Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esiteinit ja uusperhe?

Vierailija
04.12.2023 |

Mihin mielestänne kannattaisi pyrkiä uusperheen ulkoisissa läheissuhteissa? Meillä siis molemmilla esiteini-ikäisiä lapsia. Sukumme ovat ottaneet lapset vastaan hyvin eri tavoin. Minun sukuni otti miehen lapset vastaan hyvin, miehen suku ei ota mitään kontaktia minun lapseeni. Näitä juttuja ei voi vaatia eikä pakottaa ja kun kyse jo lähes teineistä, eivät suhteet muodostu kovin tiiviiksi. En siis syyllistä ketään, mietin vain miten toimia.

Lähinnä kysymys, olisiko mitään ideaa, että tavallaan blokkaisin miehen suvun lapseni elämästä, kun nyt eivät häntä noteeraa? Eli emme mene yhdessä sinne (muutenkin harvakseltaan 1-2 x vuodessa käydään) ja siten hyväksyn ns. realistisesti tilanteen, vai yritänkö luoda jotain "suhteita" ilman, että se selvästikään perustuu kummankaan osapuolen omaan tarpeeseen (myöskään lapseni ei erityisen kiinnostunut miehen suvusta, hällä myös oman isän puolelta sukua)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä on ne omat sukulaiset. Vaikka te vanhemmat leikitte perhettä niin teinillä on oma määritelmä perheelle ja suvulle ja päättävät itse kenet hyväksyy.

Myöskin nämä puolisosi puolelta tulevat aikuiset päättävät itse miten suhtautuvat sinun lapsiisi. Eivät ole sukua, eivät välttämättä halua tutustua.  

Vierailija
2/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko itse esikeski-ikäisiä? Vai myöhäiskeski-ikäisiä? Ovatko vanhempanne esivanhuksia? Onko kummankaan suvussa myöhäisteinejä? Tai myöhäislapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pyrkiä mihinkään. Ole analysoimatta koko asiaa. Ajanhaaskuuta.

Vierailija
4/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteini-ikäiset lienevät n. 10-12-vuotiaita? 

Mitä mieltä he itse ovat tuosta uusperhekuviosta, että joutuvat jakamaan kotinsa uuden puolison ja tämän lasten kanssa? Omat lapseni olisivat raivona, ja minusta heitäkin pitää kuunnella.

Miehesi suvulle lapsesi on vieras, ja voi olla että tämä miehen uusi suhdekin on heille vaikea. Ehkä he pitivät miehesi ex-vaimosta paljon ja harmittelevat avioeroa ja sitä, että heidän lapsenlapsensa joutuvat asumaan uusperheessä. Heilläkin on oikeus tuntea niin. 

Se, että miehen perheen luona vieraillaan vain 1-2 kertaa vuodessa on kyllä hyvin vähän. Toivottavasti mies vierailee lapsineen siellä vähän useammin.

Vierailija
5/5 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esiteini-ikäiset lienevät n. 10-12-vuotiaita? 

Mitä mieltä he itse ovat tuosta uusperhekuviosta, että joutuvat jakamaan kotinsa uuden puolison ja tämän lasten kanssa? Omat lapseni olisivat raivona, ja minusta heitäkin pitää kuunnella.

Miehesi suvulle lapsesi on vieras, ja voi olla että tämä miehen uusi suhdekin on heille vaikea. Ehkä he pitivät miehesi ex-vaimosta paljon ja harmittelevat avioeroa ja sitä, että heidän lapsenlapsensa joutuvat asumaan uusperheessä. Heilläkin on oikeus tuntea niin. 

Se, että miehen perheen luona vieraillaan vain 1-2 kertaa vuodessa on kyllä hyvin vähän. Toivottavasti mies vierailee lapsineen siellä vähän useammin.

Aion käyttää jatkossa termiä myöhäislapsi.