Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti sairastaa, lapset syö pitsaa ja karkkia

Vierailija
03.12.2023 |

Ei voi mitään, kun ei jaksa kuumeessa ruokaa laittaa.. Yksin olen kahden 9 ja 11v kanssa, kolme päivää menty eineksillä. Ilmeisen kivaa kun saa syödä herkkuja, pelata ja katsoa leffoja myöhään.. kämppä on kun pommin jäljiltä.. saamari..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä ennakkoon ruokaa pakkaseen.

Ai joku ennustaja-eukko siellä huutelee?

Normaali perheenäiti.

Pakkasessa kannattaa aina pitää varalla ruokaa.

Paitsi ettei ne ruoat siellä pakasteessa ikuisesti säily. Jos teet tänään pakkaseen ruokaa, ei niitä kesällä enää syödä 

Ei tietenkään. Normikierto.

t normaali perheenäiti

Vierailija
22/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kämppä pommin jäljiltä tarkoittaa, että tavarat eivät ole paikoillaan, niin lapset voi ne järjestää ja lopuksi imuroida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa on ruokaa, karkit ovat myrkkyä.

Vierailija
24/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapset vaan siivoamaan. Meidän 10v kävi tänään taas lumitöissä. Itse halusi. Osaa ne myös kokata, tosin lähinnä eineksistä toistaiseksi. 

Vierailija
25/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Miksi esim. nukkumaanmenoaikojen noudattaminen olisi jokin mahdottomuus?

Itse laitoin lapsena omat ruoat 11-vuotiaana, voisi tuon ikäinen alkaa ottaa jotain vastuuta itsestäänkin.

Vierailija
26/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nyt vahtia illalla että nukahtavat, varmaan ovat pelanneet myöhään.. sängynpohjalta huutelin hyvät yöt ja patistin hampaidenpesulle.

Ei nuo minun lapseni ruokaa osaa itse laittaa, mikroon Joo lämpimään mutta siinä se.. Pitäs opettaa.. kavereiden kanssa olivat pulkkamäessä ja havahduin eilen klo 19.30 että missäs ovat, olin nukahtanut. No tulivat kyllä heti kotiin kun soitin.. kamppeet hujanhajan eteisessä.. 

Äh, kunhan valitan, tylsää, riepoo ja särkee.. 

Vierailija
27/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on siis ollut hauska viikonloppu. Tänään lasten pitää kuitenkin mennä aikaisin nukkumaan ja herätä huomenna aikaisin kouluun. Illalla pitää myös katsoa, että kaikki tarvittava on koululaukussa ja sopivat vaatteet löytyneet. Aamulla pitää myös muistaa pukeutua, syödä ja ottaa kaikki tarvittava mukaan. Kyllä nyt ainakin 11-vuotiaan pitäisi tähän itse pystyä.

Vierailija
28/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hetken huonommasta syömisestä ja nukkumisesta pilalle mene. Paluu arkeen sitten kun tervehdyt. T. Neljän äiti.

Vierailija
29/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten myöhäinen nukkumaanmeno liittyy tuohon?

Varmaan siten, että jos äiti on kovin sairas, ei ole itsekään hereillä nukkumaanmenoaikaan katsomassa, että lapset menevät ajoissa nukkumaan.

Ja 9v ja 11v eivät vielä ymmärrä itse kelloa?

Voi tätä nykyelämää...

No varmasti osaavat, mutta jos on tilaisuus kerrankin valvoa myöhään, niin eivät halua mennä tavalliseen aikaan nukkumaan. 

Vierailija
30/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali perheenäiti.

Pakastimessa olleet ruoat maistuu järkyttävän pahalta.

Huolla se pakastimesi säännöllisesti niin ei ole makuja. Ja pakastimestahan ne ap:n pakastepitsatkin on.

Se maku muuttuu vaikka olisi tuliterä pakastin.

Vierailija
31/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten myöhäinen nukkumaanmeno liittyy tuohon?

Varmaan siten, että jos äiti on kovin sairas, ei ole itsekään hereillä nukkumaanmenoaikaan katsomassa, että lapset menevät ajoissa nukkumaan.

Ja 9v ja 11v eivät vielä ymmärrä itse kelloa?

Voi tätä nykyelämää...

Ymmärtää. Mutta meillä ainakin 10-vuotias vitkuttaa sitä ihan tahallaan eikä varmasti mene ajoissa nukkumaan, ellei aikuinen ole vahtimassa. 

Vierailija
32/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri koronassa sopivasti niin, että mies oli työreissulla. Mentiin monessa asiassa sieltä missä aita on matalin, sillä minusta ihan kaikkea ei voi laittaa 10-vuotiaan vastuulle tässäkään tilanteessa. Lapsi hoiti koiran kokonaan. Teki ruokaa muutaman kerran(loput kerrat käytettiin Woltia). Tyhjensi tiskikoneen, että saatiin tiskit suoraan koneeseen. Silti kämppä oli aivan pommi, kun tervehdyin, lapsi todellakin käytti hyväksi tilannetta, jossa en jaksanut koko ajan vahtia, joten pelasi ja valvoi enemmän kuin yleensä. Mutta siitäkin selvittiin. Ei se ollut kuin viikko. 

Vierailija
33/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valmiissa eineksissä mitään niin kauhean vaarallista ole. Paljon hyviä vaihtoehtoja ja monet terveellisempiä kuin pizza. Mikroruuissa monissakaan EI ole lisäaineita, joita monet niin hirveästi pelkäävät. 

Vierailija
34/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaako joku vanhempi oikeasti tälläisestä, kun lapset syö pelkkiä eineksiä?

Vierailija
35/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, pääasia ,että syövät jotakin. Hiukan suhteellisuudentajua, ei ollut lapsessani pulaa mistään. Elin maalla ihan ns varakkaassa kodissa. Usein syötiin perunaa,porkkanaa, ns ruskeaa kastiketta, valkokastiketta kananmunalla, ohrarieskaa ja ruisleipää. Tottakai kesällä kalaa ja vihaalinn,kun vasikka oli teurastettu.

Mutta meitä on kasvanut 9 tervettä ihmistä , nyt on vanhin  ysikymppinen ja  nuorin seitsemänkymppinen. Kaikki olemme suht terveitä olleet läpi elämän, mitä nyt jollain pientä remppaa ja geeniperäistä sep valt tautia.

Naapuritalossa oli sama meininki. Sieltä on yks kuollu syöpään ja yks liikenneonnettomuudessa. 92 v dementoitui 4 v sitten. 

Jotta äläpä ole huolissasi kuumeinen äiti, jos lapset on yhden viikon potulla , puurolla  ja leivällä. 

Ai nii, koulussa ne saa kaikenlaista🤗

Vierailija
36/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten täytyy ehdottomasti saada paljon maitoa ja maitoruokaa kuten munamaitoa, maitoon keitettyä korppupuuroa, mannapuuroa maitoon keitettynä, maidosta ja maitokekseistä tehtyä keksivelliä ja esim. maitoa ja maitoon leivottua kauraleipää. Muuten heille tulee riisitauti, näivetystauti, kolera, rutto, hinkuyskä, kalvetus, yöitkettäjä, maahankatumatauti, hivutustauti ja veriripuli.

Vierailija
37/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali perheenäiti.

Paitsi ettei ne ruoat siellä pakasteessa ikuisesti säily. Jos teet tänään pakkaseen ruokaa, ei niitä kesällä enää syödä 

Voi vaikeus.

Kun teet ruokaa, pakastat pari kertaa viikossa ja pidät kierron koko ajan päällä. Silloin mikään ei vanhene, aina on syötävää vaikka sairastuu, on kiire, tulee jotain yllättävää tmv.

Vierailija
38/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaako joku vanhempi oikeasti tälläisestä, kun lapset syö pelkkiä eineksiä?

Näköjään äidit. Onhan tässäkin ketjussa kerrottu, että normali äiti sairastaessaankin tarjoaa lapsilleen terveellistä kotiruokaa. Eineksillä lapsensa ruokkiva isä taas on sellainen rento tyyppi, joka ihailtavasti ruokkii lapset ja toteuttaa isyyttä omalla tyylillään.

Vierailija
39/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kämppä pommin jäljiltä tarkoittaa, että tavarat eivät ole paikoillaan, niin lapset voi ne järjestää ja lopuksi imuroida.

No samaa mieltä.

Ensin aloitusta lukiessa mietin, että ovatkohan lapset jotenkin vammaisia, mutta nähtävästi ei.

Tuon ikäiset osaavat siivota, laittaa helppoa ruokaa, käydä vaikka kaupassa, viedä koiran lenkille ja ruokkia sen, tehdä itse läksyjä, mennä aikaisin nukkumaan ja paljon muuta, jos heidät on kasvatettu siihen.

Meillä olisi toimittu noin ylpeänä ja tehty hommat mielellään. Toki aina piti muistaa kiittää ja kannustaa. Kuitenkin yhdessä puuhaten ja jutustellen muiden huomiointi ja kotityöt tulevat tutuiksi.

Vierailija
40/43 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä että sun pakastin on liian pienellä ja pakastamasi  tuotteet jo valmiiksi kerran sulaneita tai parhaat päivänsä nähneitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi