100% etätyö terveysperusteisesti. Millä syillä tiedätte onnistuneen?
Tämä siis töissä, joissa ei muilla ole 100% etätyö.
Kommentit (7)
Turha sun sitä on miettiä. Ne on työntekijän ja esihenkilön välisiä asioita.
Itselläni tulossa 100% etätyö sairausloman päätyttyä. En voi matkustaa työmatkoja. Kotona tekeminen kyllä onnistuu.
Mulla ADD:n takia. Avokonttorissa työhön keskittyminen täysin mahdotonta.
Onhan se kivaa muille, että välillä käy näyttäytymässä, mutta jotkut työnantajat ovat vaan ihan sairaalloisen etätyövastaisia (yleensä, vai sanoisinko poikkeuksetta, huonot työnantajat).
Työnantajan ei ole pakko suostua 100% etätyöhön mistään syystä. Toki järkevä työnantaja tunnistaa tehokkaan ja hyvän työntekijän ja on valmis tekemään erinäisiä järjestelyjä pitääkseen tämän. Vähemmän tehokkaan kohdalla voi käydä niin, ettei työtä ole mahdollista suorittaa 100 % etänä.
Mulla onnistui ihan siksi, että muuten olisin ollut sairaslomalla. Vakava sairaskohtaus, 3 viikkoa sairaalassa ja sitten olisi ollut edessä pitkä sairasloma. Olin fyysisesti huonossa kunnossa (liikuin rollaattorilla), mutta pää kaipasi jotain järkevää tekemistä. Otin yhteyttä pomoon ja kysyin, ovisinko alkaa tekemään etänä jo vaikka pari tuntia päivässä töitä. Pomolle sopi ja kun tuntimäärä sitten siitä ajan mittaan lisääntyi, todettiin, että etätyöhän toimii ihan huvin. Kun se tiimikään, jonka kanssa tein töitä, ei olisi ollut siellä samalla konttorilla vaan palaverit jokatapauksessa hoidettiin etänä. Tästä tosin sitten seurasi, että 100% etätyömahdollisuus tuli sen jälkeen muillekin. Ei meitä silti ole kuin kaksi 100%:sti etätöitä tekevää.
Henkilö on vakavasti immuunipuutteinen sairautensa vaativan lääkityksen vuoksi. Työnantajalla ei ole osoittaa avokonttorista tilaa, jossa hänen olisi turvallista työskennellä.