Suomalainen kulttuuri?
Mitä on suomalainen kulttuuri?
Kiteytetysti se on sitä, että turhapuromainen laulaja osaa roikottaa kieltään ja että Ylen studiossa on vieraana jenkeissä käynyt blogisti, joka tuhraa maalia kankaalle tai että hänestä on ilmestynyt kirja (ehkä jopa molemmat, joka tarkoittaa värikkäissä vaatteissaan apinamaisesti elehtiville juontajille sitä, että heidän vierasnaa onn on multilahjakkuus).
Kommentit (26)
Kulttuurin mädättäminen, aka kulttuurimarxismi.
Siinä valkoinen nainen suutelee neeggeriä suorassa tv-mainoksessa parhaaseen katseluaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Omat isovampani elävät sellaista elämää, minkä minä koen suomalaiseksi kulttuuriksi. He asuvat hieman syrjässä metsän keskellä. Naapurit ovat sukulaisia, mutta jokaisen tontin välissä on tiheä metsäalue. Sukulaiset ovat kateellisia toinen toisilleen, mutta kutsuvat kohteliaisuuttaan toisiaan kylään silloin kun kuuluu. Paljon on siis näitä "näin vain kuuluu tehdä"-asioita. Juhlapyhät ovat kaikki aina vuodesta toiseen samanlaisia ja niitä ei lähdetä muuttamaan. Loppukesästä tehdään saunavihdat latoon kuivumaan talvea varten vaikka kukaan ei jaksaisi ja olis olemassa kaupasta valmiita. Suomalaisessa kulttuurissa asioita tehdään saakutti vie niin kuuluu tehdä. Sisulla. Mummo osaa tehdä parhaat suomalaiset ruuat ja pakko sanoa että hän vie sen taidon lopulta hautaan, ellen itse ala nyt harjoittelemaan. Oma äitini oli ja on einesmamma. Itse teen kyllä paljon käsitöitä itse ja ruuatkin aina itse, mutta en osaa esim perkata kalaa, tehdä ihania l
Riisipiirakat on helppo nakki, reippaasti vaan kokeilemaan :)
Anime-kulttuuri Aasiasta tekee vahvasti tuloaan varsinkin tietokonenörttien keskuudessa.
SDP:n kustantaman "taiteilijan" kissantappovideot ovat osa nykyistä suomalaista kulttuuria.
Tälle on jopa virallinen hyväksyntä.
Ei ole kansalle hyväksi, mikäli valtio siunaa väärintekijöitä.
Kuka siis estää.