Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~PCO-PLIKAT TAMMIKUU~~

04.01.2007 |

Piti oikein silmiä hieraista, että eikö ole vielä tammi-pinoa...ompas täällä taas hiljaista kuin huopatossutehtaassa!

Joulu oli ja meni ja lapsetkin olivat olleet ilmeisesti kiltteinä, koska se Joulupukkeli (tyttäremme nimitys Joulupukille) kantoi taas tuvan täydeltä paketteja.

Uusi Vuosi on alkanut rauhallisesti ja olemme olleet kaikki terveinä, iso kiitos siitä! Ja jos hyvin kaikki sujuu niin loppuvuodesta meitä on sitten yksi enemmän! kyllä! Luitte aivan oikein! Olen vihdoinkin saanut mieheni houkuteltua hoitoihin, ensi viikolla olemme menossa suunnittelemaan uutta inseminaatiota...olen niin tohkeissani, etten meinaa nahoissani pysyä :)

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia, miten meni pyhät ja kuinka on alkanut uusi vuosi 2007?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottelen vaan että ollaan kyllä hengissä juu ;) Ei vaan kerkiä enää täällä palstailemaan samaan tahtiin kin ennen.meidän päivät täyttää nauravainen 5½kk vanha ilopilleri. 74cm vaatteita käytellään ja kokoakin on lähemmäs 8,5kg. Juuh eli aika jööti on tuo kaveri jo. Tänään surin sitä että jäppinen alkaa olla jo " iso poika" eli tuntuu että joku varasti sen vauvan täältä liian äkkiä. Kova yritys on ryömiä eteenpäin. Tavaroita näperrellään käsissä joka päivä.Kikatetaan ja nauraa kujerretaan mamman jutuille lähes kokoajan. Eli oikea päivänsäde siis.

Vilkutukset kaikille plikoille.Käyn kyllä välillä kurkkimassa täälläkin. (näin öisin)

T:Piippuli ja poju

Vierailija
2/21 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Ronjoolla kova kiire päästä kasvattamaan masua :) Ihanaa, toivottavasti seuraavaksi osuisi ajoitus kohdilleen!

H-R: Kurja, että teillä sairastellaan aina vaan. Jospa se siitä! Vähänkös oot muuten hyvin saanut itseäsi niskasta kiinni ja kilot tippuneet.

Osse: Vai Hollantiin suuntaatte. Toi passikuvan saaminen onkin varmaan temppu sinänsä, oon vaan kuullut et se on pirun vaikeeta ihan pikkasilla et kelpuuttavat kuvan. Hassua sinänsä, kun ei siitä kuvasta tunnista varmaan edes vuoden päästäkään.

Kiva oli kuulla Piippulin ja Tuankin kuulumisia :)

Meillä poika on 8,5 Kg ja 68,5 cm. Käytössä alkaa jo 80 cm vaatteetkin jäädä pieniks...hui, kuin nää kasvaa ihan hurjaa vauhtia! Kovasti kääntyillään, jokelletaan ja ollaan itse ihanuus (kunhan vaan osaa laittaa ajoissa nukkumaan ettei mee yliväsyneeks). Kovasti pitäisi vaan istua ja olla kaikkea touhuamassa. Missäs se mein pikku vauva onkaan. Ja niinpä täällä alkaa vauvakuume hieman nostaa päätään :) Oikeastaan ehkäisyä ei olla vähään aikaan käytetty mutta silti ei vielä varsinaisesti yritetä. Mulla olleet jopa 2 menkat, ekat alkoi samantien kun lopetin täysimetyksen 4kk iässä. Eli ihmeen säännöllisesti tulleet.

Mutta nyt pehkuihin kerrankin ajoissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni Ossella passikuva? Se voi olla aikas haastavaa, mutta kuvaajat osaavat kyllä yleensä asiansa. Nappaavat sekunnissa sen kymmenen kuvaa, niin kyllä niistä joku osuu kohdilleen :)

Muilla(kin) pienoiset vain kasvat hurjaa vauhtia! Ensimmäisen vuosi tuntuu kyllä menevän kuin siivillä, niin paljon ja nopeasti sitä koko ajan opitaan uutta :)

Mutta nyt pitää malttaa nukkumaan, ei auta vaikka kuinka haluttaisi lukea (eilen) alkaneen kurssin kirjoja.

Mitä kuuluu (H-R):lle?

Vierailija
4/21 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin saan kirjoitettua. Meidän neiti on jo 3kk! Jännityksellä odotan ensi viikkoa, silloin tulee vuosi punktiosta ja siirrosta, tuntuu niin käsittämättömältä... että tuo neiti tosiaan on täällä vaikka silloin olin ihan varma, ettei tästä mitään tule.

Pari viikkoa sitten kokoa oli 61cm ja vähän yli 6kg. Oikein nätti tyttö se minusta on, tosi aurinkoinen ja iloinen. Paitsi eilen sai jonkun kipukohtauksen, ilmeisesti vatsaa väänsi, eikä meinannut millään itku taittua. Supolla sitten saatiin itkut vähenemään ja perään neiti nukkuikin 4 tunnin unet.

Ollaan puuhaamassa asunnon vaihtoa, eilen oltiin rakennustyömaalla katsomassa ja siihen perään kaakelikaupassa. En meinaa housuissani pysyä, johan edellisestä remontista on melkein vuosi. :) Heinäkuussa päästään muuttamaan, jos aikataulut pitävät. Saadaan vihdoin se piha, pieni mutta väliäkös tuolla.

ronjoolle kovasti onnea inssiin!

Me ei vielä ole käyty siellä kuvassa, kun reissuun lähdetään tosiaan vasta huhtikuun lopussa. Aattelin, että otatan mahdollisimman lähellä reissua, että näyttäis edes silloin suurin piirtein samalta. :)

Ollaan aloiteltu myös kestovaippakokeilua, eilen päivällä käytettiin paria, mutta en vielä ollut oikein vakuuttunut niiden toimivuudesta. Ehkä kuitenkin syy on enemmän mun osaamattomuudessa vielä, joten en vielä luovuta, kun kerran tuli muutama ostettua ja osan sain käytettyinä.

Jaahas, pitäis siivoilla vähän, kun tulee vieraita. Ihanaa vauva-arkea kaikille!

-Osse ja typykkä 3kk

Vierailija
5/21 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä jo helmikuu hyvässä vauhdissa, mutta samapa se! ; ) Jos tehdään vasta maaliskuussa uusi pino!

Ihan nopeasti vaan kommentoin Osselle tuota kestovaippahommaa (meilläkin nimittäin osakestoillaan!):

Eli älä missään nimessä masennu alun ongelmista, niitä on varmasti kaikilla! Varsinkin jos on ihan uudet vaipat käytössä, ne vaatii muutaman pesun ennen kuin saavuttavat imutehonsa. Ja sellainen juttu vielä, että me alettiin kestoilu esikoisen kanssa vasta kun poika alkoi syödä kiinteitä, ja kakkakin muuttui kiinteämmäksi ja mikä tärkeintä, sitä kakkaa ei ollut joka vaipassa! ; ) Joten jos tuntuu, että nyt tulee liikaa kakkapyykkiä, niin odota muutama kuukausi ja koita sitten uudestaan. No, sitten tietenkin nämä nykyiset vaipat on jääneet pieniksi, mutta uudet vaan sitten kokeiluun..!

Olet muuten varmaan löytänyt jo kestovaippainfon sivut?

Meidän perheestä sen verran, että hyvin täällä jaksetaan. Ja kovasti kasvetaan: vauva 5kk 9,5kg ja 71cm! Perunaa menee jo iso annos iltaisin, tosin ei se yöuniin ole vielä vaikuttanut toivotulla tavalla; heräilee syömään edelleen aika tiuhaan... zzz...

-Tua

Vierailija
6/21 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut saavani kokea tätä onnea... Keskiviikkona pamahti veritestistä (joka tiistaina otettiin) plussa - Hcg 147... Meni elämä ihan onnesta sekaisin...

Taustaa sen verran, että tuolla lapsettomuuspuolella olen pinoutunut mm PCO-plikoissa (se pino kyllä on kuivunut kasaan viime aikoina). PCO-diagnoosin sain 03/01, ja ekasta Clomikierrosta tuloksena on tyttö 01/02. Kakkosta on ylitetty 06/04 alkaen. Clomifenille kehittyi resistenssi, niillä saatiin aikaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05 jolloin menetin toisen munatorven. Keväällä 06 mentiin hoitoihin yksityiselle, eka ja ainut IUI tehtiin 08/06, josta negaa. Eka IVF tehtiin 11/06 jos negaa, mutta 12 alkiota saatiin pakkaseen. Nyt siis ekan IVFn eka PAS toi plussan... yksi alkio siirrettiin. Ultra olis sit 9.3... Siinä olis seuraava etappi minne jännätä...

