Mistä voisi saada äkkiä 2000€
Minulla on tuon verran laskuja, jotka pitäisi saada maksettua asap (ovat menossa ulosottoon). Millä ihmeen keinolla haalisin rahat kasaan? Pikavipistä saisin tuon summan otettua vielä tässä kuussa, mutta ensi kuussa olisi sitten vieläkin pahempi katastrofi edessä. Tuloni ovat tällä hetkellä ratkaisevasti pienemmät kuin mitä menoni (vaikka luovuin jo autosta ja harrastuksesta), koska menetin toisen kahdesta osa-aikaisesta työpaikastani.
Voisin ilmoittautua työkkäriin, mutta en haluaisi sen pompoteltavaksi, ja sitä paitsi tämä nykyinen työpaikka on niin hyvä, että en missään nimessä halua hakea mistään muualta kokopäivätyötä. Varsinkaan kun tämä osa-aikaisuus on ollut välivaihe, ja ensi vuonna on luultavasti taas jo täydet tunnit. Mutta se ei lämmitä tällä hetkellä. Ja vaikka ilmoittautuisin työkkäriin, päivärahat tulisivat liian hitaasti.
Myytävää arvokasta omaisuutta ei ole, pikkusälästä ei moista summaa tule. Myöskään p****ttäni en myy. Onko mitään muuta keinoa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tällä kertaa henkivakuutuksen lopettaminen auttoi selviämään juuri ja juuri, mutta kuukauden päästä on sama tilanne edessä. Varsinkin näin joulun tullessa. Ap:n olisi parasta tunnustaa itselleen, ettei ole taloudellisesti kuilun partaalla vaan jo reilusti reunan yli pidemmän aikaa. Tuota ei enää paranneta laastareilla vaan vaaditaan täydellinen remontti, joka saattaa tulo-ja menopuolet terveelle tasolle.
Olen tehnyt koko elämäni pätkätöitä, joten kaikki mahdolliset säästöt ovat aina sulaneet työttömyysaikoina. Lisäksi elämäntilanne on ollut muutenkin haastava, rahanmenoa on ollut paljon, eikä hirveästi voimavaroja tehdä ylimääräistä työtä. Velkaakin on kertynyt jo monien vuosien ajalta. Puoli vuotta sitten tuloni taas vaihteeksi romahtivat puoleen. Tässä vaiheessa myin autoni ja luovuin rakkaasta mutta kalliista harrastuksestani. Vieläkin on silti niin, että vuokran ja velkojen lyhennysten jälkeen jää noin 100 euroa. Sillä ei maksella laskuja ja eletä. Menopuolen vähennys ei enää onnistu, tuloja on lisättävä. Minulla on kuitenkin nyt todella hyvä osa-aikainen työpaikka, jossa viihdyn. Ei ole itsestään selvää, että kykenen hyvään työpanokseen, mutta täällä kykenen. Lisää tunteja pitäisi tulla ensi kesän jälkeen, mutta siihen asti pitäisi selviytyä. Keväällä voin varmasti tehdä lisätunteja, esimerkiksi paikkaamalla kollegojen sairaspoissaoloja.
Omistan puolikkaan omakotitalon, jossa en itse asu, ja jos sen saisi rahoiksi, huoleni olisivat ohi. Tällä hetkellä se vaan estää kaikki sosiaaliavut. Talon realisoiminen ei kuitenkaan tähän hätään ole mahdollista. Eli pitää vielä sinnitellä siihen asti...
Jos sinulla on luottotiedot kunnossa niin saisitko pankista joustoluottoa? Toki sitä joutuu useamman kuukauden maksamaan mutta kuukausimaksu on aika alhainen.
Pyydä esim. sukulaiselta koroton laina. Laatikaa paperi, jossa on takaisinmaksusuunnitelma. Sillä tavalla meidän suvussa on tehty vanhempiemme kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäriin vaan. Ei siltä mitään töitä anneta eli rasite ole mitenkään. Itse teen 1 paikan osa-aikaa ja hakuvelvoite vain "kysyä työnantajaltaan lisätunteja". Ei muuta. Sen kuittaan kerran 3 kk. Raksimalla ruudun. Kysyn kyllä viikottain lisätunteja mutta ei niitä saa tai nyt viimeaikona vähentyneet entisestään. Kokoomuksen puoluepolitiikka alkaa puremaan pikkuhiljaa ja rahat loppuvat ihmisiltä tai säästävät pahan orpopäivän varalle...
Voiko hakuvelvoitteesta muka selvitä tuolla? Kuvittelin, että nykyään on pakko hakea kokopäivätöitä, vaikka olisi osa-aikaisessa, tai vaikka kokoaikainen työpaikka olisi tiedossa 2kk päästä...
Työttömäksi ilmoittautuessa on suostuttava siihen, että hakee kokoaikatyötä. Muuten ei myönnetä korvauksia.
