Sääntörikkomuksista kyttääminen ja heippalappuilu on nykyään ihan älytöntä. Kaveri kävi luonani kahvilla ja jätti rattaat rappuun tunniksi
Ei halunnut tuoda niitä eteiseeni sulattamaan lumia, joten jätti oven viereen portaiden alle (asun ekassa).Meni pari tuntia ja jo tuli heippalappua rattaiden säilytyksestä.Varmaan vastapäinen naapuri jos kerran näki mihin asuntoon kaveri tuli sisään..
(Oma lapseni jo aikuinen )
Täällä talossa on meno muutenkin ihan älytön. Roskia kun viet,niin kohta joku kyylä lyllertää perään katsomaan ovatko pahvit varmasti oikeassa paikassa. Pyykkituvalla varastetaan vuoro tai revitään märät pyykkisi koneesta ja heitetään lattialle jos myöhästyy 5 min,pitäisi vaikka paskat housussa juosta. Parveketupakointi onnistuttiin kieltämään ja pihaan tuli tupakkapaikka, mutta nyt sitten kiukutellaan siitä että joku kehtaa mennä keskellä yötä tupakalle. Ja muuttoautohan ei missään nimessä saisi olla lähelläkään ulko-ovea kuten ei myöskään taksi. Ei varmaan saisi ambulanssikaan.
Ja sitten nämä lappuja rustaavat kyylät ovat sitä mieltä että MUILLA on asenneongelma.
Kommentit (78)
Siis millaisilla ihmisillä ei ole omaa pyykkikonetta? Itse olin ilman vaan kun olin 4kk opiskelijavaihdossa ulkomailla, sitä varten en nyt ihan pyykkikonetta ostanut ja pesin talyhtiössä. Ranskalaiset ainakin noudatti hyvin pyykkituvan sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudattakaa sääntöjä. Ette ole mitenkään etuoikeutettuja, ettekä toisten yläpuolella. Turha uhriutua! Ne säännöt koskevat KAIKKIA!
- - - -
Täsmälleen näin, ja tarkoitan etunenässä omasta päästä keksittyjen sääntöjen pohjalta laadittuja heippalappuja. Niiden (iäkkäät) kirjoittelijat todella usein kuvittelevat olevansa jotenkin vaikka nuorten vuokralaisten yläpuolella näissä sääntöasioissa.
Itse asiassa olisi varmasti paikallaan kokeilla omien yksityisten "Heippa-lappujen" kerta kaikkista kieltämistä ja kaikki huomautettava käytettäisiin isännöitsijällä ja/tai hallituksella lausunnolla. Ja kun oikeasti on huomautettavaa, lähettää isännöitsijä sillä omalla mandaatillaan asianomaiselle huomautuksen.
Yksityisiä ja erityisesti asunto-osakeyhtiön järjestyssääntöihin perustumattomia heippa-lappuja tulisi pitää
Minulle tuli heippalappu jonka perusteista en ymmärtänyt eikä ollut nimeäkään alla että olisin voinut kysyä. Kävin kysymässä isännöitsijältä tietääkö se siitä mitään ja tiesihän se. Sillä oli sama lappu seinällä, mutta siinä oli nimi alla, alakerran naapurihan se. Isännöitsijä tuumasi, että jos olisin niin remuava asuja kuin lapussa väitettiin, valittaisi minusta muutkin joten ei ollut sitä juurikaan noteerannut... No menin sitten soittamaan ovikelloa keskustellakseni asiasta. Ei avannut, ei avannut sen kuukauden aikana kun pari kertaa päivässä kävin ohikulkiessani kelloa rimpauttamassa.
Haluaisitko, ap, itsesi naapuriksesi?
- Säilytät tavaraa porraskäytävässä.
- Viet pahvia vääriin roskiksiin (ei ole eka kerta eikä vähäistä, koskapa naapuri tarkistaa).
- Jätät pyykkisi lojumaan pesukoneeseen seuraavan käyttäjän varausajalla.
- Poltat tupakkaa parvekkeella.
- Pysäköit väärään paikkaan.
- Uhriudut ja valitat siitä, että toistuvaa ja jatkuvaa järjestyssääntöjen rikkomistasi paheksutaan.
Vierailija kirjoitti:
On se vaan kiva asua omassa talossa... pidän lastenvaunut missä haluan, pestä pyykkiä koska haluan, pysäköidä autot mihin haluan. Polttaavaikka tupakin jos siltä tuntuis. Ei tartte pikkumaisia kyyliä kuunnella. Voisi olla vaikeaa muuttaa takaisin johonkin kerrostalokolhoosiin.
-Odotinkin milloin joku itseään parempana pitäävä ok-asuja astelee pätemään heippalappu- keskusteluun.
Näyttäisi oleva aikamoiisia ongelmia oman itsetuntonsa kanssa tuolla kirjoittajalla, kun pitää tulla asumismuotoaan tänne julistamaan.
Helpottikos yhtään, tuntuukos friskimmältä nyt😅😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa noita kyyliä vastaan voisi kerätä todisteaineistoa ja nostaa syytteen kotirauhan rikkomisesta.
Ei todellakaan onnistu.
Kylläpäs onnistuu kun häiritsevät kyttäämisellä, heippalapuilla ja seuraamisella sekä vainoamisella kotirauhaa ja näistä on ennakkotapauksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö-Suomi ja aivoton orjallisesti niitä noudattava. Siinä on Suomi-kuva .
Suomi on ollut ja osin on edelleenkin turvallinen ja rauhallinen maa juuri sen vuoksi, että yhteisiä sääntöjä pääosin noudatetaan.
Voit käydä ihan Suomen lähialueilla katsomassa, mitä seuraa siitä, että sääntöjä ei noudateta. Anarkia voi olla tollolle ihan kiva juttu niin pitkään, kun ei siitä itse kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ajoissa ottamaan pyykkisi koneesta. Miksi naapurisi pitäisi odottaa, koska lumihiutale viitsii hakea pyykkinsä?
Naapuri voi laittaa ne pyykit johonkin koriin.
Aivan. Eihän niitä nyt lattioille saa heittää. Koreja on pyykkituvassa.
Vierailija kirjoitti:
Sille on ihan syynsä miksei rapussa saa säilytellä mitään, ei edes sitä paria tuntia
Kotkotkotkotkotkoooootkotkot.
Tervetuloa tänne Baltiaan, missä olen asunut nyt 10 v (Virossa ja Latviassa). Ei yhtäkään heippalappua koskaan. Ihan vieras ajatuskin. Kyttäystä en myöskään kokenut.
Pahvilaatikoiden litistäminen on uskomattoman vaikeaa joillekin. Vaikka lihasvoimat ei siihen riittäisi, on veitsiä, puukkoja ja saksia, joilla voi pahvilaatikon pieniä palasiksi. Usein näkee kartonkilaatikossa pari kolme isoa litistämätöntä lootaa, eikä sinne sitten muuta mahdukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pahvilaatikoiden litistäminen on uskomattoman vaikeaa joillekin. Vaikka lihasvoimat ei siihen riittäisi, on veitsiä, puukkoja ja saksia, joilla voi pahvilaatikon pieniä palasiksi. Usein näkee kartonkilaatikossa pari kolme isoa litistämätöntä lootaa, eikä sinne sitten muuta mahdukkaan.
Minä litistän pahvit tallomalla niiden päälle.
Joo, se on aina muiden vika kun ei itse kykene elämään kirjattuja ja yhdessä sovittuja sääntöjä noudattaen.
Vierailija kirjoitti:
Siis millaisilla ihmisillä ei ole omaa pyykkikonetta? Itse olin ilman vaan kun olin 4kk opiskelijavaihdossa ulkomailla, sitä varten en nyt ihan pyykkikonetta ostanut ja pesin talyhtiössä. Ranskalaiset ainakin noudatti hyvin pyykkituvan sääntöjä.
Miksi ostaisin pesukoneen kun taloyhtiössä on pesukoneet ja kuivaushuone? Sitten taas muuttaessa se pitäisi rahdata mukana ja muutaman vuoden kuluttua ostaa uusi, kun vanha menisi rikki. Taidat olla vähän yksinkertainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt taloyhtiössämme. Jätehuolto ei ole varsinaisesti ilmaista tai edes edullista, mutta taulapäät saavat aina pahvinkeräysastian parissa päivässä täyteen kokonaisilla pahvilaatikoillaan. Lisäksi toki perus muovipussit biojätteeseen ja juomatölkit paperinkeräysastiaan. Ei näitä saatanan idootteja jaksa enää katsella, muutan omakotitaloon.
Kivahan se on asua ekassa kerroksessa tulipalon sattuessa. Etkö ymmärrä ettei sieltä ylemmistä kerroksista niin vai paetakaan, jos rappukäytävä on täynnä savua?
Aikamoinen kristallipallo sulla kun tiedät etukäteen milloin palaa ja milloin ei.
Sinä et päätä milloin naapurisi kuolevat.
se on tämä Suomi, maailman onnellisin maa ainoastaan kyttääjille, saalistajille, ahdistelijoille, rikollisille, vainoajille...
ei muille...
tl;dr olen yhteisistä pelisäännöistä piittaamaton itsekeskeinen mulkku enkä kaikessa narsistisuudessani ymmärrä että joku kehtaa siitä minulle valittaa
Meillä taloyhtiö on myöntänyt tai oikeastaan määrännyt että joka kerroksen porrastasanteella saa olla ruukkukasvi. Viihtyisyyttä tuomassa Vaan annas olla kun kiinnität lapsen tekemän Joulukoristeen oveen niin johan ropisee sanktioita! Paloturvallisuus blaa blaa.
Eiköhän pyromaani tuikkaa tuleen ennemmin sen kukan kuin puisen koristeen..
-Tiitu-
Voi että kun ei halunnut tuoda vaunuja eteiseen niin kaikkien pitää ymmärtää ja taputtaa päähän ettei tule paha mieli. Ylimääräinen kyyläys ärsyttää itseäkin mutta paloturva-asiat on asia erikseen, kyllä niitä pitää noudattaa. Ite olisin työntänyt kärryt ulos jos omassa rappukäytävässäni olisi ollut.
On se vaan kiva asua omassa talossa... pidän lastenvaunut missä haluan, pestä pyykkiä koska haluan, pysäköidä autot mihin haluan. Polttaavaikka tupakin jos siltä tuntuis. Ei tartte pikkumaisia kyyliä kuunnella. Voisi olla vaikeaa muuttaa takaisin johonkin kerrostalokolhoosiin.