Osaako täällä joku tehdä itse vispipuuroa? Mitä marjoja siihen tulee?
Kommentit (35)
Voi käyttää mitä tahansa marjoja tai omenaa.
Söisi jos tekisin.
Perinteisesti puolukkaa, mutta voi tehdä mistä marjoista tai mehusta tahansa.
Perinteisesti vispipuuro tehdään puolukoista. Itse ole tehnyt mm. kuivatuista luumuista, kun ei ole ollut puolukoita.
Yleensä puolukkaa. Mutta sen voi tehdä myös mustikoista tai vadelmista tai kuivatuista aprikooseista tai kuivatuista luumuista.
Marja-aronioista saa parhaimman makuista vispipuuroa. En uskonut ennenkuin kokeilin. Totta se on.
Marjapuuroa voi tehdä vispaamattakin, vaikka kaurapuuron sekaan vain laittaa marjoja.
Itse käytän mustaherukoita niin tulee väriä ainakin tarpeeksi.
Mä teen mustaherukka- tai puolukkamehusta. Ihan siitä kaupan tiivisteestä.
Teen puolukoista tai punaherukoista. Minä, lapset ja vävykokelas syö, mies ei tykkää vispipuurosta.
Vierailija kirjoitti:
Marjapuuroa voi tehdä vispaamattakin, vaikka kaurapuuron sekaan vain laittaa marjoja.
Kyse oli nyt vispipuurosta.
Punaisesta viinimarjasta tulee myös hyvää. Vähän miedompaa kuin puolukasta.
Meidän perheen suosikit ovat punaviinimarja ja masikka/vadelma kombona tai sitten omenavispipuuro jossa reilusti kanelia. Perinteinen puolukka ei jostain syystä lapsille maistu, mutta minä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Teen puolukoista tai punaherukoista. Minä, lapset ja vävykokelas syö, mies ei tykkää vispipuurosta.
Ja gluteenittomana teen, eli käytän riisijauhoja. Tämä vinkkinä, jos on uusia keliaakikkoja, jotka tykkäävät vispipuurosta mutta eivät voi tehdä mannaryyneistä.
Mistä viljasta ne mannaryynit on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Mistä viljasta ne mannaryynit on tehty?
Mannasuurimot eli mannaryynit (vehnäsuurimot) ovat viljavalmiste. Mannasuurimot valmistetaan erottamalla vehnänjauhatuksen yhteydessä karkeat ydinrakeet mannasuurimoiksi.
Mannasuurimo pussissa on yleensä vispipuuron ohje paketissa. Perinteisesti siinä käytetään puolukkaa, mutta mikä tahansa marja käy. Jos haluaa makeampaa niin voi laittaa mansikkaa, se on yleensä marja josta kaikki pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Punaisesta viinimarjasta tulee myös hyvää. Vähän miedompaa kuin puolukasta.
Lorauta omenamehua sekaan, tulee tosi hyvää.
Osaan tehdä, käytän usein puolukkaa tai karpaloa. Koko perhe syö hyvällä ruokahalulla.