Mutta käytännössä sitten osa-aikatyöläinen hakee lisätunteja omalta työnanatajaltaan tai lisätyötä muualta tai jättä avoimia hakemuksia tms., että täyttää sen työnhakuvelvoitteen. Ei siis tarvitse irtisanoutua siitä, mitä jo on.
Sehän vasta idioottia olisi työvoimaviranomaisilta, jos käskettäisiin lopettamaan osa-aikainen vakityö, että saa vastaanottaa tilalle kokoaikatyön. Eihän uuden työ jatkuvuudesta ole koskaan takeita, koska niissä on koeajat. Ja jatkossa varsinkin saa kenkää entistä helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on luottotiedot kunnossa niin saisitko pankista joustoluottoa? Toki sitä joutuu useamman kuukauden maksamaan mutta kuukausimaksu on aika alhainen.
Minulla on kaksi luottokorttia ja kaksi joustoluottoa ennestään. Tässä taannoin oli vähän aikaa hyvät tulot, joten minulle annettiin niitä. Toinen joustoluotoista on käyttämättä, mutta sen lyhennykset viimeistelisivät talouskatastrofini.
Ja nykyisillä tuloilla + veloilla en tule saamaan senttiäkään velkaa miltään rahoituslaitokselta. Omilta työssäkäyviltä lapsilta voisi onnistua, mutta iso kynnys siihen, koska hekin yleensä haluavat rahansa pian takaisin. Eikä oikein ole mahdollisuuksia siihen...
ap
Ootko yrittäny saada laskuille lisäaikaa tai että voisit maksaa osissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi luottokorttia ja kaksi joustoluottoa ennestään. Tässä taannoin oli vähän aikaa hyvät tulot, joten minulle annettiin niitä. Toinen joustoluotoista on käyttämättä, mutta sen lyhennykset viimeistelisivät talouskatastrofini.
Ja nykyisillä tuloilla + veloilla en tule saamaan senttiäkään velkaa miltään rahoituslaitokselta. Omilta työssäkäyviltä lapsilta voisi onnistua, mutta iso kynnys siihen, koska hekin yleensä haluavat rahansa pian takaisin. Eikä oikein ole mahdollisuuksia siihen...
ap
No huh huh. Olet siis vanhempi, joka on maksuvaikeuksissa ja omat lapsesikin pärjäävät sinua paremmin? Auts!
Yksityishenkilöltä pyydetty laina on kuitenkin korotonta lainaa, joten jos sellaisia lainanantajia löytyy, niin kannattaa kysäistä.
Asiallista on kumminkin, että teet sitten heille selväksi, jos et heti pysty lainaa takaisin maksamaan, ettei mene perhesuhteet pilalle. Ja sen yksityislainan takaisinmaksukin on asia, jonka saa kyllä käräjille viedä, jos et sitä maksa lainkaan takaisin. Tai sovittuna ajankohtana. Sinun kannattaa varmaan siis osamaksusopimus laatia.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt maksuvapaita kuukausia lainoissa niin paljon kuin pystyn. Mutta mahdollisuus niihin katoaa heti kun maksut alkavat viivästyä. Vuokrasta tuskin voi moista neuvotella... muita laskuja tulee koko ajan lisää, joten ei kamalasti auta jos niitä pinoaa isommiksi vuoriksi tulevaisuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No huh huh. Olet siis vanhempi, joka on maksuvaikeuksissa ja omat lapsesikin pärjäävät sinua paremmin? Auts!
No eikös ole hienoa, että olen saanut kasvatettua heistä yhteiskunnan nettomaksajia omista ongelmistani huolimatta :D Itse asiassa vain yksi on kokopäivätöissä toistaiseksi. Kaksi opiskelee yliopistossa ja tekee töitä samalla. Olivat siis molemmat välillä kokopäivätöissä, mutta ovat nyt aloittaneet uudet opiskelut. Tältä yhdeltä vakitöissä olevalta olen kupannut lainaa jo useaan otteeseen, ja maksanut vasta vuosien viiveellä takaisin. Nyt hänellä on oma perhekin, joten tarvitsisi varmaan omat rahansa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt maksuvapaita kuukausia lainoissa niin paljon kuin pystyn. Mutta mahdollisuus niihin katoaa heti kun maksut alkavat viivästyä. Vuokrasta tuskin voi moista neuvotella... muita laskuja tulee koko ajan lisää, joten ei kamalasti auta jos niitä pinoaa isommiksi vuoriksi tulevaisuuteen...
Minä tein sukulaisen kanssa myynnissä olevasta asunnosta, jossa oli asuntolaina, semmoisen paperin, että sukulainen maksaa kuukausittain sen osan lainasummastani, mitä minä en pysty maksamaan ja minä loput summasta. Näin maksoimme lainaa pois joka kuukausi, kunnes asunto meni kaupan. Sukulainen tilitti puuttuvan summan, johon en kyennyt, kuukausittain minlle. Lainaperissa luki, että maksan saamani lainasumman sitten sukulaiselleni kerralla takaisin heti siitä kauppasummasta, minkä saan, kun asunto on myyty. Ja niin sitten maksoin. Laskimme, paljonko sukulaisen maksamat rahat yhteensä olivat tehneet ja maksoin sen summan sitten hänelle kerralla takaisin kauppasummasta.
