Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mun vaan yrittää ymmärtää

Vierailija
17.04.2023 |

Moi! Olen lähes kolmekymppinen nainen ja tilanne on se, että sairastan yhtä naistentautia, jonka takia kärsin päivittäisistä kivuista. Lääkäri sanoi mulle, että lasten suhteen ei kannata odottaa edes yhtä vuotta, että valmistun. Että heti leikkauksen jälkeen yrittämään. Mulla ja mun miehellä on noin kolmen vuoden suhde. Asutaan eri paikkakunnilla. Olen yrittänyt tehdä miehelle selväksi, että tämä on mun ainoa mahdollisuus tulla äidiksi. Hän on kuitenkin sitä mieltä, että ei olla valmiita, meillä on vielä opittavaa toisistamme. Onko se sitten niin, että vaikka tämä olisi minun ainoa mahdollisuus tulla äidiksi, ei kannata yrittää vain sen vuoksi? Pitäisikö miehen ymmärtää tilanne paremmin, vaikka meillä onkin ollut viime aikoina vähän haastavaa toistemme kanssa?

Kiitos

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, mies sanoi, että ei lapsia lähivuosina.

Ap

Vierailija
2/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit ehkä juuri ketjun kohdunpoistosta. Jos olet sama, mua suretti tilanteesi ja suhtautuminen (ymmärrettävä) lapsiasiaan. Kiva kuitenkin nähdä, että sittenkin mietit asiaa. Omasta mielestäni kannattaa kuunnella lääkäriä. Miehen suhteen tilanne on haastavampi. Eikö hän oikeasti ymmärrä tilannettasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan väkisin kannata, jos toinen ei halua. Kiireen vilkkaan etsimään siementäjää muualta.

Vierailija
4/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään pitäisi pakottaa isäksi vasten tahtoaan. Siinä voi tulla ero tai ainakaan mies ei osallistu hoitoon tasapuolisesti.

Vierailija
5/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit ehkä juuri ketjun kohdunpoistosta. Jos olet sama, mua suretti tilanteesi ja suhtautuminen (ymmärrettävä) lapsiasiaan. Kiva kuitenkin nähdä, että sittenkin mietit asiaa. Omasta mielestäni kannattaa kuunnella lääkäriä. Miehen suhteen tilanne on haastavampi. Eikö hän oikeasti ymmärrä tilannettasi?

Lisään vielä, että mielestäni miehen, jos kenen, pitää yrittää ymmärtää.

Vierailija
6/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä, mies sanoi, että ei lapsia lähivuosina.

Ap

Unohda mies ja tee lapset. Ei mies sinua ajattele

Vierailija
7/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet valmis huolehtimaan lapsesta yksin, silloin kannattaa suostutella mies, ja luvata, ettei hänen tarvitse osallistua lapsen hoitoon.

Jos taas haluat lapsen yhdessä toisen ihmisen kanssa, sen toisen ihmisenkin pitää olla oikeasti valmis hankkimaan lapsen. Silloin sinun ei auta muu kuin vaihtaa kumppania.

Vierailija
8/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaikeassa tilanteessa eikä tämä mies ole sinua varten. Isäksi et häntä voi pakottaa. Jokainen päivä hänen kanssaan vie sinut kauemmaksi unelmastasi. Itse hankkisin tuossa tilanteessa lapsen keinohedelmöityksellä.

Vierailija
9/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta siemenet.

Vierailija
10/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uudenkin kumppanin löytämisessä ainakin minulla kestää yleensä pitkään. Ja haluaisin tunteakin miehen kunnolla. Onko edes sellaisia miehiä, jotka suostuvat heti isäksi. Masentavaa

Ap

Vierailija
11/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet valmis huolehtimaan lapsesta yksin, silloin kannattaa suostutella mies, ja luvata, ettei hänen tarvitse osallistua lapsen hoitoon.

Elareita nyt toki maksellaan sellaset 18 vuotta.

Vierailija
12/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin lapsen yksin. Se taitaa nyt olla ainoa realistinen mahdollisuus, koska toi mies ei välttämättä ole 10v päästäkään valmis isyyteen.

Vierailija
13/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No uudenkin kumppanin löytämisessä ainakin minulla kestää yleensä pitkään. Ja haluaisin tunteakin miehen kunnolla. Onko edes sellaisia miehiä, jotka suostuvat heti isäksi. Masentavaa

Ap

On niitäkin, joilla on halu ja kiire jatkaa geenejään. Eri asia sitten, tulisitko muuten toimeen sellaisen kanssa.

Vierailija
14/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan miestä, mutta en ymmärrä, miksi hän tekee mulle näin.

Ap

Vierailija
15/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko puhuneet edes suhteen tulevaisuudesta jne. Jos miehen mielestä ette tunne edes toisianne tarpeeksi?

Vierailija
16/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, mitä lähipiiriä kuullut, että miehet eivät oikein tajua ajan kulumisen vaikutuksia tässä asiassa. Johtuu ehkä siitä, että ei vaan kiinnosta vastakkaisen sukupuolen kroppa tieteellisessä mielessä. Ei heidän ole oikein koskaan tarvinnut miettiä, että kello tikittää. He voivat saada sen lapsen ihan minkä ikäisenä vain, kunhan pari on tarpeeksi nuori. Enkä sano tätä mitenkään pahalla, vaan ymmärrän myös miehiä tässä asiassa. Ei ole vaan ajatellut asiaa naisen kannalta.

Vierailija
17/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on jo lapsi, ja hän on tavallaan nähnyt, millaista lapsen kanssa voi pahimmillaan olla parisuhde. Olen mustasukkainen, että hän on suostunut jonkun toisen pyynnöstä, mutta ei minun.

Ap

Vierailija
18/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä miehellä ei ole mikään pakko ymmärtää sinun tilannettasi ja alistua tahtoosi.

Sinulla ei ole oikeutta vaatia eikä pakottaa toista tilanteeseen, johon hän ei selvästikään halua.

Miehesi ei ole sinun orjasi.

Joko sopeudut tilanteeseen ja siihen mahdollisuuteen, ettet tule lasta saamaan tai sitten eroat tästä miehestä ja lähdet etsimään sellaista, joka ymmärtää sinua niin paljon, että taipuu tahtoosi.

Vierailija
19/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi ymmärtää, että ei lasta sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa on haastavaa ilmankin.

Toivottavasti ehdit löytää sopivamman.

Vierailija
20/23 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on jo lapsi, ja hän on tavallaan nähnyt, millaista lapsen kanssa voi pahimmillaan olla parisuhde. Olen mustasukkainen, että hän on suostunut jonkun toisen pyynnöstä, mutta ei minun.

Ap

Ahaa, nyt selvisi. Tuo mies ei tule haluamaan lapsia kanssasi koskaan. Tuo yksi riittää. Kannattaa olla realisti. Älä kuvittele olemattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän