Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio enää koskaan mennä töihin, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
02.12.2023 |

Olen alle 50 v työtön mies. 3 ammattia ja lukuisia turha kursseja joista ei ole ollut mitään hyötyä. Työtön olen ollut 12 vuotta. Olen päättänyt että en aio hakea enää töitä  muuten kuin sen verran että saan kelatuet eli lähetän pakolliset hakemukset jos tarvii.  Olen varma muutenkin ettei kukaan tarjoa töitä terveelle ja hyvänkuntoiselle työttömälle eli minulle.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sattumoisin vasemmistolainen?

Vierailija
2/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et rupea ruokalähetiksi tai Uber-kuskiksi? Myös siivoustyötä on. Tai muuta työn perässä pääkaupunkiseudulle, ellet jo asu siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle tarjottu palkkatukityötä? Niihin näyttäisi pääsevän helpommin. Kuitenkin maksetaan ihan tessin mukainen palkka. Tosin ovat aina määräaikaisia pestejä. Mutta olen kuullut muutaman työllistyneen määräajan jälkeen normaaliin työsuhteeseen.

Vierailija
4/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle tarjottu palkkatukityötä? Niihin näyttäisi pääsevän helpommin. Kuitenkin maksetaan ihan tessin mukainen palkka. Tosin ovat aina määräaikaisia pestejä. Mutta olen kuullut muutaman työllistyneen määräajan jälkeen normaaliin työsuhteeseen.

Ei kannata enää mennä. 

Eikös kohta ole niin, että ei kerry ansiosidonnainen eikä eläke?

Vierailija
5/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata enää mennä. 

Eikös kohta ole niin, että ei kerry ansiosidonnainen eikä eläke?

Ilmeisesti ensi vuonna ei enää kerry. Tosin nytkin on kertynyt eri kaavalla, kuin normitöissä.

Vierailija
6/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Minä olen viisikymppinen nainen, kaksi korkeakoulututkintoa, toinen akateeminen. Asperger ja MS - työkyvyttömyyseläke. Halusin tahi en, kukaan ei ota minua töihin. Olenko myös tuomittu?

Vierailija
7/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ulkoavaruudessa olla älyllistä elämää?

Vierailija
8/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reilusti yli 40 vuotias pääse palkkatukitöihin enää. 5 vuotta sitten tarjottiin palkkatukitöitä. Ensin sanottiin että saisin palkkatukea noin 1000 euroa ja firma maksaisi noin 600 euroa. Sitten kun piti allekirjoittaa sopimus niin koko palkkatuki olisi ollut 600 euroa eikä se firma olisi maksanut mitään vaan se olikin työkkärin joku paja. Yrittivät kusettaa minua.

Vierailija
9/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vaan päättänyt etten hae töitä. Postissakin kerran valittivat lehdessä että on kova työvoimapula. Hain heti töihin palkka olisi ollut kohtuu 1600 euroa kk luki ilmoituksessa No en päässyt töihin todellakaan eivätkä kutsuneet edes haastatteluun vaikka soitin sinne kaksi kertaa ja kysyin mikä homma. Sanoivat vaan että hakemuksia käsitellään eikä tullut minulle kutsua edes haastatteluun.

Vierailija
10/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyytyväinen tulotasoosi? Pystytkö matkustelemaan tai tekemään mitään muuta kuin köyhäilemään?

Vierailija
11/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei reilusti yli 40 vuotias pääse palkkatukitöihin enää. 5 vuotta sitten tarjottiin palkkatukitöitä. Ensin sanottiin että saisin palkkatukea noin 1000 euroa ja firma maksaisi noin 600 euroa. Sitten kun piti allekirjoittaa sopimus niin koko palkkatuki olisi ollut 600 euroa eikä se firma olisi maksanut mitään vaan se olikin työkkärin joku paja. Yrittivät kusettaa minua.

Kyllä pääsee. Itse olen 50 v ja palkkatukityössä. Palkka pitää olla tessin mukainen. Toi sun juttu kuulostaa oudolle. Kyllä ennen työ aloitusta pitää olla tiedossa palkka ja työaika. Tuki maksetaan yritykselle ja yritys maksaa tessin mukaisen palkan.