Molempien vanhemmat tietää plussasta, kun ovat olleet tässä hoitoprosessissa " hengessä" mukana. Toisen vanhemmat jopa rahoitusapuna. Mun ainut veli tietää ja paras ystävä. Muut saavat odottaa ultraan asti, monelle ei vielä uskalla kertoa. Tuleva isosisko saa myös vielä odottaa tietoa...

Mutta, halusin vain tulla teidän kanssa jakamaan tämän iloisen asian.

Kuulumisiin -Auris- (viikkoja en osaa laskea PASsista, vikat menkat alkoi 22.1. ja siirto oli 8.2) (Jos joku vaikka osais laskea mun viikot...)

Vierailija
7/21 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Auris! Ja ONNEA!!! : ) Valitettavan hiljaista on nykyään tässäkin pinossa, mutta jospa se uusien plussalaisten myötä taas virkistyisi..?

Mistä tulikin mieleeni ronjoo..! Mikäs on tilanne teillä? dbdbdb

-Tua : )

Vierailija
8/21 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, tervetuloa tänne puolelle!

Meidän typykkä oppi tällä viikolla kääntymään selältä mahalleen ja se vei myös yöunet... jostain syystä siis heräili parina yönä tunnin välein, ilmeisesti halusi treenata yölläkin tai sitten oli lihakset kipeenä uudesta liikkeestä. Viime yö meni jo paremmin, normaaleilla kahdella syötöllä. Juttuakin tulee hirveesti, aamu-unet jäi multa väliin, kun mies vaihtoi vaippaa ja typy piti jotain esitelmää niin, että meinasin kuolla nauruun itekseni sitä kuunnellessa. :)

Eipä muuta, ens viikolla olis neuvola, mutta joudun sen perumaan, ku pitää lähteä äidin luo. Sitä seuraavalla onkin taas rokotetutkimukseen aika.

Että tällasta, jätettiin tänään muskari välistä, kun olin niin väsynyt ja tultiin veljelleni evakkoon. Täytyy mennä nauttimaan kevätkääryleitä!

-Osse ja typy 3,5kk

Vierailija
9/21 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerronpa tässäkin ..

pas-sintti syntyi 20.2. suunnitellulla sektiolla klo 8.39.

POIKA oli 3700g ja 48cm pitkä. pipon koko 35cm.

tänään kotiuduttiin, voidaan molemmat mainiosti =)

sektio oli ihan ok, voisi sanoa että jopa positiivinen kokemus.

...vaikkakin olen kyllä aika kipee vielä.

-ennis- ja sisu 4päivää..

Vierailija
10/21 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvauutisia täällä taas!!

-Osse ja typy 3,5kk

Vierailija
11/21 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana ONNEA AURIKSELLE PLUSSASTA JA LÄHETÄN SAMALLA VAHVOJA TARRASUKKIA SINNE MASSUASUKILLE=) Tuu kertoilee sit ultra kuulumisia!

Ja ENNIS TUHANNESTI ONNEA KOKO PERHEELLE PIKKU PRINSSIN JOHDOSTA!!

Dodii...siis, hö, mä en kiireissäni oo lainkaan huomannu täällä käydessä että plikat kirjoittelee vaan tammikuun pinoon=) Oon vaan äkkiä katellu ettei pco plikkojen helmikuuta ole, enkä oo aloittanut itsekkään=/ No, parempi myöhään ku ei milloinkaan=)

Mitä, mitä RONJOO!!!??? No, mitä kuuluu??? Onko pillerit syöty?? Mikä on aikataulu ja missä mennään?? Kyselee utelias " sisko" =;)

Kovasti näyttää vauvat kasvavan ja jos on A iso poika, niin näyttää sitä olevan myös Piippulin ja Tuan pojat=) Ja Ossen pikku pikku prinsessakin upeesti kasvaa=) On vaan niin suloinen pikku prinsessa, kuin nukke, tän meitin iso A:n rinnalla=) Meillä A tänään 9kk ja viime viikolla olimme nvolassa niin pituutta pojalla 80.6cm ja painoa 11kg!!! Että on siinä äidillä kantamista. Nousemisesta kun ei ole tietoakaan ja vartta muuten riittää ja riittää kun sängystä laitojen yli nostaa. A vasta ryömii mutta sitäkin todella vauhdilla=) Ja loput auttaa sisko=;)

Vaan sairastelut meillä senkun jatkuu=( Tälläkin hetkellä A jälleen korvatulehduksessa. Lokakuussa tuli se eka tulehdus ja siitä nyt sitten 4kk eteen päin oli tämä kuudes=( No, korvapolilla on käyty ja vasen korva jo liimakorva, joten aikaa putkitukseen odotamme. N sen sijaan oli pari viikkoa sitten jo kolmannen kerran putkituksessa ja nyt sitten keskitytään hänen astma tutkimuksiin. No, mutta eiköhän tämä tästä, kun ite pysyis terveenä. Painon pudotuskin on jämähtänyt ihan totaalisesti, kun väsy painaa sitä ei vaan saa niskasta kii. Mutta onhan noita takana jo 16kg että pitäis olla tyytyväinen....mutta...edessä vielä se 9kg...No, jahka tuo kevät tuosta alkaa ja saadaan lapset kuntoon.

Mutta tällaista siis täällä. Mitäs teille muille?

-H-R vanha ja lauantaina vanhenee lisää=(, N 3V2kk ja A 9kk-

Vierailija
12/21 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, juu sisso miten se loppu vuosi sitten otti ja meni! Ja tuntuu jotta eipä toiseksi jää tää uusi alkanutkaan vuosi.

Mutta joo...Niin meillä yllätys, yllätys, sairasteltiin!!! Näyttää pahasti siltä jotta pikkuveli kulkee siskonsa jalanjälkiä=( Elikäs jouluviikolla ensin neiti kovassa kuumeessa ja flunssaa, korvat vielä ok. Olin iloinen, jotta vihdoinkin 2,5 vuoden korvatulehdus kierre katkeaa!! Vaan seuraavana päivänä Iso-A tulee kuumeeseen ja...korvat tulehtuneet, jo kolmas kerta jälkeen syksyn=( No, jouluksi kaikki terveinä. Vaan jolupyhinä oma selkäni pamahtaa ja tahti loppuu siihen. Saan vahvat lääkkeet ja hyvästit imetykselle...sniiiif...äidin " pieni" poika ei enää suostu rinnalle=;( No, joo...uusi vuosi...lauantaina neiti molemmat silmät sekä korvat tulehtuneet! Yöllä veikka perässä! Kuume yli 39 ja molemmat korvat tulehtuneet!! Että näin....No, tänään sitten poika ollu huonotuulinen ja mikä oli hälyyttävää RUOKA EI MAISTUNUT!!! Meillä kun syödään aina ja kaikki ja PALJON!!=) Mutta kuumemittari jälleen kertoo karua totuutta=( No, nyt talo hiljainen ja toivon koko sydämestäni, että se oli vain väärä hälyytys ja huomenna kaikki on toisin. Tässä siis suurinpiirtein tarina siihen miksi ollu hieman hiljaista tällä saralla.

Mutta mitä mitä mitä!!!??? Ronjoo!!!! IHANAAAAAA!!!!! ONNEA TUHANNESTI MATKAAN!!! Ai siskot, taas saa alkaa jännittää!!! Ihanaa!!! Sä olet kyllä ihan uskomaton pakkaus! Kun muistelen aikaa taaksepäin ja kaikkia niitä hetkiä mitä sulla oli viime raskauden viime metreillä, niin heikompi olis jo luovuttanut. Mutta mitä vielä!! Ronjoo ei pienistä hetkahda ja uutta " putkeen" =;) Ei mutta ihan valtavan ihanaa!! Pidän varpaatkin pystyssä jotta tärppää het!!! Pidä meidät ajan tasalla!

Bisous: Jokos teillä puoli vuotiaita!! Niin se aika menee! Vaan kyllä nyt on ihanaa aikaa kun tota meidänkin pikku herraa seuraa, niin jokapäivä jotain uutta oppii. Ja se uteliaisuus=) Suloisia ovat, vaikka valvottavatkin! Juu kiloja on alettu täälläkin jo karistelee. Jolun pidin taukoa. Takana on jo yli 13kg ja edessä pikkuisen päälle 11kg. Joten tsemppiä vuoden lupauksellesi, hyvin se menee!!!

Tällaista siis täällä! Ja kaikille mitä ihaninta vuotta 2007!

H-R

Vierailija
13/21 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille,

täällä eletään edelleen ihanaa vauvantuoksuista arkea. Tyttö täytti eilen 2kk ja on oikein pirteä tapaus. Kokoa on tällä hetkellä 5,5kg ja 57,5cm. Kasvaa siis kohtuu vauhtia, ei nopeesti muttei hitaastikaan. Hereillä on pääsääntöisesti hyvällä tuulella ja naureskelee, sitten nukutuksen iskiessä on aika kiukkuinen. Tuntuu komentavan äitiään, että etkö jo tajua, pitäis olla jo unessa. Mutta kyllä mun sydän päivittäin tuntuu musertuvan siitä hellyyden ja rakkauden ja onnen määrästä, mitä meidän neiti meille suo! Todellinen kuherrusaika siis edelleen käynnissä. Vähän alan olla jo välillä väsynytkin, miehelle lähinnä tällä viikolla olen alkanut kiukutella, mutta koetan sitten löytää omaa tekemistä ja uusia nautittavia asioita. Opettelen mm. kokkaamaan, koska olen aika heikkolahjainen ja laiska siinä hommassa. Ehkä jonain päivänä innostun myös vaikka siivoamaan... :)

H-R:n poju oli sitten taas sairastunut, oliko eilinen reissu liikaa? Toivotaan, että pikaisesti paranee. Ja tuo sun laihdutussuunnitelma, mistä ihmeestä sä ne 11 kg meinaat pudottaa?? Mä just eilen katsoin, että oot tosi timmissä kunnossa jo (treffattiin siis eilen H-R:n ym. kanssa).

Ronjoolle onnea seuraavaan yritykseen, toivottavasti onnaa jälleen kerran!

Vai on se bisouksen poitsukin jo liikkeelle yrittämässä. Meillä on tyttö oppinut nyt kääntymään mahalta selälleen ja selällä ollessaan osaa jo helposti kyljelleen mennä, mutta mahalleen ei vielä pääse. Johonkin pitäis kuitenkin koko ajan päästä, sellanen tohina on päällä. Sitterissä ja sylissäkin punnaa vaan vatsalihaksilla pystyyn.

Mulla on kans hinkua päästä kuntoon, mutta suklaanhimo on vielä vähän turhan kova. Koetan tässä opetella joulun pahoista tavoista eroon... nyt oon viikon sisään päässyt pari kertaa jumppaan/salille, ja se on kyllä tosi mukavaa. Lenkilläkin on yritetty tiuhaan käydä. Saas nähdä tuottaako se tulosta, onpahan ainakin mielelle ja keholle vaihtelua raskauden loppuajan makoilulle. Tyttö onneks vähän niinku pakottaa liikkeelle, koska ei tykkää nukkua pitkiä unia muuten ku vaunuissa.

Ollaan miehen kans suunniteltu tytön ensimmäistä ulkomaan matkaakin, varattiin jo lennot huhtikuun lopulle Hollantiin miehen siskon luo. Tai oikeestaan lennetään Bremeniin Saksan puolelle ja siitä autoillaan. Ryanair aloitti uuden reitin Tre-Bremen, joten päätettiin heti hyödyntää halpoja hintoja! Tytölle pitää vielä muistaa hommata passi, mutten taida vielä hakea, jotta näyttäis ees vähän vanhemmalta kuvassa. Sillä passilla kun pitäis sit 5 vuotta matkustaa. :D

Hauskaa vuodenalkua kaikille, toivotaan, että saatais vähän luntakin...

Osse ja neiti 2kk

Vierailija
14/21 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret kiitokset ihanasta viestistäsi, hymyilyttää vieläkin :) Juu, tiistaina kävimme lääkärin juttusilla ja veskassa odottaakin reseptit tarvittaville hormoneille...seuraavan kierron pitäisi alkaa tuossa pe-la akselilla, että kohta päästään " tositoimiin" ...JÄNNITTÄÄ! Kyllä meinasi muuten vähän sitä meidän lääkäriäkin hymyilyttää, on siis sama kuin viimeksi, ja muistaa hyvin sen minun viimeisen raskausajan. Sainkin tehdä ihan kunnolla tiliä ennenkuin uskoi, että olen kunnossa ;)

Sitten viime näkemän näyttää tulleen muuten ihan uusi EU-direktiivi, eli sekä minusta että miehestäni otettiin HIV- ja hepatiitti-verikokeet ENNEN hoitoa. Ihan perusteltua varmasti tämäkin.

On ne lapset niin ihania, uteliaita, oppivaisia :) Uuden vuoden lupaukseni olikin, että yrittäisin olla elämän myönteisyydessä enemmän nuorimmaisemme kaltainen, eli " olla onnellinen tässä ja nyt" .

H-R: toivottavasti teillä tuo sairastaminen helpottaa! On ne kummia nuo pienten korvat...meilläkin pojalla heti kun lähti tuubit korvasta pois niin samantien tulehdus päälle, ei parane, taas molemmat korvat ronklaa ja antibiootti-kuuri päällä. Lääkäri sanoi, että jos ei nyt parane se on sitten uudet tuubit. Saa nähdä miten käy. Mutta toivottavasti myös jo oma selkäsi on parempana ja älä murehdi sitä imettämistä, näin itse kolmen pullo-lapsen äitini voin sanoa, että tärkeintä minusta on se syöttämistapahtuma, ei se tuleeko maito pullosta vai rinnasta (nyt saan kyllä imetys-fanaatikot niskaani ;)). Ihanaahan se on silloin kun se imettäminen onnistuu, mutta jos ei onnistu tai jostain syystä joutuu lopettamaan niin hellytellä ja sylitellä voi muutenkin :)

Vierailija
15/21 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit miten ihanaa jotta tänne Hämeeseenkiin saatiin lunta!!! Kyllä het mieli koheni=)

Kiitos vaan Osse, mutta kyllä toi puntari lukemineen on vielä eri mieltä kanssasi=/ Ylipainoa on ei mahda mitään, mutta paremmalla puolella jo ollaan. Tää mun kohtuullisen pitkä varsi, vaan antaa aika paljon anteeksi, joten kymmenenkin kiloa suht hyvin hävii. Mutta kohti kesää ja kevyempää olemusta ollaan menossa. Äläkä kuule sinä vielä mistään kiloista huoli! Nyt on pääasia jotta pidät itsestäsi huolta jotta tytteli saa kunnon sapuskat rakennusaineikseen ja joudat sitten!! Niin minäkin tein jotta söin mitä mieli teki ja niitä mieli tekojahan oli kun hormoonit heitteli ja kun A täytti neljä kuukautta otin niskasta kii ja tiputus alkoi. Ekat kilot kyllä lähti vauhdilla kun vielä imetti ja painon pudotus on menny vähän niin kuin itestään, sillä kyllä noit ipanat pitää äidin mukavasti liikkeellä=)

Ronjoo, joo varmasti olet saanu toitottaa lääkärillenne olevasi kunnossa, en yhtään ihmettele!!=) Minkäs ikäisiä muuten ne teidän kaksoset nyt olivatkaan?

Mutta nyt mun on pakko hehkuttaa, sillä olen aivan super innoissani=) Mulla nimittäin alkoi lauantaina kuukautiset!!!!=D Siis ihan LUOMUNA!!! En tiedä onko pojan synnytys tai se toinen raskaus vaiko painon pudotus vai kenties kaikki nämä yhteensä saanut kropan sekaisin sillä menkkojahan mulle ei ole tullut sitten liekö koskaan, mutta ei ainakaan viimeiseen 20 vuoteen ilman lääkkeitä!!! Tiedä sitten onko tää pysyvä ilmiö, mutta ihan sama sillä on oikeesti upeaa tuntea, jotta keho käyttäytyy edes joskus niin kuin pitäisi=) Nyt jännityksellä odotan lähetettä jossa tutkaillaan pco:n tilanne tällä hetkellä. Kun oli nimittäin jälkitarkastuksessa puhetta jotta meen kunnon tarkastukseen ja saan sieltä sitten sopivat hormoonit siihen että saadaan vuoto edes kaksi kertaa vuodessa aikaiseksi, kun en suostu syömään joka päivä jotain pilleriä, ne kun niin vaikuttaa tonne pääkoppaan. Niin mitään ehkäisyähän meillä ei ole koskaan ollu jos tätä mun pco:ta ei lasketa.

Mutta tällaista täällä taas tällä erää. Nii juu, A on nyt valvottanut viikon verran ja se kuume jäi todellakin silloin siihen yhteen päivään, mutta nyt on sitten ollu vatsa aivan ripulilla ja ilmaa tuntuu vatsassa olevan. Kaka on niin vahvaa jotta pepun polttaa punaiseksi heti. Mutta kun ruokaa kuitenkin menee ja nestettä, niin odotellaan ja katsellaan.

H-R

Vierailija
16/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt niin VIHAINEN ja SURULLINEN...ja itkettääkin ihan oikeasti. Rakas mieheni ilmoitti juuri, että hänen suuri ja kaikkivoipa työnantajansa lähettää hänet KOKONAISEKSI HELVATAN VIIKOKSI työmatkalle juuri kun häntä olisi tarvittu täällä kotosalla...eli siis olisi ollut inssi. Joudumme nyt siirtämään koko hommaa kuukaudella, arvatkaa vaan kuinka vihainen olen?!?! ******keleen Nokia *MRRRRRRR* Connecting people...HAH! Disconnecting families...Mä olen niin kiukkunen, että tekis mieli huutaa ihan kurkku suorana, ainakin mieheni idiootti-pomolle, joka pistää sen taas työmatkalle! Ja tuleepa muutenkin olemaan toooosi kivaa taas viikko kotona yksin lasten kanssa. Ei tuu mitään, oon ihan liian vihainen. Pitää varmaan pistää tytteli rattaisiin ja lähtä juoksentelemaan höyry pois päästä ;)

Osselle: Ota ihan rauhassa niiden kilojen kanssa, kyllä ne siitä itse asiassa aika jouhevasti alkaa lähteä kun käy vauvan kanssa joka päivä kävelyllä ja ihan vain muuttaa mitä syö, ei siihen ihmettä tarvita :) Vaikka ymmärrän hyvin, että kärsimättömyys saattaa joskus iskeä, mulla ainakin ;)

H-R: Jaba-daba-duu! Ihan mielettömän hienoa! Luomu-menkat! Wau! Jospa se viimeinen raskaus olisi vaikuttanut jotenkin suotuisasti myös tuohon asiaan! Mulle sanoi lekuri kun kävin niissä endo-tutkimuksissa (jota ei muuten ollut vaan sektion jälkeisiä kiinnikkeitä), että viimeisimmän raskauden jälkeen mun munasarjat näyttävät MELKEIN NORMAALEILTA! Jospa sullakin olisi raskaus jotenkin onnistunut tasoittamaan PCO:ta

Mutta nyt taidan lähteä sinne ulos purkamaan turhautunutta naisenergiaa!

Vierailija
17/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö simahti eilen jo yhdeksältä yöunille, mikä on siis todella harvinaista. Kömmin itsekin perässä ja posoteltiin kolmella syötöllä seitsemään asti. Siitä asti on valvonut n. tunnin jaksoja ja ottanut väliin aina tirsat. Ainakin viidennet jo tälle päivälle menossa. Ja joka välissä syödään... On vissiin uus paikka pistänyt neidin pään sekaisin. Jospas nää viidennet olis sitten jo vähän pidemmät.

H-R ja ronjoo, mulla ei silleen ole stressiä tästä painosta, koska painan edelleen vähemmän kuin ennen raskautta edeltänyttä laihdutuskuuria, mutta tokihan raskaus muutti kroppaa niin, että mulla on selkeä möhömaha nyt. Tottahan se siitä lähtee, kun imettää ja vähän jaksaa tarkkailla syömisiään. En ole koskaan ollut mikään laiheliini, joten en stressaa kilomäärästä, lähinnä tahtoisin vaan vanhan vartalomallini takaisin...

H-R:llä oli menkat tulleet luomuna, mahtavaa! Meinaatko nyt ottaa jotain ehkäisyä, jos kerran lapsiluku oli jo täynnä? vai vieläkö se on harkinnan alla? Mulle ei varmaan vieläkään tule niitä menkkoja, en tietysti niitä vielä odotakaan, kun imetän, mutta tokkopa senkään jälkeen...

harmi, että ronjoon inssi siirtyy... ja vielä joudut viikon yksin pärjäämään. Mä oon suunnitellut jo tulevani miehen työreissujen ajaksi tänne mummolaan, vaikka varmaan pärjäisin tuon neitin kanssa ihan kotosallakin. En vaan tykkää olla ihan ainoona aikuisena viikkoa.

Saas nähdä, päästäänkö tänään ollenkaan lenkille, kun ulkona on ällöttävän räntäinen ilma. Heti meni plussan puolelle, kun lunta alkoi satamaan...

-Osse

Vierailija
18/21 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsin pimpulat Ronjoo sen sun miehes pomon kanssa=/ Jo nyt sitten osui huonoon saumaan. Voin kyllä kuvitella, jotta olis raivona, vaikka tuskin ihan tahallaan sitä teki=;) No, mutta voimia sulle lasten kanssa tulevaan viikkoon ja ensi kuussa sitten.

Nii joo, Osse kyseli ehkäisystä, kun nämä luomu menkat tuli. Havahduin itsekkin ihan samaan, mutta vielä en kyllä jaksa uskoa näiden olevan mikään vakituinen ilmiö, joten ei ehkäisyä....klups....ehkä mä myös pidättäydyn vain hyvää yön suukoissa=;)...No, joo en todella jaksa uskoa mihinkään luomu raskauteen!!!=) Osse puhu myös pömppö massusta, niin ihan samaa mä eilen kattelin! Kun en millään jaksa uskoa et toi meidän puntari pitäsi paikkaansa, sillä sen mukaan olisin tiputtanut jo 15,9kg, mutta tossa vyötäröllä on edelleen tuollainen pömppis=/ Ja pullahtaa kyllä farkkujen vyötäisille " mukavasti" . No, tosin en ole kyllä millään tavalla itseäni kiinteyttänyt, että ehkä olis tarvetta tällä iällä ja kahden lapsen synnyttäneenä, myös painon pudotuksen lisäksi tehdä edes muutama vatsalihas liike...=;)

Mutta joo tämä taas tällä erää. Lapset nukkuu MOLEMMAT, joten äkkiä keittää kahvia ja juomaan se päivän lehden kanssa=)

Loppu viikkoa kaikille!

H-R

p.s. Onkos se Piippuli linjoilla? Mitä kuuluu? Kuinka teillä kasvetaan?

Vierailija
19/21 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ja uutta vuotta vaan kaikille!

Niin ne plikkojen vauvat kasvaa hurjaa vauhtia! Ja että ehkä uusiakin on odotettavissa kunhan vaan Ronjoon mies pääsee matkalta..! ; ) Kivaa! Kun ei tähän pinoon sitten ketään uusia odottajia olekaan ilmaantunut..?

Meillä voivat pojat oikein hyvin. Pienempi kasvaa sellaista kyytiä, että taitaa kohta ottaa isoveljen kiinni! Oli 4kk nlassa 68cm ja melkein 9kg!! Siinä hauis kasvaa kun sitä roikottaa! ; ) Unet sillä on vaan tulleet aika katkonaisiksi, en tiedä sitten hampaatko vaivaa (alas on jo tulossa!) vai onko nälkä... kai tässä kiinteitäkin voisi jo alkaa makustella - en usko että poika millään pärjäisi puolivuotiaaksi pelkällä maidolla, kun sitä kokoa on niin kovasti...

Näin meillä! : )

-Tua ja pojat 4kk ja 2v

PS. Piippulia mäkin täällä kaipailen..!

Vierailija
20/21 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on, taisi tuo lomakausi verottaa surffailua :)

Ronjoo, mahtavaa, kohti suurperhettä sitten vaan! Aattelitko ruveta herättelemään lapsettomuuspuolen plikkoja vai ilostutatko meitä tällä puolella?

Meilläkin on paljon uutta elämässä. Tuntuu että poika on ottanut viime viikkoina isoja harppauksia kohti ison pojan elämää. Hirveästi tsemppaa, että pääsisi ryömimään ja pikku matkoja onnistuukin jo hivuttamaan itseään. Kiinteitä on ruvettu maistelemaan ja niitähän menisi vaikka miten paljon! Poika on lähes yhtä innoissaan kuin äitinsä ;) Kielellistä kehitystä on tapahtunut myös ja kiljuminen on vaihtunut osittain papattamiseksi.

Itselle tuli nyt hirveä tarve päästä takas kuntoon. Haluan nämä ylimääräiset kilot pois, jos vaikka sitten sitä toistakin alkaisi miettimään joskus... Klassinen uuden vuoden lupaus siis, kevennetty ruokavalio.

Mitä muut plikat puuhaa näin vuoden alkajaisiksi?

bisous ja poitsu 6kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi