Työsuhde-edut tiskiin, kenellä on paras työpaikka?
Minkälaisia etuuksia saat työpaikaltasi? Nyt saa kertoa, niin voidaan oikeasti vertailla, ihastella ja kadehtia!
Saatko kulttuuri-, liikunta-, työmatkaetua ja jos, niin minkäverran?
Entäpä jotain joulubonusta tai -lahjaa?
Jotain muuta: ilmaiset kahvit tai kahvimaidot, hupparin, puhelimen, työsuhdeauton, läppärin, mitä näitä nyt on...
Ja kerro vielä työskenteletkö valtiolla, kunnalla vai yksityisellä.
Kommentit (114)
80 e kulttuuri- ja liikuntaetua per vuosi. Aiemmin 40 e, -10% apteekin rasvoista. Apteekki taitaa tuon edun tarjota, työnantajalla ei osaa eikä arpaa. Työnantaja toki tarjoaa myös burn outin. Eiku joo 2 kertaa vuodessa 4 h tyhypäivä, muut päivät juostaan kahta kauheammin 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa ihastella liikunta- ja kulttuuriseteleitä tai lounasetua. Ainoa todella merkitsevä etu on raha, jonka työstä saa.
Kyllä minusta on oikein mukava etu, että on kattava työterveyshuolto, hammashuolto, auto (myös vapaa-ajalle) ja hieronta kerran kuussa työn antajan piikkiin. Iso kasa rahaa säästyy, kun noita ei tarvitse itse kustantaa.
Olen kansainvälisessä yrityksessä töissä ja meille maksetaan eurooppalaiseen tapaan 14kk palkka vuodessa, ylimääräinen palkka kesällä ja jouluna ja tietenkin normaalit kesälomarahat ja lomat.
Lisäksi sairaskassa ja laaja työterv.hoito, joka kattaa hammashoidot, fysioterapiat, hierronnat, silmälasit, apuvälineet jne.
Yksityinen työnantaja.
Tällä ei kai palkintopalleille päästä mutta kiva kuitenkin listata:
- marraskuussa tuplapalkka (13. kuukausi)
- ilmainen pyörä, 19 snt/km kilometrikorvaus
- n. 3-4 kertaa vuodessa toimiston yhteinen päivämatka ja illallinen
- liukuva työaika
- 40 lomapäivää vuodessa, arkipäiviä (lauantai ei sisälly)
- kahvit jne
- joka tiistaisin firman lounas
- mahdollisuus kysyä kursseja ja tehdä niitä työajan puitteissa
- ekstra vapaapäivä esim. muuton, hautajaisten, häiden jne. takia
- työsoftia ja printteriä saa käyttää (rajatusti) omiin juttuihin
Ei valittamista. Marrasbonus ja tiistailounaat omat lempparini.
Sain kuivamustekynän. Kaikki kollegatkin saivat. Sain reuman ja astman homekoulusta. Osa koillegoistakin sai.
Kun jäin eläkkeelle 38 vuoden työn jälkeen, sain villasaalin. Olen villalle allerginen astmaatikko.
Opettajana kunnalla
Vierailija kirjoitti:
Sain kuivamustekynän. Kaikki kollegatkin saivat. Sain reuman ja astman homekoulusta. Osa koillegoistakin sai.
Kun jäin eläkkeelle 38 vuoden työn jälkeen, sain villasaalin. Olen villalle allerginen astmaatikko.
Opettajana kunnalla
And we have a WINNEEERR! Onnea!
Saan 25% alennuksen tuotteista joita myymme ja ilmaisen kahvin. Ei muuta! Yksityinen oy.
No meillä oli Elastinen, Maija Vilkkumaa ja Käärijä pikkujouluesiintyjinä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap joku matalapalkka-alalla työskentelevä? Läppäri ei ole mikään työsuhde-etu vaan työkalu, samoin puhelin.
Itseasiassa työsuhdepuhelin on 20€ arvoinen verotettava etuus.
Mulla on työpuhelin, mutta en maksa siitä veroja. Se on työkalu samalla tavalla kuin tietokone, käytössä vain työkäyttöön ja työaikana.
Eli aina se puhelin ei ole verotettava etuus.
Ilmainen perusterveydenhuolto, epassi etu joitain satoja vuodessa. Toki käytän sitä koko perheen hyväksi, kunhan ei jää kiinni.
Hyvinvointialueemme on tarjonnut tänä vuonna:
- Sijaisten palkkojen harmonisointi, alaspäin.
- Kuulakärkikynä, jolla hankala kirjoittaa sen muotoilun vuoksi
- Ilmoitus, ettei tänä vuonna tarjota joulutorttua tms. koska hv-alue toteuttaa yhdenvertaisuutta.
- Ilmoitus toimipaikkamme sulkemisesta.
- Työterveyshuollon minimipalvelut.
Minulla on oma asiantuntijapalveluita tarjoava yritys ja tarjoan itselleni:
Km-korvaukset
Maksimi e-passin (400€/vuosi)
Maksimi määrän lounareita
Kännykkäetu
Läppäri, tabletti, tulostin
Työterveys
Osittainen etätyö
Työmäärä oman jaksamisen mukaan
Palkkaa aina tarpeen mukaan (toki myynti vaikuttaa) +osiingot
Lisäksi tilaan yritykselle tavaroita ja esim lehtiä, joita hyödynnän myös henk koht elämässä ja perhe hyötyy myös.
Paras etu on se, että olen itse itseni herra.
Kunnalla varhaiskasvatuksessa.
Saan hankkia omalla rahalla kivoja vaatteita töihin, sisälle ja ulos.
Saan tuoda kotoa askartelutarpeistoa, pelejä, lastenkirjoja ym. koska kunnalla ei ole varaa.
Saan ajella toiseen päiväkotiin sijaistamaan omalla autolla ja omalla rahalla.
Saan lukea ammattikirjallisuutta vapaa-ajalla määräpäivään mennessä.
6-7 viikon kesäloma aina samaan aikaan + 2 viikon joulu/talviloma.
Ei muita etuja, mutta noi loma-ajat ovat iso porkkana.
Palkka ei ole kummoinen, mutta osa henkilöstöeduista on ihan kunnolla rahan arvoisia. Yleislääkäritasoisen työterveyden lisäksi sairauskuluvakuutus erikoislääkärikuluja varten, 300€ liikunta-, kulttuuri- ja työmatkarahaa (nousee ensi vuonna), lounasetu, henkilöstökerhon aktiviteetit tuettuun hintaan (retkiä, liikuntaa, kädentaitoja, teatteria... pienellä omavastuulla), henkilöstörahasto, oman firman ja yhteistyökumppaneiden palveluista etuja.
Etätyö mahdollisuus, liukuva työaika, toimivat työkalut, päätelasien hankintaa tuetaan x vuoden välein, toimistolla kahvit ja teet lisukkeineen.
Viime vuonna oli epassi 200e ja kahvin sekä maidon saa. Joululahjaksi pullo viiniä. Tänä vuonna ei epassia ja ilmoitus että lomautukset alkaa kaikilla ja firma kiinni pari kk. Yksityisellä.
Ette ole tosissanne, näin kunnallisena vaka-opena ei tollasista eduista voi uneksiakaan. Ei siis edes siitä puhelimesta. Tänä vuonna saatiin 200 e Epassi-etua, mutta sekin vaan siitä hyvästä, että kaupunki hyvitteli paskaa Sarastia-palkkajärjestelmää, minkä takia palkkoja ei maksettu ajallaan.
Työterveyshuolto on, mutta ihan minimi.
Kahveja ja maitoja ei todellakaan tule talonpuolesta ja pikkujoulut järjestettiin omakustanteisesti.
Huonommat edut kuin aiemmassa työpaikassa. Mutta kuitenkin suurin osa työnantajan myymistä tuotteista käytössä, parin tonnin etu vähintään vuodessa, varmaan enemmänkin. Kohtuuhyvä työterveyshuolto, ei hammaslääkäriä ja gynekologia kuitenkaan niin kuin aiemmassa paikassa mutta muutama erikoislääkärikäynti yksityisellä ja jotian fysioterapiaa tietty määrä vuodessa. E-passin ruokailu ja harrastusjutut. Ja silmälasit joka toinen vuosi.
Tottakai se on halvempi. Eihän se muuten olisi mikään etuus :D