Sain isältäni 2500 euroa kun pyysin. Laskuja ei ole mutta tarviin kaikenlaista kuten venepaikan maksu ensi vuodelle joka maksaa 235 euroa.
Ihmettelen, miksi ihmiset ei enempi käytä yksityislainoja, vaan marssivat heti pankkiin ja maksavat sitten kallista korkoa. Ainakin jossain muutaman tonnin summassa kannattaa syynätä ensin ne tutut ja sukulaiset, jos niistä löytyy rahakkaita auttajia.
Keikkatöihin. Monta tuttua on noin tehnyt ja saavat hyvät lisät toimeentuloon. Barona on ollut se, jonka välityksellä onnistunut. Voit valita mitä ja mihin menet. Eri kellonaikoina ja päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein sukulaisen kanssa myynnissä olevasta asunnosta, jossa oli asuntolaina, semmoisen paperin, että sukulainen maksaa kuukausittain sen osan lainasummastani, mitä minä en pysty maksamaan ja minä loput summasta. Näin maksoimme lainaa pois joka kuukausi, kunnes asunto meni kaupan. Sukulainen tilitti puuttuvan summan, johon en kyennyt, kuukausittain minlle. Lainaperissa luki, että maksan saamani lainasumman sitten sukulaiselleni ker
Tässä on nyt kyseessä perintötalo, jossa muuten varaton äitini asuu lesken oikeudella. Ei hän voi minulle maksaa yhtään mitään., enkä voi häätää häntä muualle voidakseni myydä taloa.
Vierailija kirjoitti:
Keikkatöihin. Monta tuttua on noin tehnyt ja saavat hyvät lisät toimeentuloon. Barona on ollut se, jonka välityksellä onnistunut. Voit valita mitä ja mihin menet. Eri kellonaikoina ja päivinä.
Mahtaisiko Barona edes ottaa, koska olen vanha, hidas ja fyysisesti raihnainen, en siis pysty mihin tahansa työhön. Suhteilla olen saanut useimmat aikaisemmat työni, mutta juuri nyt ei ole mitään näköpiirissä.
-ap
Voin lainata sinulle sen 2000 jos todella tarvitset
Laita yhteystietosi.
Mutta luulen että ap on porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa muuta kuin luottokortilla tökkää tuon verran käyttötilille.
Kaksi luottokorttia on tapissa... tämä köyhistely on jatkunut jo koko syksyn.
Ei kuulosta köyhistelyltä. Pikemminkin päinvastoin, yli varojen elämiseltä.
Pikavippiä ei missään nimessä. Jos ei maksuaikaa saa lisää, eikä kukaan läheinen (siis todella läheinen, vanhempi tai oma aikuinen lapsi) voi auttaa, niin sitten varmaan parempi päästää ulosottoon ja lusikka kauniiseen käteen.
Vierailija kirjoitti:
Voin lainata sinulle sen 2000 jos todella tarvitset
Laita yhteystietosi.
Mutta luulen että ap on porvoosta.
Kiitos vaan mutta jos luet koko ketjun, niin luullakseni löysin jo sen 2000€. Joulun jälkeen alan ottamaan lisätunteja nykyisestä työpaikasta. Enkä kyllä olisi laittanut yhteystietoja, koska olet itse porvoosta.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa muuta kuin luottokortilla tökkää tuon verran käyttötilille.
Kaksi luottokorttia on tapissa... tämä köyhistely on jatkunut jo koko syksyn.
Ei kuulosta köyhistelyltä. Pikemminkin päinvastoin, yli varojen elämiseltä.
Pikavippiä ei missään nimessä. Jos ei maksuaikaa saa lisää, eikä kukaan läheinen (siis todella läheinen, vanhempi tai oma aikuinen lapsi) voi auttaa, niin sitten varmaan parempi päästää ulosottoon ja lusikka kauniiseen käteen.
Olen yrittänyt tehdä muutoksia, mutta vähän hankalaa, kun nettotulot tippuivat kerralla 3500-> 1800€. On näitä aikaisemminkin ollut, mutta silloin olen paikannut vajetta työttömyysturvalla. Nyt en ole uskaltanut, koska nämä uudet tiukennukset sääntöjen soveltamiseen pelästyttivät. En halua menettää nykyistä työpaikkaani, joka on minulle kuin lottovoitto.
-ap
Onko laskuissa mahdollista neuvotella että maksaisi pienemmissä erissä? Entä joku keikkatyö? Ainakin täällä pk-alueella on sovelluksia, joiden kautta voi tehdä erilaisia keikkatöitä.