Sääntörikkomuksista kyttääminen ja heippalappuilu on nykyään ihan älytöntä. Kaveri kävi luonani kahvilla ja jätti rattaat rappuun tunniksi
Ei halunnut tuoda niitä eteiseeni sulattamaan lumia, joten jätti oven viereen portaiden alle (asun ekassa).Meni pari tuntia ja jo tuli heippalappua rattaiden säilytyksestä.Varmaan vastapäinen naapuri jos kerran näki mihin asuntoon kaveri tuli sisään..
(Oma lapseni jo aikuinen )
Täällä talossa on meno muutenkin ihan älytön. Roskia kun viet,niin kohta joku kyylä lyllertää perään katsomaan ovatko pahvit varmasti oikeassa paikassa. Pyykkituvalla varastetaan vuoro tai revitään märät pyykkisi koneesta ja heitetään lattialle jos myöhästyy 5 min,pitäisi vaikka paskat housussa juosta. Parveketupakointi onnistuttiin kieltämään ja pihaan tuli tupakkapaikka, mutta nyt sitten kiukutellaan siitä että joku kehtaa mennä keskellä yötä tupakalle. Ja muuttoautohan ei missään nimessä saisi olla lähelläkään ulko-ovea kuten ei myöskään taksi. Ei varmaan saisi ambulanssikaan.
Ja sitten nämä lappuja rustaavat kyylät ovat sitä mieltä että MUILLA on asenneongelma.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Meillä taloyhtiö on myöntänyt tai oikeastaan määrännyt että joka kerroksen porrastasanteella saa olla ruukkukasvi. Viihtyisyyttä tuomassa Vaan annas olla kun kiinnität lapsen tekemän Joulukoristeen oveen niin johan ropisee sanktioita! Paloturvallisuus blaa blaa.
Eiköhän pyromaani tuikkaa tuleen ennemmin sen kukan kuin puisen koristeen..
-Tiitu-
Asumassani talossa oli puinen ilmoitustaulu jossa on sitä korkkia se keskusta niin joku oli polttanut sen puoliksi.
Asutaanko me samassa talossa? Mummot runnoi läpi tupakkakiellon partseille ja nyt itkee kun kipitän täältä kolmannesta kerroksesta (ei ole hissiä) pari kertaa yössä röökille.
Yöllä ei myöskään saisi pestä pyykkiä edes silloin kun iskee oksennustauti ja lakanat pitää pestä heti.
Mitä tapahtuu kun järjestyssääntöjä rikotaan?
Jos taloyhtiössä rikotaan toistuvasti järjestyssääntöjä ja toimet häiritsevät huomattavasti naapureiden elämää, tulee asukkaiden ilmoittaa asiasta isännöitsijälle kirjallisesti.
- Ilmoituksessa tulee olla selvitettynä päivämäärä ja kellonaika, koska sääntöjä on rikottu ja miten tapahtumat ovat edenneet.
- Mikäli tarve vaatii, tulee valittajan olla valmis todistamaan häiriöstä oikeudessa.
- - - -
Nimettömät heippalaput ovat juridisesti nollan arvoisia. Kehotan tekemään niistä ilmoituksen isännöitsijälle kotirauhan häirintänä.
https://retta.fi/ajankohtaista/isannointi/taloyhtion-jarjestyssaannot-t…
Ap rikkoo sääntöjä ja valittaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan kiva asua omassa talossa... pidän lastenvaunut missä haluan, pestä pyykkiä koska haluan, pysäköidä autot mihin haluan. Polttaavaikka tupakin jos siltä tuntuis. Ei tartte pikkumaisia kyyliä kuunnella. Voisi olla vaikeaa muuttaa takaisin johonkin kerrostalokolhoosiin.
-Odotinkin milloin joku itseään parempana pitäävä ok-asuja astelee pätemään heippalappu- keskusteluun.
Näyttäisi oleva aikamoiisia ongelmia oman itsetuntonsa kanssa tuolla kirjoittajalla, kun pitää tulla asumismuotoaan tänne julistamaan.
Helpottikos yhtään, tuntuukos friskimmältä nyt😅😂🤣n
Sorry, ei ole mitään ongelmia itsetunnon kanssa. Olen vaan tyytyväinen kun olen elämässäni päässyt pois kerrostaloslummeista. Suosittelen muillekin, olkaa ahkeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, ei ole mitään ongelmia itsetunnon kanssa. Olen vaan tyytyväinen kun olen elämässäni päässyt pois kerrostaloslummeista. Suosittelen muillekin, olkaa ahkeria.
Miksi ihmeessä luonnehdit aivan tavallisia suomalaisia kerrostaloja slummeiksi? Jos talo on kunnolla rakennettu niin, että äänet eivät helposti kuulu ja sen asukkaat normaalisti käyttäytyviä, ei asumismuoto ole ollenkaan huono, päin vastoin sanoisin, että jos tällaisessa, normaalien ihmisten talossa voi huonosti ei syy ole naapuruston eikä asumismuodon. Siis jos äänieristys yms. ovat asialliset kuten myös asukkaiden käytös.
(Tiheästi rakennetulla pienalueella voi olla myös paljon meluongelmia, eikä niistä pääse ollenkaan helposti eroon.)
Tupakoitsijat: miten ihmeessä vuorotöitä tekevät oppivat avaamaan ja sulkemaan ovet ja kulkemaan portaikossa hiljaa, varsinkin yöaikaan, mutta se ei onnistu tupakoivilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ajoissa ottamaan pyykkisi koneesta. Miksi naapurisi pitäisi odottaa, koska lumihiutale viitsii hakea pyykkinsä?
Naapuri voi laittaa ne pyykit johonkin koriin.
Roskakori on hyvä paikka niille. Meillä ei pyykkituvassa ole mitään koreja kelloaosaamattomien pyykkejä varten
Joskus voi vaikka lapsi oksentaa tai tulla ripuli tai mikä tahansa myöhästys. Itse nostelen pyykit 15 min jälkeen pois jollekin pöydälle, koriin tms.
Lopettakaa oman kansanne vihaaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vaan kiva asua omassa talossa... pidän lastenvaunut missä haluan, pestä pyykkiä koska haluan, pysäköidä autot mihin haluan. Polttaavaikka tupakin jos siltä tuntuis. Ei tartte pikkumaisia kyyliä kuunnella. Voisi olla vaikeaa muuttaa takaisin johonkin kerrostalokolhoosiin.
-Odotinkin milloin joku itseään parempana pitäävä ok-asuja astelee pätemään heippalappu- keskusteluun.
Näyttäisi oleva aikamoiisia ongelmia oman itsetuntonsa kanssa tuolla kirjoittajalla, kun pitää tulla asumismuotoaan tänne julistamaan.
- -
Mä pääsin pois ok-talosta ja en ikinä muuta takaisin. Ei pätkän vertaa kiinnosta rempat, lumityöt eikä nurmikonleikkuut puhumattakaan mistään hiton rehuista kasvamassa. Työ pitää normivuonna toistasataa päivää reissunpäällä ja siihen kuvioon mukaan tullut ok-talo ei istunut. Oma ammatti ei tue mitään remonttireiskailua ja eipä kyllä kiinnostakaan.
Niin tai näin, kirjoituksesi maalaa kristallinkirkkaan kuvan itsetunto-ongelmassa rypevästä narsistista. Pieninkin kivi pitää kääntää että pääsisi pönkittämään olematonta itsetuntoa. Vaikka osallistumalla säälittävän ylimielisesti heippa-lappukeskusteluun. Taidat aidosti uskoa kaikkien haaveilevan ok-taloon "pääsemisestä"?
Jösses!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, ei ole mitään ongelmia itsetunnon kanssa. Olen vaan tyytyväinen kun olen elämässäni päässyt pois kerrostal
Niin tai näin, kirjoituksesi maalaa kristallinkirkkaan kuvan itsetunto-ongelmassa rypevästä narsistista. Pieninkin kivi pitää kääntää että pääsisi pönkittämään olematonta itsetuntoa. Vaikka osallistumalla säälittävän ylimielisesti heippa-lappukeskusteluun. Taidat aidosti uskoa kaikkien haaveilevan ok-taloon "pääsemisestä"?
Jösses!
Niin, nauti kolhoosistasi ja heippa-lapuista äläkä piipitä jos kaikki ei tanssi sinun pillisi tai edes joidenkin sääntöjen tai hyvien tapojen mukaan. Mutta se on toki jokaisen oma valinta miten ja missä haluaa asua.
Kerrostaloissa pääsee tietysti helpolla, omakotitalossa on kalliimpaa, mutta sitä voi kompensoida paljon omalla työllä ja viitseliäisyydellä, laiskoille tai muuten avuttomille se sopii vain jos on tarpeeksi ylimääräistä rahaa. Meidän tapauksessa on ollut halvempaa asua 280m2 omakotitalossa kuin edellisessä 70m2 rivarissa.
Kyllä kyttäys voi mennä liian pitkälle, mutta tuossa sinun kertomassa ei ollut sellaista, paitsi tuo roskisten kyttäys.
Luulisi että aikuinen ihminen osaa ajatella minä paloriskin rattaat aiheuttaa ja toimia sen mukaan. Ja että osaa hakea ajoissa pyykkinsä pyykkituvalta. Kuinka kauan itse odottelisit, jos menisit tuvalle varaamanasi aikana ja siellä pyörisi jonkun pyykit? Tyypillistä ettei osata ajatella omaa napaansa pidemmälle.
Tässä rapussa on 22 asuntoa, mieti jos jokainen asukas jättäisi lastenrattaat, polkupyörän tai rollaattorin rappuun. Miksi jotkut kokevat että heillä on oikeus jättää tavaroita yleisiin tiloihin eikä sen pitäisi haitata ketään? Ja se on paloturvallisuuden takia kielletty, harvoin taloissa on tulipaloja ja jos on ovi lukossa niin ei mikään satunnainen pyromaani niitä pääse sytytämään, mutta ei onnetomuuksia voi ennustaa ja jos sen yhden tunnin aikana olisi jotain sattunut niin ne rattaat olisivat olleet tiellä juuri silloin kun pitäisi päästä nopeasti ja turvallisesti ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, ei ole mitään ongelmia itsetunnon kanssa. Olen vaan tyytyvä
------------------
Näin laivanupotuspelin termistöllä: Osui ja upposi😅😂🤣
Onpa paljon neuroottista ja ehdotonta porukkaa kommentoimassa. Lisäksi jotkut liittää ap:hen asioita, joita ei edes ole koko avauksessa.
Tällaiset saisivat mennä itseensä ja miettiä oikein kunnolla ajatuksen kanssa omaa toimintaansa.
Ja ei, tämä ei tarkoita etteikö sääntöjä tulisi lähtökohtaisesti noudattaa. Ennen tuomitsemista ja nillittämistä tulisi kuitenkin kyetä käyttämään (esim tilannekohtaista) harkintaa.
No öh. Me ripustettiin lintujen ruokkimistelineet viime vuonna ja tänäkin vuonna takapihan puihin. No sitten siellä alkoi käydä lintujen lisäksi oravakin ja kaiken lisäksi harakat alkoivat roikkua siinä talipallohäkkyrässä. Niiden piti olla sellaisia ns. kunnollisia ruokintatelineitä missä pikkulinnut voisivat käydä, vaan ei, houkuttelivat muitakin yrittäjiä.
Virkistin sitten muistiani talon järjestyssäännöillä ja ilmeni, että mm. lintujen ruokkiminen oli jossain vaiheessa kielletty taloyhtiössä.
Koska näin kerran oli, niin poistimme ruokintatelineet. Ei meille kukaan sanonut tästä, mutta aika lailla selvä, että säännöt ovat sääntöjä. Olisi omituista ajatella, ettei se koske MINUA!
Vierailija kirjoitti:
No öh. Me ripustettiin lintujen ruokkimistelineet viime vuonna ja tänäkin vuonna takapihan puihin. No sitten siellä alkoi käydä lintujen lisäksi oravakin ja kaiken lisäksi harakat alkoivat roikkua siinä talipallohäkkyrässä. Niiden piti olla sellaisia ns. kunnollisia ruokintatelineitä missä pikkulinnut voisivat käydä, vaan ei, houkuttelivat muitakin yrittäjiä.
Virkistin sitten muistiani talon järjestyssäännöillä ja ilmeni, että mm. lintujen ruokkiminen oli jossain vaiheessa kielletty taloyhtiössä.
Koska näin kerran oli, niin poistimme ruokintatelineet. Ei meille kukaan sanonut tästä, mutta aika lailla selvä, että säännöt ovat sääntöjä. Olisi omituista ajatella, ettei se koske MINUA!
Meillä on lintulauta olohuoneen ikkunan takana. Lintujen touhuja on kiva seurata. Orava pysyy poissa kun vähän viritteli sitä lautaa, se oli kyllä aikamoinen akrobaatti mutta lopulta otin voiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lintulauta olohuoneen ikkunan takana. Lintujen touhuja on kiva seurata. Orava pysyy poissa kun vähän viritteli sitä lautaa, se oli kyllä aikamoinen akrobaat
Ruokinta saattaa olla kielletty ihan siitä syystä, että maahan tippunut ruoka houkuttelee paikalle rottia. Ja rotat tunnetusti on tehokkaita lisääntymään eikä se ole halpaa touhua, kun niistä ryhdytään hankkiutumaan eroon.
Sanopa nyt hyvä anonyymi "18/59 |02.12.2023 | 14:22" kumpi on sinun mielestäsi suurempi syntinen, se joka rikkoo talon järjestyssäntöjä vai se öykkäri, joka ahdistelee naapureitaan itse sorvaamillaan tekaistuilla, nimettömillä ja mihinkään perustumattomilla pykälillään?