Vierailija
12/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on niin turhaa elämässä. Olen ollut jotain 25 eri työpaikassa  enkä saanut kiitosta edes koskaan. Olen ollut raksatöissä, koulussa töissä, puutarhurina, maalarina, tapahtumien järjestäjänä, myyjänä, talkkarina, venekuskina kesäleirillä, lehden myyjänä, tehnyt piharemontteja, lapiomiehenä ja vaikka mitä Olen siis tehnyt monenlaisita työtä mutta työ kestänyt aina korkeintaan 3-12 kuukautta.

Eipä tullut kiitoksia eikä vakityöpaikkaa koskaan ja niitä kiittivät niitä jotka oli saikulla koko ajan ja lusmuilivat. Minä en ollut 20 vuoden aikana kertaakaan ollut sairaslomalla. Nyt ei 48 vuotiaana enää kiinnosta työn tekeminen.

Vierailija
13/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä nuo kolme ammattiasi ovat, haluaisitko sinä mennä töihin, ja jos haluaisit, millaisiin töihin toivoisit pääseväsi?

Vierailija
14/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei mennä. Töihin kutsutaan tai pyydetään. Ei ole työttömän vika jos kukaan ei pyydä töihin. Sitä vaan odotetaan pääseekö koskaan töihin. Suomessa ei tule koskaan olemaan niin että jokainen työtön pääsee töihin. Eikä tule olemaan tilannetta että olisi alle 200 000 työtöntä. Jos ei pääse töihin niin sitten elämässä tehdään jotain muuta.

Vierailija
15/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loinen

Olet vain kateellinen. Ap on älykäs. Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
16/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et rupea ruokalähetiksi tai Uber-kuskiksi? Myös siivoustyötä on. Tai muuta työn perässä pääkaupunkiseudulle, ellet jo asu siellä. 

Kuvottavia vaihtoehtoja.

- eri

Vierailija
17/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä nuo kolme ammattiasi ovat, haluaisitko sinä mennä töihin, ja jos haluaisit, millaisiin töihin toivoisit pääseväsi?

Etkö ymmärtänyt. Sanoin etten mene koskaan enää töihin.

Vierailija
18/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minä olen viisikymppinen nainen, kaksi korkeakoulututkintoa, toinen akateeminen. Asperger ja MS - työkyvyttömyyseläke. Halusin tahi en, kukaan ei ota minua töihin. Olenko myös tuomittu?

Turha syyllistää itseään jos työnantajat eivät halua palkata. Sillehän ei hakija voi itse mitään. Työttömyys on isolta osalta myös työnantajien syytä.

Vierailija
19/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on niin turhaa elämässä. Olen ollut jotain 25 eri työpaikassa  enkä saanut kiitosta edes koskaan. Olen ollut raksatöissä, koulussa töissä, puutarhurina, maalarina, tapahtumien järjestäjänä, myyjänä, talkkarina, venekuskina kesäleirillä, lehden myyjänä, tehnyt piharemontteja, lapiomiehenä ja vaikka mitä Olen siis tehnyt monenlaisita työtä mutta työ kestänyt aina korkeintaan 3-12 kuukautta.

Eipä tullut kiitoksia eikä vakityöpaikkaa koskaan ja niitä kiittivät niitä jotka oli saikulla koko ajan ja lusmuilivat. Minä en ollut 20 vuoden aikana kertaakaan ollut sairaslomalla. Nyt ei 48 vuotiaana enää kiinnosta työn tekeminen.

Työpaikoilla ei yleensä ole tapana kiitellä työsuorituksista. Tilanne on se että työntekijä on pestattu työtehtävään ja oletuksena on että työntekijä hoitaa tehtävänsä ja vastavuoroisesti työnantaja maksaa siitä palkan. Erillistä kiittämisen tarvetta ei ole. Juhlapuheissa kiitellään, mutta kiittelijä ei tarkotia sitä mitä sanoo. Kiittäminen on vain kaunis tapa, vähän sama kuin pahvikyltti kaupan eteisessä toivottaa tervetulleeksi liikkeeseen. Pitäisikö työnantajaa kiittää siitä että palkka tulee tilille ajallaa?

Vierailija
20/55 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan saisi sen enempää rahaa olit töissä tai et. Minusta voisi pikku hiljaa julistaa kansallisen hätätilanteen ja tehdä tästä välikysymyksen; miksi palkat on liian matalat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän