Osaako täällä joku tehdä itse vispipuuroa? Mitä marjoja siihen tulee?
Kommentit (35)
Osataan ja kaikki syövät kun sitä joskus harvoin tehdään. Puolukkaa ja herukoita käytetään.
Marjojen tekeminen on vaikein osuus. Pitää hankkia marjankuorikalvoa ja tehdä siitä pieniä palloja, joiden sisälle injektoidaan sisustäytettä. Aluksi minulla meni jopa puoli tuntia yhden marjan tekemiseen, nyt vain kuusi minuuttia.
Henkisesti kovinta on suurella vaivalla tehtyjen marjojen murskaaminen mössöksi ja sekoittaminen jauhoihin.
Valmismarjoja en osta, koska niitä valmistavat nälkäpalkalla thaimaasta lennätetyt hädänalaiset. En voi hyväksyä riistoa.
puolukka, punaherukka ja marja-aronia sopii parhaiten
Vierailija kirjoitti:
Marjapuuroa voi tehdä vispaamattakin, vaikka kaurapuuron sekaan vain laittaa marjoja.
Se ei ole vispipuuroa.
https://www.soppa365.fi/reseptit/jalkiruuat-aamiaiset-valipalat/atelje-…
Tää oli järkyttävän hyvää 👍
Vierailija kirjoitti:
Marjapuuroa voi tehdä vispaamattakin, vaikka kaurapuuron sekaan vain laittaa marjoja.
No ei voi. Et ole ikinä kuullutkaan vispipuurosta näköjään. Meitä on niin moneksi.
Meillä tehtiin kotona myös riisipuuroa jossa oli paljon omenanpalasia joukossa. Vispipuuron teen yleensä puolukasta tai mustaherukasta, olen kokeillut muitakin marjoja ja hyviä ovat olleet kaikki - ja kyllä, kaikki syövät näitä.
Ennemmin voisi kysyä, kuka ei osaa tehdä vispipuuroa. Se taitaa olla yksi näistä ruokalajeista, joka aina opetetaan peruskoulun kotitaloustunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi. Et ole ikinä kuullutkaan vispipuurosta näköjään. Meitä on niin moneksi.
Marjapuuro on marjapuuro, vispattu tai ei.
Aplla on netti käytettävissä.
Etkö osannut käyttää nettihakua? Google, Bing,
Ohjeita löytyy
Näin joulun aikaan se kannattaa tehdä luumuhillosta. Siitä toettuhillosta siis. Sekaan myös vaniljasokeria. Tulee todella hyvää kun vaahdottaa jäähtyneen seoksen.
Puolukoista, mansikoista, vadelmista ja mustaherukoista (joita muuten ostin tänään) teen oman vispipuuroni ja vatkaa hyvin kuohkeaksi😋. Ja jos oikein haluan herkutella niin noihin kaikkiin sopii vanilja mausteeksi+vaniljakermavaahtoa kaveriksi.
Ja koko perhe syö.
Mikä se vaihtoehto tälle itse tekemiselle on? Käy naapurilla syömässä aina vispipuuropäivänä?
Paras vispipuuro mansikasta.
Keitän puuron mehuun ja lisään valmiiseen puuroon raakamansikkasoseen. Mansikan maku säilyy parhaiten ilman keittämistä.
Lappuski :)