Onko täällä muita, joille 2023 on ollut kokonaisuudessaan paska vuosi?
Viime vuosi oli esimerkiksi selvästi parempi minulle. Toivottavasti ensi vuodesta tulee selvästi parempi kuin tästä vuodesta.
Kommentit (41)
Minä. Ero, exälle piti hakea lähestymiskielto, isä kuoli ja sain potkut.
Se tunnelin päässä näkyvä valo on juna. xD Ties monesko huono vuosi menossa ja tuntuu vain pahenevan. :(
Ensimmäinen kokonainen vuosi pitkittynyttä koronaa. Toivon, että vuodesta 2024 ei tule toista täyttä vuotta.
Tässä on seitsemästoista paska vuosi päättymäisillään, ensi vuonna paskojen vuosien sarja tulee täysi-ikäiseksi.
Ainoastaan 2023? Eikö jo 2020 alkanut suuri puhallus ole vituttanut yhtään vai nytkö vasta?
Alan ymmärtää luettuani nämä vastaukset, miksi tämä palsta on mitä on.
Tää on kyllä ollut aika sietämätöntä tammikuusta 2020 asti. Jos jotain olen jo sisäistänyt niin ensi vuosi voi olla huonompi kuin tämä vuosi.
Vuodet olleet pelkkää jaskaa 2020 lähtien
60-70% paska vuosi. Työ muuttui sellaiseksi. Ilmasto oli paskaa. Paska avioero alkoi vaivata uudelleen.
Tutustuin kuitenkin erääseen ihmiseen, ensimmäinen uusi mies 25 vuoteen. Toisaalta, olin se ihastuneempi ja sain häneltäkin paskaa päälleni. Onneksi tilanne saatiin korjattua ja ystävyys jatkuu. Seurustelu vasta olisikin voinut olla paskaa.
Nyt muistin, että tuli tehtyä tällainen ketju joulukuussa, en tiedä, mistä joku tämän löysi nyt uudestaan :D Täytyy sanoa, että toistaiseksi tämä vuosi on jatkunut viime vuoden tapaan, oma tunne-elämäni on ollut jatkuvasti myllerryksessä ja säätkin ovat olleet aivan sekaisin...
Vierailija kirjoitti:
60-70% paska vuosi. Työ muuttui sellaiseksi. Ilmasto oli paskaa. Paska avioero alkoi vaivata uudelleen.
Tutustuin kuitenkin erääseen ihmiseen, ensimmäinen uusi mies 25 vuoteen. Toisaalta, olin se ihastuneempi ja sain häneltäkin paskaa päälleni. Onneksi tilanne saatiin korjattua ja ystävyys jatkuu. Seurustelu vasta olisikin voinut olla paskaa.
Tuohon vielä lisään aivan paskan politiikan ja ilmapiirin. Itselläni välillä paskamaisen huono vointi, kaikkea menopaussista rankkaan virtsikseen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt muistin, että tuli tehtyä tällainen ketju joulukuussa, en tiedä, mistä joku tämän löysi nyt uudestaan :D Täytyy sanoa, että toistaiseksi tämä vuosi on jatkunut viime vuoden tapaan, oma tunne-elämäni on ollut jatkuvasti myllerryksessä ja säätkin ovat olleet aivan sekaisin...
Alkuvuodesta aistin raikkaan henkisen tuulahduksen, mutta se oli jokin ohimenevä häiriötila.
Kuten näyttää lämmin kevätkin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Täyspaska vuosi 2023.
Näin minullakin. Ei jaksa nyt edes avata enempää. Taloudellisesti tosin kaikki meni vakaasti. Melkein kaikki muu sitten niin katadtrofia kuin olla voi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun luulee, että seuraava vuosi ei voi olla enää huonompi niin kyllä vaan näköjään aina elämä kaataa lisää paskaa niskaan. Olen jo monta vuotta toivonut, että seuraava vuosi toisi jotain positiivistakin elämääni ja aiemmin jaksanut jopa yrittää itse pyrkiä sellaista kohti. Mutta nyt on voimat loppu, en jaksa enää edes toivoa ensi vuodelle mitään.
Pystyn hyvin samaistumaan tähän. Muistan miten niin monena uutena vuotena ajattelin, että seuraavasta vuodesta on pakko tulla parempi, ei yhdellä ihmisellä voi jatkuvasti olla paskaa ja vastoinkäymisiä. Mutta niin niitä vain tulee, vaikka yrittäisin itse aktiivisesti omilla toiminnallani sinnikkäästi saada asioita käännettyä paremmalle tolalle pysyvästi. Huomasin että olen lakannut jo toivomasta ja olen jotenkin hyväksynyt sen, että elämä on näköjään kohdallani sitä, että isoja vastoinkäymisiä ja huolia ja murheita tulee yksi toisensa perään. En enää odota, että voi kun olisi yksi helpompi onnellinen vuosi. En usko että sellainen on edes mahdollista. Aina tulee jotain, niin se vain menee. Ja olen itseasiassa säästänyt omia voimiani tällä oivalluksella ja elämäni hyväksymisellä, koska en enää käy katkeraa syytöskierrettä ja uupumista sen takia lävitse (miksi taas piti käydä näin, miksi aina minulle, eikö edes tämä vuosi olisi voinut olla parempi, enkö ole muka ansainnut helpompaa vuotta jne jne). Hyväksynnän kautta vastoinkäymisen tulevan ja lipuvat ohi kuin pilvet. Tulevat ja menevät eikä niiden menoon voi vaikuttaa.
Viime vuosi oli raskas ja sama jatkunut tänä vuonna. Oma terveys reistailee ja miehen työpaikka siirtyy muualle, joten hänellä oli vaihtoehtona irtisanoutua tai muuttaa työn perässä kauas. Ei kovin häävit vaihtoehdot.
Sanotaanko näin, että koronahömpötyksen aikaan elämä oli vielä ihan kivaa ja rahakin riitti. Nyt se ei ole enää kivaa ja rahatkin on jatkuvasti loppu.
Sairastuin burnoutiin ja koko vuosi on mennyt toipumiseen. Kiitos Kelan en ole saanut kuin muutaman roposen ja elänyt vanhempieni tuella. Tulevasta ei ole tietoa mutta ei kovin paljon alemmas voi mennä.