni ja hän minulle, ei muita lahjoja. Joulutervehdykset sähköisesti. Jonkun mielestä varmaan ankeaa mutta me tykätään. Alesta katson sitten jotain uutta vaatetta itselleni.  

Olemme keskituloinen,  keski-ikäinen lapseton pariskunta. 

Vierailija
45/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai mä nyt sitä täällä paljasta!

Vierailija
46/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta mahdollisesta pihistetään paitsi joululomasta (sovittu jo), joulukuusesta (naapurin metsästä lahjana), joulukukasta (saan töistä joulumuistamisena) ja toivottavasti hetken hyvästä mielestä. Kuukauden sisällä mennyt 2700 e eläinlääkäriin, 1700 e auton remppaan ja lisäksi osa joulukuun palkasta menee yliprosentille, joten käteen tulee normaalia pienempi summa.

Kahden aikuisen perheessä on ihan hyvä nipistää, lahjoja ei nyt tartteta ja naapureille / tutuille viedään muistamisina itse tehtyjä hilloja ja leipomuksia, ei tule kalliiksi. Ihan normaalisti kaunistetaan ja koristellaan talo ja syödä nyt tarvitsee joka päivä muutenkin, ei ne jouluisemmat syötävät paljon kalliimmaksi tule kuin joku muukaan, kun ei tee ylimäärin kaikkea. Eiköhän tästäkin hetkellisestä talouskriisistä taas selvitä.

Vierailija
47/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en muista suklaarasioilla tms pikkulahjoilla ystäviä ja tuttuja kuten aiemmin. Tuossa säästää jo muutaman kympin.

Ostan vain lapselleni lahjoja. Itselleni käärin pari käyttötavaraa paketteihin että voidaan todeta että äitikin oli kiltti :)

Rakastan mätiä ja graavilohta joten käytän säästyneet rahat niihin. 

Ajattelin myös että syömme jouluisesti vain 24.12  ja 25.12. Sitten voikin palata jo tavallisiin ruokiin.

Tärkeää on uskaltaa vain sanoa ääneen jos sitä rahaa ei ole. 

Vierailija
48/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita  joulukortteja ollenkaan .

Vierailija
49/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka vuosi ostanut joulukortit ja postimerkit n. 25kpl yhteensä, en edes edullisimpia mahdollisia kortteja. Tänä vuonna en lähetä joulukortteja kun parille "älyttömälle" vanhalle sukulaiselle, muille "kortti" whatsapin tmv. kautta.

En myöskään aio ostaa kun minibudjetin lahjat, esim. läheisimmille (sisarukset ja heidän lapset, täti ja setä, omat vanhemmat ymv.) olen yleensä ostanut n. 50e/hlö arvoisen lahjan, nyt pyrin keskimäärin 20e/hlö budjettiin, ehkä niin että aikuiselle vaikka glögipullo ja lapselle joku arvokkaampi tmv.

Kallistunut elämä, ihan siis ruoka ym. tekee sen, ettei ylimääräistä enää ole. +Haluan varautua siihen jos hallituksen kuningasideat toteutuvat/niiden mahdollisiin vaikutuksiin palkkaan (esim. paikallinen"sopiminen" tai vaikka palkaton 1.sairauspäivä jne.) jos palkka tippuu. Esim. Vaikka 1 palkatonta saikkupäivää tekee -200e käteen jäävstä rahasta.

Vierailija
50/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties vähemmän joulusuklaata.  Ne myös väsyttää (sokeri) ja lihottaa, joten hyödyllinenkin vähennys.

Vierailija
51/51 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä tai aihetta miksi pitäisi pihistellä.