Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio enää koskaan mennä töihin, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
02.12.2023 |

Olen alle 50 v työtön mies. 3 ammattia ja lukuisia turha kursseja joista ei ole ollut mitään hyötyä. Työtön olen ollut 12 vuotta. Olen päättänyt että en aio hakea enää töitä  muuten kuin sen verran että saan kelatuet eli lähetän pakolliset hakemukset jos tarvii.  Olen varma muutenkin ettei kukaan tarjoa töitä terveelle ja hyvänkuntoiselle työttömälle eli minulle.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös ap. Yhteiskunta toivoo työttömien olevan tyrkyllä epätoivoisena pääsemään tekemään mitä tahansa. Jos ei kerran oikeaa työtä löydy niin miksi haaskata elämäänsä turhuuksia miettien.

Vierailija
42/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot aikasi kuluttaa mielekkäästi? Etkö kaipaa olla mukana yhteiskunnassa?

Mä ihmettelen tätä hallituksen liki vihapuhetta olevaa tapaa puhua työttömistä. Millä oikeudella ja perustuen mihin?

Äänestin hallituspuoluetta, mutta olen todella todella pettynyt. Jos on tarkoitus käynnistää taloustalkoot, niihin osallistuvat kaikki, eivät vain yhteiskunnan köyhimmät ja työelämästä sillä hetkellä poissa olevat. Orpon hallitus levittää työn ilosanomaa tajuamatta, että: 1) työnantajat eivät tällä hetkellä palkkaa väkeä innokkaasti talousnäkymien takia 2) työnantajat voisivat palkata osa-aikaisia kokoaikaisten työntekijöiden sijaan. mutta Orpon hallitus tekee tästä mahdotonta 3) maamme on jo taantumassa ja huonon ilmapiirin lietsominen raippaa heiluttamalla johtaa vain huonompaan ilmapiiriin ja liikumme vähitellen kohti lamaa, sekä mentaalisesti että konkreettisesti 4) sosiaalisten etujen leikkaaminen heikentää ostovoimaa, mikä taas johtaa yritysten tilanteen heikentymiseen ja sosiaaliseen kurjistumiseen, molemmat negatiivisia vaikutuksia  jne jne jne 

Toivon, että annetaan toivoa kaikille. Talous on paljolti myös psykologiaa, mitä tämä hallitus ei tunnu tajuavan ensinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tuossa, itsekin olen ollut 34-vuotiaasta lähtien työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
44/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole töis ollut vuosiin. On minulla tekemistä. Minä kalastan paljon keväästä syksyyn. Talvella on sitten vapaampaa urheilen ja sellaista. Välillä on pätkätöitä ollut viikon tai kaksi. Ei viisikymppinen enää töitä saa. Hakemusten lähettely on melko turhaa.

Vierailija
45/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus telakalla laivamaalarina. Sain olla siellä peräti 2.5 viikkoa. Siellä pomo sanoi että ulkomailta tulee työntekijöitä ja saavat 3 ulkomaalaista yhden suomalaisen hinnalla. Sen takia ei suomalaisia palkata kun laivat rakennetaan nopeammin ja halvemmalla ulkomaalaisilla.

Vierailija
46/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loinen

Olet vain kateellinen. Ap on älykäs. Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Mitä älykkyyttä on loisia toisten taskulla?

Sitten nämä ihmettelee kun elämässä ei ole muuta kuin vuokraluukku, röökii ja bissee. Ei naista, ei perhettä eikä elämää. Huoh...

Vierailija
47/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä nuo kolme ammattiasi ovat, haluaisitko sinä mennä töihin, ja jos haluaisit, millaisiin töihin toivoisit pääseväsi?

Etkö ymmärtänyt. Sanoin etten mene koskaan enää töihin.

Ottaisitko itse töihin henkilön, joka on ollut 12 vuotta työttömänä, jos on kun tulijoita on muitakin?

Vierailija
48/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minä olen viisikymppinen nainen, kaksi korkeakoulututkintoa, toinen akateeminen. Asperger ja MS - työkyvyttömyyseläke. Halusin tahi en, kukaan ei ota minua töihin. Olenko myös tuomittu?

Et ole tuomittu, koska sinulla on näyttö sairaudesta, jonka vuoksi et ole työkykyinen. Ei kukaan halua moittia sairaita työhaluttomiksi. Sairaus voi puhjeta kenelle tahansa. Ongelma on terveet työkykyiset, jotka eivät halua tehdä työtä elantonsa eteen. Jos on massi tilillä olla tekemättä työtä, se on ihan ookoo, kunhan ei pummaa sossutukia. Näitäkin muuten on yllättävän paljon, joiden ei ole eläissään tarvinnut tehdä työtä ja jotka eivät ole tehneet. Yleensä menestyneiden yrittäjien jälkeläisiä.

Tällä palstalla kyllä jatkuvasti käsketään eläkeläisiä töihin. 

Vierailija
49/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo taas aloitus työttömyydestä ,kelatuista.monesko oli aloitus?😁

Vierailija
50/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyytyväinen tulotasoosi? Pystytkö matkustelemaan tai tekemään mitään muuta kuin köyhäilemään?

Ymmärrä että työttömyys ei ole vaihtoehto. Joillekin on todella vaikea työllistyä. Varsinkin jos ikää.

Vierailija
51/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo 57 v.enkä aio tehdä enää töitä. Työkkärin virkailija laski väärin ja luuli että mulla on vielä 10 vuotta eläkkeeseen. Sanoin että ei suinkaan enää niin paljon. Oon tehnyt jo työurani, tehkööt nyt nuoremmat töitä, mutta eipä tunnu kelpaavan. Mihinkähän tämä Suomi on menossa. Uppoaa kuin Titanic. Pitänee suunnata jonnekkin lämpimään maahan.

Vierailija
52/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 12 v työttömyys on kyllä sellanen lovi Cv ssä, että aika epätodennäköistä työllistyä. Aina pitäisi olla jotain näyttöä, että on tehnyt jotain kehittävää edes.

siihen voi keksiä mitä vaan. Ei niitä kukaan pysty tutkimaan eikä halua.

Vierailija
53/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus telakalla laivamaalarina. Sain olla siellä peräti 2.5 viikkoa. Siellä pomo sanoi että ulkomailta tulee työntekijöitä ja saavat 3 ulkomaalaista yhden suomalaisen hinnalla. Sen takia ei suomalaisia palkata kun laivat rakennetaan nopeammin ja halvemmalla ulkomaalaisilla.

Tähän olisi ratkaisuna se että veron korotus heille joille ei ole suomi asuinmaa ja vakituinen osoite suomessa.

Eipä ulkomaalainen halpatyövoima kuluta palkka rahoja täällä ja siten on vahingollinen meidän taloudelle.

Vierailija
54/55 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää väänsin paskaduunia paskapalkalla paskafirmassa 28 vuotta ja sitten mulle riitti. Haen ne neljä pakollista kuussa mutta niin persehakemuksella ettei tartte pelätä joutuvansa haastatteluun koska ei siellä mitään kivoja duuneja ole ollut. Sattumalta sain aivan ihanan osa-aikatyön ihanassa hommassa ja olen hyvin tyytyväinen vaikka tuntimäärä onkin vähäinen. Lisäksi saan työttömyyskorvausta ja kämppä on maksettu ja säästössä remonttirahaa.

Vierailija
55/55 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mukana yhteiskunnassa, olivat töissä tai ei. Hyvin kuluu aika lueskellen ja ulkoillen. Kun kuluttaa vähän ei tarvitse palkkaakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi