Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työsuhde-edut tiskiin, kenellä on paras työpaikka?

Vierailija
02.12.2023 |

Minkälaisia etuuksia saat työpaikaltasi? Nyt saa kertoa, niin voidaan oikeasti vertailla, ihastella ja kadehtia!

Saatko kulttuuri-, liikunta-, työmatkaetua ja jos, niin minkäverran?

Entäpä jotain joulubonusta tai -lahjaa?

Jotain muuta: ilmaiset kahvit tai kahvimaidot, hupparin, puhelimen, työsuhdeauton, läppärin, mitä näitä nyt on...

Ja kerro vielä työskenteletkö valtiolla, kunnalla vai yksityisellä.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas kerrotaan satuja tässä ketjussa.

Tai sitten ei. Kaikkien työpaikat ei ole samanlaista kuin sinulla. 

Vierailija
62/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole verotettavia työsuhde-etuuksia, kun työmatka on lyhempi kuin kävelymatka lähimmälle julkisen liikenteen pysäkille. Työ on kyllä koneiden takia tehtävä työnantajan tiloissa, mutta työajat ovat täysin itse päätettävissä. Yleensä pidän vapaata viikon koulujen hiihtoloman aikaan, viikon tai kaksi pääsiäisen yhteydessä, kesään mennessä olen tehnyt työt niin, että koko kesän voi olla lomalla/vapailla, syksyllä koululaisten syysloma ja joulukuussa vapaat alkavat n. viikkoa ennen jouluaattoa ja jatkuvat siihen asti, kun koululaiset palaavat kouluun.

Yksityinen työnantaja teollisuuden alihankinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pankissa töissä. Saadaan lähes ilmaista lainaa pankista ja ilmaiset peruspankkipalvelut. Lisäksi tietty e-passiedut (joilla voi ostaa myös mm. HSL:n matkakortteja), matkapuhelinetu, hyvä työterveys... Olin esimerkiksi juuri yksityisellä lääkäriasemalla erikoislääkärillä eräässä operaatiossa, joka olisi maksanut yksityisellä varmaan 2000 euroa, mutta sain sen ilmaiseksi. Aloituksessa mainitut kahvit ja läppärit tottakai ovat ilmaisia, lisäksi saatiin kaikki melkein tonni ylimääräistä sitä varten, että sai ostaa itselleen etätyötarvikkeita kotiin. Koen, että meillä on edut ihan hyvät.

Vierailija
64/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teen työni hyvin saan bonuksen palkan lisäksi.

On myös ilmainen terveydenhoito.

Kännykkä- ja tietokone firman puolesta, samoin nettiyhteys myös kotona.

Yksityinen.

Eikö nämä ole aika standardi?

Meillä erikoissairaanhoito sisältyy ja luonnollisesti kaikki koneet ja yhteydet.

No ei ole mikään "standardi" duunareille, korkeintaan joulunaikaan saa jonkun pienen lisärahan tai tavaran :D

Vierailija
65/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas.. ka palkka. Joskus virkistäviä työmatkoja. Helppo työ, mutta epätasaisesti töitä. 

Vierailija
66/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisellä sektorilla töissä. Täydet lounas- ja liikuntaedut, puhelinetu, vissyt, kahvit, maidot, kk palkan verran bonus/vuosi, tasokkaat pikkujoulu, virkistypäivät 2-3 krt/vuosi, ihan ok työterveys, ei erikoislääkärejä, mutta hieronta, päätelasit, rokotukset yms.. säännölliset koulutukset täydellä ylläpidolla.

Vierailija
67/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole tosissanne, näin kunnallisena vaka-opena ei tollasista eduista voi uneksiakaan. Ei siis edes siitä puhelimesta. Tänä vuonna saatiin 200 e Epassi-etua, mutta sekin vaan siitä hyvästä, että kaupunki hyvitteli paskaa Sarastia-palkkajärjestelmää, minkä takia palkkoja ei maksettu ajallaan.

Työterveyshuolto on, mutta ihan minimi.

Kahveja ja maitoja ei todellakaan tule talonpuolesta ja pikkujoulut järjestettiin omakustanteisesti. 

Mulla ollut monen monta työpaikkaa ilman työhöntulotarkastusta. Oliko sulla vai mikä sun minimi on käytännössä?

Vierailija
68/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-passilla alennus lounaasta (en käytä), liikunta- ja kulttuurietu x00 e (en käytä), puhelinetu (en käytä), etätyö 80 %, kahvit ja keksit, työterveydenhuolto, puolen kuun palkkaa vastaava bonus kerran vuodessa. Bonuksen osalta todettava että että vuosiansioista on tingitty noin 1 kk palkka, joka on lupailtu maksaa bonuksena takaisin, jos virmalla menee hyvin. Niin hyvin virmalla ei voi mennä että sen kuukauden palkan saisi.

Vierailija
69/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varhaiskasvatuksessa töissä ja varsinaisia etuja ei ole juurikaan, mutta asioita jotka koen hyviksi ovat:

-päivittäin lounas + aamu- tai välipala verotushintaan, meillä tosi laadukasta ruokaa. Säästää oikeasti aika paljon, iltaruoka kotona ei ole välttämätön jos syö töissä hyvin. 

-33 lomapäivää (lauantaita ei lasketa)

-illat, arkipyhät, vloput aina vp, kk-palkka lisineen 3k

-silloin tällöin virkistysillat ravintoloissa/työpaikalla, ruoka tarjotaan

-satunnaisia leffalippuja, lahjakortteja kahviloihin/ravintoloihin jne.

-hyvä työterveys yksityisellä

-alennuksia kaupungin toimipaikkoihin. 

Mitä vielä toivoisin olisi vuosittainen vaateraha tai esim. kerran vuoteen jokin vapaavalintainen laadukas työssä tarvittava juttu, esim. kuomat/karvahattu/nahkarukkaset/sadetakki/kumpparit/lenkkarit/toppahousut. Nämä joutuu kaikki itse kustantamaan. 

Vierailija
70/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smartum 250 euroa/vuosi. Ilmaiset kahvit ja maidot. Työpuhelin, läppäri, näyttö jne, mutta ne on vaan työkäyttöön. Etätyö, liukuva työaika. Mahdollisuus käyttää työtunteja koulutukseen. 2 tuntia/kk palkallista viikkoliikuntaa. Kattava työterveyshuolto. Valtiolla. 

Mielenkiinnosta kysyn, että miksihän tätä on alapeukutettu? Liikaa, liian vähän?

En alapeukuttanut, mutta olisiko syynä tuo "työpuhelin, läppäri ja näyttö vain työkäyttöön". Ei kai nuo mitään etuja ole, jos työssä kyseisiä laitteita tarvitaan? En tosin tiedä, mitä työtä teet, mutta jos se on toimistohommaa, niin enpä ole kuullut, että kenenkään pitäisi mainittuja laitteita itse ostaa. 

Vierailija
71/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smartum 250 euroa/vuosi. Ilmaiset kahvit ja maidot. Työpuhelin, läppäri, näyttö jne, mutta ne on vaan työkäyttöön. Etätyö, liukuva työaika. Mahdollisuus käyttää työtunteja koulutukseen. 2 tuntia/kk palkallista viikkoliikuntaa. Kattava työterveyshuolto. Valtiolla. 

Mielenkiinnosta kysyn, että miksihän tätä on alapeukutettu? Liikaa, liian vähän?

En alapeukuttanut, mutta olisiko syynä tuo "työpuhelin, läppäri ja näyttö vain työkäyttöön". Ei kai nuo mitään etuja ole, jos työssä kyseisiä laitteita tarvitaan? En tosin tiedä, mitä työtä teet, mutta jos se on toimistohommaa, niin enpä ole kuullut, että kenenkään pitäisi mainittuja laitteita itse ostaa. 

Niin, ei kai bussikuskikaan luettele työsuhde-etuihinsa linja-autoa?

Vierailija
72/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun mitä isompi palkka, sitä isommat edut.. vaikka luulisi että yli 100k vuosituloilla olisi varaa maksaa lounaat ja kuntosalit.

Etuja tarvitaan koska palkalla ei Suomen verotusmallilla pysty palkitsemaan. On paljon edullisempaa antaa työntekijälle 100€ arvoinen etu kuin samanarvoinen palkankorotus. 

100k vuodessa tienaava työntekijä saa käteen kuukaudessa noin 4,5k€, mutta työnantajan kulut kaikkine sivukuluineen ovat noin 10-11k€/kk. Eli jos haluat antaa palkankorotuksen että työntekijä saisi 500€ enemmän kuussa käteen, niin se maksaisi yritykselle lähes 1500€ kuussa.

Mitä korkeampi palkka niin sitä kalliimmaksi jokainen työntekijälle maksettava ylimääräinen nettoeuro tulee. 

Tämä on myös yksi syy Suomen mataliin palkkoihin ja siihen että tavallisen rivityöntekijän on vaikea vaurastua työtä tekemällä vaikka olisi

Mitkä ne haitat ovat? Et maininnut niitä.

Etuihin kuuluvat ilmainen koulutus kaikille, terveydenhuolto, vakaa ja vauras yhteiskunta. Suomi on maailman mittakaavassa todellinen onnela. Ihmiset kuuluvat maailman rikkaimpaan prosenttiin. 

4500euroa kuussa käteen on paljon rahaa. En ymmärrä miksi sitä pitäisi saada vielä enemmän?

Vierailija
73/114 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen: 400e kulttuuri/liikuntarahaa, 200e hammashoitorahaa, ateriaetu (työpaikka maksaa 25% ateriasta), oman valinnan mukaan vastamelukuulokkeet, läppärilaukku ja kännykkä arvoltaan max 1200e. Puhelinlasku 5g liittymästä menee firmalle summasta riippumatta, 20e vähentää palkkaa.

Vierailija
74/114 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä etuina ylimääräisiä vakuutuksia esim henkivakuutus? Entä ylimääräisiä lomia tai eläkejärjestelyjä? Millaisia? Bonuksia, rahastoja? Muita todellisia etuja?

Vierailija
75/114 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhdeautona Audi A8 L Security. Auton mukana tulee kuljettaja. Työnantaja tarjoaa 2500 neliön asunnon ja palkka on verotonta.

ePassia ei tarjottu ja aionkin ottaa asian esille seuraavassa kehityskeskustelussa.

Vierailija
76/114 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä taas nauratti kohta näyttö vain työkäyttöön. Varmaan jos se on toimistolla niin se ei oo etu mutta jos etätoimistolla niin mitenhän aateltiin ettei samaa näyttöä käytettäisi muuhunkin :D

Vierailija
77/114 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yksityisellä. Etuja on mm: puhelinetu, e-passi, työsuhdeauto, työnantajan tarjoamat aamiaiset maanantaisin ja perjantaisin, 42 lomapäivää vuodessa (no, nämä määräytyy työvuosien mukaan), bonukset 2 krt vuodessa, lomamökit varattavissa ympäri Suomea (maksaa 45 euroa viikko), työnantajan kustantama opintomatka joka toinen vuosi ulkomaille, hieronta 10 käyntiä vuodessa työnantajan piikkiin. Nuo nyt ainakin tulee mieleen.

Bonuksia tuli viime vuonna 9500 euroa. Tänä vuonna ei ole tulossa niin paljon, ellei talous raketoi loppuvuodesta.  

Vierailija
78/114 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ei ole etu, jos ovat vain työkäyttöön.

Me ei olla saatu näyttöä, koska läppärissä on näyttö. Sillä ei tietenkään ole työnantajalle väliä, että se näyttö on liian pieni ja hidastaa työntekoa.

Vierailija
79/114 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta-ja virkistys 250/vuosi. 15€ vuodessa virkistykseen eli käytännössä lounas, jos halutaan mennä jonnekin virkistyspäivänä, niin pitää maksaa itse matka. 

etätyössä pakko olla, mutta omalla netillä. 

Kynän olen pöllinyt jostain. 

Ei pikkujoulua ole ollut ikinä.

tuöpaikka hyvinvointialue. 

ja olen nyt lomalla; alan kohta tehdä rästitöitä, jotka jäi sairausloman aikana tekemättä.

Vierailija
80/114 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sote keikkalaisena määritän missä ja mihin aikaan teen työni ja minä vuoroina. Vapaat voin järjestää mihin haluan. Kuin myös lomat, niin pitkät kuin haluan. Parhaat työehdot ikinä verrattuna vakkariaikoihini.

N51